De frituur

De julientjes van afgelopen donderdag die @Coolguy en ik gegeten hebben om de eerste verjaardag van onze zoon te vieren.

Ook een gratis zigneurstick (frietkotactie) en een Boxstaef getest. Niet slecht, niet waauw.

De stamfrituur is dicht dus dan maar naar het andere gegaan.

29617.jpg

Door omstandigheden hier 2 keer op 2 weken een Belgisch pak frieten gaan halen en helaas word ik opnieuw herinnerd waarom ik amper frieten ga halen en aan het feit dat er gewoon geen goede frituren in mijn buurt zijn.

numero 1: frieten redelijk ok wel, maar dramatisch weinig vol-au-vent en stoverijsaus - al waren deze wel redelijk ok, saté te droog en bovendien veel te sterk gekruid (zout) - en ook nog eens giga duur: ik koop dan speciaal ne saté van het huis (11 euro aub - wel redelijk groot). Overall geen complete ramp maar toch een onvoldoende.

numero 2: reusachtige hoeveelheid frieten, gemaakt van eersteklas karton en dermate droog dat je de Iguazu watervallen instant kan droog leggen, vol-au-vent met de consistentie van water - smaakloos, ook hier te weinig stoverijsaus die ook al niet te vet was van smaak. Snacks waren wel goed - maar dat is geen kunst natuurlijk. Een zware buis toch hier - weggegooid geld.

Een schande voor de Belgische cultuur - en het strafste is dat die frituren gewoon goed draaien - heb ik nu pech of leg ik de lat te hoog, geen idee.

Op verplaatsing zal ik het nog riskeren maar thuis heb ik het echt gehad, als ik frieten wil maak ik ze wel zelf. Jaren terug wat avondonderwijs gevolgd in Aalst en na de les steevast met wat volk naar WilFrit - gewoon kleintje met mayonaise (meestal rond 23h00) - dat vond ik nog lekkere frieten.

Deze past hier wel denk ik

Was tot drie jaar geleden mijn vaste frituur, maar dan hebben ze mij 2 keer op rij een Bicky gegeven met een slap broodje en dan de derde keer niet genoeg uitgebakken frieten...

Sindsdien niet meer terug geweest, ik haat een slap Bicky broodje.

11 euro voor een grote sate? beetje normaal blijven aub.

frieten, en eigenlijk alles, moeten absoluut in orde zijn vooraleer ik nog naar een frituur ga. is anders te duur en weggesmeten geld.

vrijdag naar frituur eldorado in veurne geweest (na plopsabezoek) en daar is het wel in orde.

Ik snap dat het soms verstand op 0 en friteuze op 180 is maar laten we het (relatief) beschaafd houden zodat het hier niet in het honderd loopt.
Ja mannekes... Nu heeft den dwoazn weer wa voorgehad ze. T'is een verhaal van vorige week maar heb een weekske nodig gehad om te bezinnen en te bedenken wat ik nu juist ga doen.

De madam & ik wisselen om de beurt af wie de frieten ga afhalen, nadat den dwoazn al de bestelling geplaatst had. (Zoals steeds werk voor den dwoazn)
Nu dacht ik 'kheb nog is goesting in een frikandelleke xxl special me tomatteketchup', dus ik zwier da int mandje aan 6,80 EUR.
Allemaal goe & wel, madame naar de frituur om de bestelling op te halen en de teleurgestelde blik van de friturist te aanschouwen als zij het is en niet ik.

Komt ze terug thuis en terwijl ze doodleuk binnenwandelt begint ze een verhaal af te steken over god weet wie. Maar wat zie ik???? WAT ZIE IK DAAR????? GVD ZIE IK DAT NU GOED??? Dat achterlijk wi*f heeft dus gewoon mijne frikandel xxl special aan ene kant vast zodat hij verticaal naar beneden wijst.

Ik twijfel oprecht of ik ze nu niet moet buiten stampen.

Ja mannekes... Nu heeft den dwoazn weer wa voorgehad ze. T'is een verhaal van vorige week maar heb een weekske nodig gehad om te bezinnen en te bedenken wat ik nu juist ga doen.

De madam & ik wisselen om de beurt af wie de frieten ga afhalen, nadat den dwoazn al de bestelling geplaatst had. (Zoals steeds werk voor den dwoazn)
Nu dacht ik 'kheb nog is goesting in een frikandelleke xxl special me tomatteketchup', dus ik zwier da int mandje aan 6,80 EUR.
Allemaal goe & wel, madame naar de frituur om de bestelling op te halen en de teleurgestelde blik van de friturist te aanschouwen als zij het is en niet ik.

Komt ze terug thuis en terwijl ze doodleuk binnenwandelt begint ze een verhaal af te steken over god weet wie. Maar wat zie ik???? WAT ZIE IK DAAR????? GVD ZIE IK DAT NU GOED??? Dat achterlijk wi*f heeft dus gewoon mijne frikandel xxl special aan ene kant vast zodat hij verticaal naar beneden wijst.

ik snap er geen hol van om eerlijk te zijn. En ik ben er ambetant van dat ge uw "madam" een achterlijk wijf noemt.

Uw verdiende loon, tbh. Een frikandel (of curryworst, ik ben toch niet de enige die beide door elkaar gebruikt?) special eet ge met curryketchup, niet met tomatenketchup.

Heel zijne curryworst xxl special verneukt door dat alle saus en ajuintjes naar beneden zijn gevallen vanwege iemand die de goddelijke snack verkeerdelijk vastheeft, de gemoederen zouden voor minder verhit geraken.

Sterke!

(ook al eet je dat idd met curry ketchup ipv tomatte ketchup maar bon kom ge hebt het zo al zwaar genoeg dus we vergeven het voor een keer)

Heel zijne curryworst xxl special verneukt door dat alle saus en ajuintjes naar beneden zijn gevallen vanwege iemand die de goddelijke snack verkeerdelijk vastheeft, de gemoederen zouden voor minder verhit geraken.

Sterke!

(ook al eet je dat idd met curry ketchup ipv tomatte ketchup maar bon kom ge hebt het zo al zwaar genoeg dus we vergeven het voor een keer)
Kijk, wij zouden vrienden kunnen zijn in het dagelijkse leven. Goede vrienden zelfs.

Terug
Bovenaan