De frituur

De vorige keer hadden ze hem nog niet, maar nu wel de Belcrunch aanwezig bij mijn lokale frituur. De volgende keer eens proberen.

Gisterenavond nog eens geweest, ik kon meteen bestellen en een wachtpint uit de koelkast halen. Mooi zo.

Online bestellen kan ook, maar dat is dan zonder wachtpinten. En de anticipatie met een pint in de hand is deel van de ervaring.

Zaterdag mijn lokale frituurheld ontdekt. Den Yves (kan ook een Rudi zijn) geeft zijn bestelling door, met direct 2 wachtpintjes en maakt van zenne teut dat ze vorige week 2 lange hamburgers hadden meegegeven in plaats van 2 platte hamburgers.

Ne man naar mijn hart :love2:

Zaterdag mijn lokale frituurheld ontdekt. Den Yves (kan ook een Rudi zijn) geeft zijn bestelling door, met direct 2 wachtpintjes en maakt van zenne teut dat ze vorige week 2 lange hamburgers hadden meegegeven in plaats van 2 platte hamburgers.

Ne man naar mijn hart :love2:
:frikandel:

Mannekes, toestanden meegemaakt dees weekend ze...
Mijne vaste staminee is 2 weken dicht wegens verbouwingen en de eerste week uitgeweken naar een andere frituur om de hoek. Kwam daar binnen en mocht het al direct zeggen, de frutten & vlezekes waren ook nog goe gebakken dus ik heb niet geklaagd.
Dacht dit weekend hetzelfde te doen maar wil daar mijne kop binnen steken en zien ik daar ineens 13 man staan wachten... Kzeg 'ja hallowkes, nie me mij ze'. Dus maar door gegaan... Slechtste beslissing van mijn leven, ben dan gedurende 1H aan een rondrit begonnen langs alle frituren in de streek om vast te stellen dat het overal pokkedruk was. Behalve bij die ene frituur één dorp verder...

Steek ik daar mijne kop binnen en zie ik daar twee Chinese medemensen achter den toog staan, op zich niets mis mee en den Dwoazn is gene racist, gewoon ne gezonde rakker met ondertussen heel veel honger.

Dat een frituur meestal niet een toonbeeld van gezelligheid is zal je mij niet horen ontkennen maar hier was het één & al tristesse. Rond half 8 op een weekenddag zat er één tafeltje met enkele (hang)jongeren aan, voorts was de keet leeg. Meestal geen goed teken
Dan maar mijn bestelling geplaatst en de vlezekes waren randje acceptabel, kunde ook nie veel mis mee doen uiteindelijk...
De frieten waren gebakken in een vet dat volgens mij enkele dagen terug al eens vervangen had mogen worden. Het zal niet vaak gebeuren maar ik heb 2/3de van mijn bakske me frieten laten staan, het stoofvlees kwam overduidelijk uit blik en trok ook op nie veel.

Morgen is mijne vaste stamineen terug open, misschien al maar is meteen een frietje steken.

Kleine eter hier, ne mini en een cervela speciaal of ne lucifer (als ze dat nog hebben) is meestal wel genoeg. Als m'n ogen groter zijn dan m'n buik ook nog een Bicky.
De frituren zijn hier ook gewoon heel goe & ne mini is al bijna een halve kilo friet. Ben eigenlijk nog contenter als ze een schepke-formaat hebben.

Vorige week nog een laat hongerken, de jongens lagen al in bed dus die konden mijn slechte manieren niet zien....

rap een pak friet met stoofvlees en mayonaise gaan kopen en voor de tv opgesmikkeld met een pintjen... because I can!

Vorige week nog een laat hongerken, de jongens lagen al in bed dus die konden mijn slechte manieren niet zien....

rap een pak friet met stoofvlees en mayonaise gaan kopen en voor de tv opgesmikkeld met een pintjen... because I can!
Volgende keer wakker maken en laten toekijken. Kwestie van dominantie tonen.

Zaterdag met de bende van 't slaapfeestje naar de frituur getrokken. Is goed mee gevallen, maar godver een frituur is toch al duur om met 8 te gaan eten.

Onze vaste frietjesavond op zondagavond gingen we dan niet laten doorgaan. Zondagavond om 19u30 keek m'n vrouw op een bepaalde manier naar mij en ik had geen enkel woord nodig. Den auto in gesprongen en toch om frieten gereden.

