De frituur

Ela ela, jullie frituristen moeten iets verkeerd doen, bij de mijne is de Belcrunch gewoon top.
Ik heb al bij 2 verschillende frituren een Belcrunch gehad, bij mijn stamfrituur was het idd meh, bij die andere frituur was die veel smakelijker, krokanter en minder droog.

Met de kinderen in de frituur gaan eten.
Gewoon frietje met 1 van de 2 gedeeld, stoofvleessaus, joppie, belcrunch, 2 stukjes koude boulet.

Dat het weer lekker was :drool:.

1742546254310.png

Aftellen tot vanavond!

Gisteren hadden we sinds lange tijd nog eens een goestingske in de frituur.
Gezin van 4, ieder 2 vleesjes en 47euro kwijt. Geen drank en enkel grote stoofsaus.
WTF is dat tegenwoordig.
Sito en vleessate zijn precies ook serieus gekrompen.
En dan ne super (6euro) en een kleintje(3,5euro) waar we vroeger altijd over hadden en nu eigenlijk net te weinig.
Bij deze frituur zien ze mij niet meer, volgende keer andere uit de buurt proberen. Is de populairste frituur uit de buurt dus vindt het wel raar dat zoveel mensen zich int zak laten zetten.

Gisteren passeer ik aan de frituur met de kindjes mee. Vrouw in Brugge voor 't werk tot laat in de avond. Ik dacht: ik maak het mij gemakkelijk en de kindjes zullen content zijn.

'Papa, mogen we een ice tea?' (kinderen drinken zo goed als altijd water)
Kzeg how, voor ene keer 't is goed.

Ik had al betaald dus ik haal wat kleingeld boven voor een blikske Ice Tea.

Zegt de bazin doodleuk: DRIE EURO NALF ALSTUBLIEFT

Keb direct de flikken gebeld om te melden dat ik overvallen werd.
's Avonds nog een berichtje gestuurd naar den baas of dat wel klopte. Jaat dus. 'Ja maar de petatten staan duur'

JASNDOES! Zondagavond nadat ik 4 wachtpinten aan 2,5 eur achterover gekletst heb ga ik hem daar toch eens een woordje van klappen.

Edit: voor de niet geletterden onder ons - jasndoes wilt zeggen 'Nee hoor, die staan helemaal niet duur'.

Gisteren passeer ik aan de frituur met de kindjes mee. Vrouw in Brugge voor 't werk tot laat in de avond. Ik dacht: ik maak het mij gemakkelijk en de kindjes zullen content zijn.

'Papa, mogen we een ice tea?' (kinderen drinken zo goed als altijd water)
Kzeg how, voor ene keer 't is goed.

Ik had al betaald dus ik haal wat kleingeld boven voor een blikske Ice Tea.

Zegt de bazin doodleuk: DRIE EURO NALF ALSTUBLIEFT

Keb direct de flikken gebeld om te melden dat ik overvallen werd.
's Avonds nog een berichtje gestuurd naar den baas of dat wel klopte. Jaat dus. 'Ja maar de petatten staan duur'

JASNDOES! Zondagavond nadat ik 4 wachtpinten aan 2,5 eur achterover gekletst heb ga ik hem daar toch eens een woordje van klappen.

Edit: voor de niet geletterden onder ons - jasndoes wilt zeggen 'Nee hoor, die staan helemaal niet duur'.
Echte kinderen drinken ook een wachtpint natuurlijk, een dure maar wijze les.

Gangsters. En volgens mij zitten er zelfs geen patatten in ice tea (in ice tea-wodka wel, maar das niet voor op een donderdag é).

Raad ne keer wat wij hier vanavond gaan eten? Allez, raad ne keer.

Waar ik ben opgegroeid, is jasndoes enkel als het verwijst naar een vrouw.

"Ze riekt goed eh?"
"jasndoes, ze stinkt"

Edit: voor een man zou dat “joajndoei” zijn. Buitenstaanders will never know. Bizar dat wij (eigenlijk zij want ik ben geen West-Vlaming) geen eigen woord hebben voor een frikandel.

In het aardappelvoorbeeld zou het eerder: "jazndoen" zijn, niet je verwarren met "jazzedoen" wat exact het tegenovergestelde betekent.

(Regio Zuid-westvlaanderen, Vichte/Harelbeke/Kuurne)

Laatst bewerkt:
Waar ik ben opgegroeid, is jasndoes enkel als het verwijst naar een vrouw.

"Ze riekt goed eh?"
"jasndoes, ze stinkt"

In het aardappelvoorbeeld zou het eerder: "jazndoen" zijn, niet je verwarren met "jazzedoen" wat exact het tegenovergestelde betekent.

(Regio Zuid-westvlaanderen, Vichte/Harelbeke/Kuurne)
Je hebt gelijk! Iere, den Anderson, ie wilt ook weer nekeer interessant doen.

Zelfde regio btw, iets meer richting Kuurne/Kortrijk/Heule

Jasndoes, jajndoet, jasndoen, ... Mijn meme komt weer tot leven. :love:
Toeketoet en ninkenoet als het over de eigen persoon gaat zijn ook klassiekers.

J9zrGZq.jpg

Julientje en Rombautje voor de juniors, midden, lookworst, viandel, stoofvleessaus en tartaar pour moi.
Madam eet een slaatje. Na 21 jaar samen heb ik dat leren tolereren. Met vallen en opstaan.

Terug
Bovenaan