De frituur

Frituur gaat in zijn jaarlijks verlof na deze week dus gisteren mijn wekelijkse friet gaan halen.

- Grote friet speciaal
- frikandel speciaal
- Grizzly

Ben alleen aant denken om misschien een uitzondering te maken en deze week te cheaten en 2x te gaan.

Laatst bewerkt:
woensdag frietjes gaan eten bij de frietchinees (jong schoon meiske) in toekomstige woonplek. Frietjes waren goed krokant, de boulet was goed gebakken maar er zat veel te weinig saus op. Ik dacht mijn frietjes in de special te doppen maar dat viel tegen. Volgende keer dus meer saus vragen en dan zien ze mij daar nog.
Ziet er wel smakelijk uit lol

... er zat veel te weinig saus op. Ik dacht mijn frietjes in de special te doppen maar dat viel tegen. Volgende keer dus meer saus vragen en dan zien ze mij daar nog.
Bij mijn vorige frituurbezoek had ik ook te weinig saus. Los daarvan ben ik meer fan van saus op de frieten dan apart.

Maar to the point: sauspotjes zouden de grote van uw bak frieten moeten volgen. Wie een grote friet vraagt zou een groter potje saus moeten krijgen dan wie een kleine vraagt.

Sommige plekken beginnen toch erover te gaan qua saus prijzen.
Ik ken een plek die 3,80 vraagt voor een bakje stoofvlees saus.

En in frituren komt daar vaak geen bier of dergelijk bij kijken, vaak gwn water, ajuin en bouillon en dan indikken.
Winstpercentage hoger dan een skyscraper.

Maar to the point: sauspotjes zouden de grote van uw bak frieten moeten volgen. Wie een grote friet vraagt zou een groter potje saus moeten krijgen dan wie een kleine vraagt.
Ik had dat probleem vroeger ook en heb dat opgelost met pure genialiteit: 2 potjes saus vragen.

Ik had dat probleem vroeger ook en heb dat opgelost met pure genialiteit: 2 potjes saus vragen.
Maar dan betaal je evenveel voor de saus als voor de frieten in veel gevallen.
Ook nog frituren gehad waar ze dan effectief 2 grote potjes geven en je te veel hebt. Als dat afsluitbare potjes zijn is dat niet erg, dat neem je mee, maar toch ook al gehad dat je daar gewoon geld mee weggooit.

Maar dan betaal je evenveel voor de saus als voor de frieten in veel gevallen.
Ik zie daar in feite geen probleem in.
Wat mij betreft is saus is op zijn minst even belangrijk, zoniet belangrijker.

Ik zou bv. fletse frieten met heerlijke saus verkiezen boven perfecte frieten met flutsaus.

Voor het eerst vandaag es naar frituur De Bosrand gegaan. Een julientje zonder mayo (heiligschennis i know) besteld met een vol-au-vent kroket en een frikandel om af te halen. Wilde nog onion rings bestellen maar da hebben die losers ni in huis. GEEN ONION RINGS? RLY? Ze zouden direct uwen barak moeten sluiten gedver.

Kom ek thuis en zie ek da ze me een family pack met een frikandel, bicky rib, viandel en een bami gegeven hebben van de persoon voor mij. Op zich gene slechten deal zou ge denken. Allez, moesten de frieten goe geweest zijn en moest ek een fan van die snacks geweest zijn.

De frieten waren zacht & slap, een bami snack is de worst snack ever en die bicky rib & viandel smaakten me ni meer na heel de dag gekwijld te hebben om nog es een julientje te kunnen eten :mad: Drie vierde van de frieten weggesmeten want die trokken op nix, drie happen van de bami genomen en de rest weggesmeten, helft van de bicky rib want had er geen trek in. Enkel de frikandel & de viandel opgefret.

Laatste keer dak daar binnengestapt ben. En te zeggen da elke keer dak daar passeer dat er een rij tot buiten staat aan te schuiven. Die mogen allemaal es mee op frituuruitstap met beyondgaming om es herschoold te worden.

Laatst bewerkt:
Voor het eerst vandaag es naar frituur De Bosrand gegaan. Een julientje zonder mayo (heiligschennis i know) besteld met een vol-au-vent kroket en een frikandel om af te halen. Wilde nog onion rings bestellen maar da hebben die losers ni in huis. GEEN ONION RINGS? RLY? Ze zouden direct uwen barak moeten sluiten gedver.

Kom ek thuis en zie ek da ze me een family pack met een frikandel, bicky rib, viandel en een bami gegeven hebben. Op zich gene slechten deal zou ge denken. Allez, moesten de frieten goe geweest zijn en moest ek een fan van die snacks geweest zijn.