Zaterdag met de bende van 't slaapfeestje naar de frituur getrokken. Is goed mee gevallen, maar godver een frituur is toch al duur om met 8 te gaan eten.

Onze vaste frietjesavond op zondagavond gingen we dan niet laten doorgaan. Zondagavond om 19u30 keek m'n vrouw op een bepaalde manier naar mij en ik had geen enkel woord nodig. Den auto in gesprongen en toch om frieten gereden.
Wat had ge besteld, waar is die foto, hoeveel wachtpinten.

Zoveel vragen :headshake:.

Hoe anders was dat vroeger, ten tijde van Pluk van de Petteflet toen Aagje, als ik mij niet vergis, haar verjaardag vierde. Natuurlijk op het balkon (ivm de rommel) en waar de kinderen op een papieren bordje van mevrouw Helderder een appel kregen die ze met mes en vork konden nuttigen (zò en dan mogen jullie nu in stilte juichen, werd er nog ruimhartig aan toegevoegd).

Wat had ge besteld, waar is die foto, hoeveel wachtpinten.

Zoveel vragen :headshake:.
Wegens de onnozele commentaren van enkele verzuurde enkelingen ben ik gestopt met foto's nemen.

Maar om te antwoorden: zondag heb ik 2 wachtpinten gedronken. Er was aan de overkant een brand uitgebroken en er stonden 3 brandweerwagens, 50 ramptoeristen en 4 agenten. Altijd leuk, zo'n live TV vanuit de frituur.

Hoe anders was dat vroeger, ten tijde van Pluk van de Petteflet toen Aagje, als ik mij niet vergis, haar verjaardag vierde. Natuurlijk op het balkon (ivm de rommel) en waar de kinderen op een papieren bordje van mevrouw Helderder een appel kregen die ze met mes en vork konden nuttigen (zò en dan mogen jullie nu in stilte juichen, werd er nog ruimhartig aan toegevoegd).
Ik zal het voor u bekijken mevrouw en ik kom erop terug. :unsure:

Wegens de onnozele commentaren van enkele verzuurde enkelingen ben ik gestopt met foto's nemen.

Anderson bruure, we mogen ons niet laten doen door die onnozelaars. Ik had het ook efkens gehad toen er hier op elke foto wel een of andere slimmerik iets zag dat niet in hun bekrompen frietwereld thuis hoorde. We moeten hier als cultuurbewaarders optreden, foto's zijn wat deze thread nodig heeft! Hoge bomen vangen veel wind, die sjarels kunnen alleen maar dromen van de machtige hoeveelheden en heerlijke combinaties die gij hier komt posten.

Ik zal hier het voortouw nemen, ik had onlangs een foto van mijn frieten gepakt, maar het licht zat niet goed, dus het zag er wat als een niet perfect gebakken matig pak friet uit. Uit angst voor de kortzichtigen hier ook niet gepost, maar nu trek ik me los uit hun greep, WANT HET WAREN VERDOMME GOEIE FRIETEN EN GESMAAKT DAT ZE HEBBEN

1743508686009.jpeg

amen-anchorman.gif

Hier se, die van mij van de zaterdag (vrouw en dochter hebben het Julientje gedeeld, waarna dochterlief ook nog een deel van mijn frieten gedrenkt in stoofvleessaus heeft geschooid, zoon was niet thuis).

GWAtTOSl.jpg

Anderson bruure, we mogen ons niet laten doen door die onnozelaars. Ik had het ook efkens gehad toen er hier op elke foto wel een of andere slimmerik iets zag dat niet in hun bekrompen frietwereld thuis hoorde. We moeten hier als cultuurbewaarders optreden, foto's zijn wat deze thread nodig heeft! Hoge bomen vangen veel wind, die sjarels kunnen alleen maar dromen van de machtige hoeveelheden en heerlijke combinaties die gij hier komt posten.

Ik zal hier het voortouw nemen, ik had onlangs een foto van mijn frieten gepakt, maar het licht zat niet goed, dus het zag er wat als een niet perfect gebakken matig pak friet uit. Uit angst voor de kortzichtigen hier ook niet gepost, maar nu trek ik me los uit hun greep, WANT HET WAREN VERDOMME GOEIE FRIETEN EN GESMAAKT DAT ZE HEBBEN

Bekijk bijlage 39702
Uw friturist signeert zijn papier zelfs!? :fingerguns_r:
Merci om dit topic weer wat op de rails te zetten!
foto's willen we zien!

Terug
Bovenaan