De frituur

numero 2: reusachtige hoeveelheid frieten, gemaakt van eersteklas karton en dermate droog dat je de Iguazu watervallen instant kan droog leggen, vol-au-vent met de consistentie van water - smaakloos, ook hier te weinig stoverijsaus die ook al niet te vet was van smaak. Snacks waren wel goed - maar dat is geen kunst natuurlijk. Een zware buis toch hier - weggegooid geld.

Mezelf even quoten want een onwaarschijnlijk gevolg: aangezien de hoeveelheid gigantisch was en ook smakeloos had ik dus veel frieten over - nu heb ik de frietjes zonder saus aan mijn Bella voorgeschoteld, volgens mij is ze stiekem een kenner want rarara, ze heeft gewoon geweigerd deze op te eten, dit moet toch wel een nieuw dieptepunt zijn me dunkt.

Average Rob opent frituur La Patate in Antwerpen: “Mijn grootste project tot nu toe”

Toch een beetje benieuwd.

Average Rob opent frituur La Patate in Antwerpen: “Mijn grootste project tot nu toe”

Goede locatie in ieder geval, daar is er totaal geen vandaag

De Laet is daar toch vlakbij? Of is die er niet meerc
Ik ben er eerlijk gezegd nog nooit geweest, niet de aangenaamste omgeving om te eten (dan stap ik liever 10 minuten verder naar Frituur Tina in Borgerhout).
Het hangt vol daklozen,bedelaars aan de uitgang van de Quick ( en s nachts zie je de ratten gewoon daar lopen binnen) en de geur van de zaak naast het frituur doet mensen echt sneller stappen lol.
Dan denk ik dat op de Keyserlei er toch veel meer passage is. Enkel en alleen al de mensen dat buitenkomen en zo direct naar de Meir gaan

ps: Nu moet ik die uiteraard testen

Een beetje dubbel. Een frituur openen ja, en dan zeggen dat de frietcultuur verdwijnt snap ik ook. Maar dan 2 zinnen laten zeggen dat je een keten wilt van 20 frituren en nadien internationaal wilt gaan, dat vind ik toch een beetje contradictorisch.

Soit, voor mij is Average Rob wel een van de betere influencers, en dat hij frietcultuur ademt geloof ik ook.

Draait em vooral om geld en roem bij die gasten, toffe peers of niet.

Zijn bier is nog geen groot succes sponsored by Marc Coucke.
Ik zie dit ook niet snel internationaal gaan, afijn big business doen is niet makkelijk.
Je hebt partners en geldschieters nodig ... de huur van dat kot zal al niet mals zijn. Zelfde mannen achter dat frituur van het bier blijkbaar: Tout bien.

Eet 2dagen frituur en poets je tanden 2dagen niet, en iedereen ademt frietcultuur zulle :p

Een beetje dubbel. Een frituur openen ja, en dan zeggen dat de frietcultuur verdwijnt snap ik ook. Maar dan 2 zinnen laten zeggen dat je een keten wilt van 20 frituren en nadien internationaal wilt gaan, dat vind ik toch een beetje contradictorisch.

Soit, voor mij is Average Rob wel een van de betere influencers, en dat hij frietcultuur ademt geloof ik ook.
Er is natuurlijk nog een verschil tussen de frietcultuur en de frituurcultuur. Een echte frituur is voor frieten wat de oude volkscafès voor pinten waren. Dat rijmt niet met een keten met copy/paste interieurs en verpakkingen. Dat heeft geen ziel.

Erg originele naam ook. Op een boogscheut kun je deze vinden :rofl:Soit. Het zal allemaal wel average zijn.

Pfff hij had beter eentje in zijn buurt geopend hier kunnen we wel goeie frituur gebruiken

Zit daar iemand op te wachten? Gaat een concept worden waar jobstudenten zonder ervaring noch passie je frieten bakken, op een locatie waar je niet dood wil gevonden worden en dat overgoten met een sausje van 18-jarigen die er komen eten omdat het cool is.

Daar bedank ik voor.

Maar dan 2 zinnen laten zeggen dat je een keten wilt van 20 frituren en nadien internationaal wilt gaan, dat vind ik toch een beetje contradictorisch.
Een keten van maken vind ik ook maar niets. Er hangt ook enorm veel branding, voor mij is een frituur toch meer van die witte bakjes en kartonnen houders.

Ik denk ook dat het een onderneming is waar je uiteindelijk toch veel betaalt voor overhead: een hoofdkantoor waar geen frieten zijn, een PR-afdeling dat reclame maakt op tv, youtube en flyers en een scoutingbureau voor locaties en ondersteunend personeel. Dat staat toch ver af van de zogenaamde "frituurbarak".

De zuinig gevulde frietbakjes (die me doen denken aan hoe ze bij Rock Werchter spaarzaam zijn) hebben ook hun prijs:
Een klein pak friet kost 3,90 euro, een groot 4,90 euro en een puntzak 4,50. Loaded fries met vol-au-vent kosten 9,90 euro. Er zijn 26 verschillende sauzen en 40 snacks.

Frituren waar ze de term 'loaded fries' gebruiken daar kom ik niet hoor.
Yeah, was ik ook aan't denken. Staat wel heel haaks op wat in de HLN artikel staat:
Het concept focust bewust op een beperkt en klassiek aanbod. Op de kaart staan onder meer frieten gebakken in ossenvet, stoofvlees en balletjes in tomatensaus volgens eigen recepten, aangevuld met traditionele frituursnacks via samenwerkingen met leveranciers. De initiatiefnemers benadrukken dat ze willen terugkeren naar de “identiteit van de Belgische frietkotcultuur”, zonder uitgebreide of vernieuwende menu’s.

En ook, zie filmpje in Nieuwsblad artikel:

Zo bestellen op een groot touchscreen schreeuwt niet echt de “identiteit van de Belgische frietkotcultuur”

Is zoals die frituur van Sergio Herman in de Korte Gasthuisstraat in Antwerpen.

Toen dat open ging gigantische rijen, maanden nadien is het “nieuw” er af en dat zal hier niet anders zijn wss.

Yeah, was ik ook aan't denken. Staat wel heel haaks op wat in de HLN artikel staat:

En ook, zie filmpje in Nieuwsblad artikel:

Zo bestellen op een groot touchscreen schreeuwt niet echt de “identiteit van de Belgische frietkotcultuur”
lijkt gewoon een toeristenval zoals er wel meer zijn op die locatie

Terug
Bovenaan