De frietkotcultuur is volks. Met al die branding, touchscreens om te bestellen, generiek "stijlvol" interieur, ... kan je niet verder afstaan van het volkse karakter van een echte frituur.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Is zoals die frituur van Sergio Herman in de Korte Gasthuisstraat in Antwerpen.
Toen dat open ging gigantische rijen, maanden nadien is het “nieuw” er af en dat zal hier niet anders zijn wss.
.Ben er nog niet geweest maar wel gelezen dat ze bv. bij het betalen standaard een tip van 10-20% voorstellenDie in Gent draait nog altijd goed. Vooral op toeristen natuurlijk.
Maar hij verkoopt het ook niet als "identiteit van de Belgische frietkotcultuur".
toeristischer wordt het idd niet.Gaat daar nog eindigen zoals in Gent met de neuzenoorlog dat ze met frikandellen gaan gooien achter mekaar.@Str8_6 Een update over je favoriete slagerij/frituur van toen je nog aan de betere kant van de provincie woonde. Dus gestart in september, niemand uit de streek die content was wegens goedkope producten en erg kleine porties, maar wel verkopen aan duurdere prijzen dan de Engel. Hij had natuurlijk nog werk door de passage richting kust, maar sinds drie weken is er 5 huizen verder een nieuwe frituur geopend. Grote porties, hoge kwaliteit en goedkoper.
Ik tel in het passeren nu altijd het aantal klanten, want ge kunt bij beiden de wachtrij zien door de grote glaspartijen. Vandaag om 11u45 stond het 11-0 voor de nieuwe.![]()
Lange hamburgers, please.Gaat daar nog eindigen zoals in Gent met de neuzenoorlog dat ze met frikandellen gaan gooien achter mekaar.
Nooit!Lange hamburgers, please.
Zou goed kunnen, ik hoorde dat hij daar vorige week voor zijn deur stond te kijken hoe al zijn klanten naar de andere frituur gingen.Gaat daar nog eindigen zoals in Gent met de neuzenoorlog dat ze met frikandellen gaan gooien achter mekaar.

Waarom gaat hij niet gewoon mee.Zou goed kunnen, ik hoorde dat hij daar vorige week voor zijn deur stond te kijken hoe al zijn klanten naar de andere frituur gingen.![]()
Verdient niet genoeg om frieten te kunnen gaan eten he.Waarom gaat hij niet gewoon mee.
Cijfers omhoog getrokken door zijn eigen reviews denk ik. Dat was echt iets speciaal.Ben niet bekend met Vleteren maar die reviews van slagerij Benny Borra zijn wel grappigvoor een 1.8 moet je toch al moeite doen.

Door omstandigheden hier 2 keer op 2 weken een Belgisch pak frieten gaan halen en helaas word ik opnieuw herinnerd waarom ik amper frieten ga halen en aan het feit dat er gewoon geen goede frituren in mijn buurt zijn.
numero 1: frieten redelijk ok wel, maar dramatisch weinig vol-au-vent en stoverijsaus - al waren deze wel redelijk ok, saté te droog en bovendien veel te sterk gekruid (zout) - en ook nog eens giga duur: ik koop dan speciaal ne saté van het huis (11 euro aub - wel redelijk groot). Overall geen complete ramp maar toch een onvoldoende.
numero 2: reusachtige hoeveelheid frieten, gemaakt van eersteklas karton en dermate droog dat je de Iguazu watervallen instant kan droog leggen, vol-au-vent met de consistentie van water - smaakloos, ook hier te weinig stoverijsaus die ook al niet te vet was van smaak. Snacks waren wel goed - maar dat is geen kunst natuurlijk. Een zware buis toch hier - weggegooid geld.
Een schande voor de Belgische cultuur - en het strafste is dat die frituren gewoon goed draaien - heb ik nu pech of leg ik de lat te hoog, geen idee.
Op verplaatsing zal ik het nog riskeren maar thuis heb ik het echt gehad, als ik frieten wil maak ik ze wel zelf. Jaren terug wat avondonderwijs gevolgd in Aalst en na de les steevast met wat volk naar WilFrit - gewoon kleintje met mayonaise (meestal rond 23h00) - dat vond ik nog lekkere frieten.
@Str8_6 Een update over je favoriete slagerij/frituur van toen je nog aan de betere kant van de provincie woonde. Dus gestart in september, niemand uit de streek die content was wegens goedkope producten en erg kleine porties, maar wel verkopen aan duurdere prijzen dan de Engel. Hij had natuurlijk nog werk door de passage richting kust, maar sinds drie weken is er 5 huizen verder een nieuwe frituur geopend. Grote porties, hoge kwaliteit en goedkoper.
Ik tel in het passeren nu altijd het aantal klanten, want ge kunt bij beiden de wachtrij zien door de grote glaspartijen. Vandaag om 11u45 stond het 11-0 voor de nieuwe.![]()
Over een frietkot hier vlakbij. @Str8_6 woonde nog in de buurt toen die zaak er mee begon. Geen idee van waar je bent, maar het lijkt me sterk moest je heek de historie kennen.Over wie je je het eigenlijk? Kan niet volgen?

Vandaag ook geprobeerd... Dat is toch ne gerecycleerde mora macho?! Dat was pas een vleesje!Vandaag een bockstaef geprobeerd, eerste en laatste keer.

Veel beter dan dit wordt het niet. Die curryweuste special zou me zelfs nu om 09h12 smaken.![]()
#frietjes #satékruiden #viandelspeciale #sitostick #joppiesaus #eatlocal #steunjefriturist #neenaanlapatate
#RIPwcpot