De frieten waren zacht & slap, een bami snack is de worst snack ever en die bicky rib & viandel smaakten me ni meer na heel de dag gekwijld te hebben om nog es een julientje te kunnen eten :mad: Drie vierde van de frieten weggesmeten want die trokken op nix, drie happen van de bami genomen en de rest weggesmeten, helft van de bicky rib want had er geen trek in. Enkel de frikandel & de viandel opgefret.

Laatste keer dak daar binnengestapt ben. En te zeggen da elke keer dak daar passeer dat er een rij tot buiten staat aan te schuiven. Die mogen allemaal es mee op frituuruitstap met beyondgaming om es herschoold te worden.
Ben ne maand of 3 geleden ook eens naar de Bosrand gegaan, 't was er druk maar wachttijd viel nog mee.

Ne friet klein met mexicano + boulet en satékruiden op beide besteld. De friet viel mee, maar op de mexicano hadden ze zoveel satékruiden op gesmeten dat het haast oneetbaar was, en de boulet was beetje slappekes. :(

En begin juni naar de Speedysnack gegaan in Loppem (niet al te ver van Bosrand), da's ook niet meer wat het geweest is. Een friet klein met Romeo XXL + kruiden en mexicano + kruiden besteld. Kostprijs, 17,60 EUR (bij een ander betaal ik 5 EUR minder). En toen ze het vlees klaar zetten merkte ik dat er geen kruiden op zaten, ik zei er iets van, hun reactie: "ah we hebben het als pottekes erbij gezet". Ik: "kunnen jullie het er niet op strooien?" en een kortbondige "nee" gekregen. Ze pakten het in en ik moest nog vragen om het in een zakske te steken. Terug thuis, de friet was ok en het vlees ook, maar de satekruiden waren zo belachelijk weinig, je kon gewoon je pink gebruiken om alle kruiden uit dat potje te halen. Hetzelfde met potje 2 en de kruiden daarin waren zelfs aangekoekt. Uiteindelijk maar zonder kruiden gegeten, maar ge betaalt wel 1.90 EUR per potje. Zo enorm gierig dat ze geworden zijn, vorig jaar was dat toch beter bij hen.

Kom ek thuis en zie ek da ze me een family pack met een frikandel, bicky rib, viandel en een bami gegeven hebben van de persoon voor mij. Op zich gene slechten deal zou ge denken. Allez, moesten de frieten goe geweest zijn en moest ek een fan van die snacks geweest zijn.

Ik heb al honderden frituren bezocht in mijn leven en heb nog nooit, nog nooit, onion rings gezien.

Niet op de kaart, niet in iemands bestelling, niet in iemands zijn vage herinnering dat dat bij een frituur hoort. Want dat hoort er niet bij.

Ik heb al honderden frituren bezocht in mijn leven en heb nog nooit, nog nooit, onion rings gezien.

Niet op de kaart, niet in iemands bestelling, niet in iemands zijn vage herinnering dat dat bij een frituur hoort. Want dat hoort er niet bij.
Kan zijn. Ik ga ni vaak naar de frituur en als ek es ga bestel ek da normaal gezien nooit maar de vorige keer in frituur 't peerdeke had ek voor het eerst es er echt goesting in en hadden ze er wel :) kan toeval zijn :)

Laatst bewerkt:
Sommige plekken beginnen toch erover te gaan qua saus prijzen.
Ik ken een plek die 3,80 vraagt voor een bakje stoofvlees saus.

En in frituren komt daar vaak geen bier of dergelijk bij kijken, vaak gwn water, ajuin en bouillon en dan indikken.
Winstpercentage hoger dan een skyscraper.
Mijn schoonouders wonen in Oostmalle (kempen) en daar staat nog zo'n barakske op het kerkplein, die zijn stoofsaus is gemaakt met Westmalle volgens mij. (Ik proef althans een aanwezigheid van bier)
Beste stoofsaus dat ik ooit al gegeten heb.

Vorige zaterdag gaan eten in Frydate Knokke (omdat we op bezoek waren bij familie).
Heel dunne friet en zeer vettige snacks. De Oud-Brugge kaaskroket is wel lekker.
Zeer duur wel maar ja het is Knokke. Wat me het meest stoort is die eco-friendly bruine bakjes waar ze al hun eten in doen.

Wa is dees??
Gemiddelde feestdag, elk frituur doet speciaal open.
Freaking belgische feestdag, in de (ruime) buurt alles dicht behalve een boechtfrituur...

Post getypt van op het toilet, want er moesten frieten gegeten worden vandaag...

Fuck mannen, gisteren nog frit gegeten want het was lang geleden en de frituur gaat 3 weken op congé. En ik heb al terug goesting in frieten :cry:

Terug
Bovenaan