De Gitaarthread

De nieuwe ESP LTD sn 1 ? De verwachte levering zou eind oktober begin november zijn .:headshake:

De kogel is door de kerk, deze week ga ik terug gitaar leren spelen.
Als tiener enkele maanden op mijn akoestische en elektrische gitaar getokkeld maar door studies en andere hobby's de gitaar helaas op zolder laten wegkwijnen.

Mijn gitaren zijn ondertussen te klein en ga ik op zoek naar een nieuwe akoestische gitaar. Bij John Twin Music in Aalst gaven ze me een richtprijs van 200 EUR voor een degelijke startersgitaar. Lijkt jullie dit een goed idee om in een kleinere zaak een gitaar te kopen of zie ik enkele negatieve punten over het hoofd ?
Ik heb enkel goeie dingen gehoord over John Twin en ik zou eerder een startersgitaar aankopen bij de lokale zelfstandige met veel ervaring dan in een grotere muziekwinkel maar weet niet zeker of de beperkte keuze of prijzen misschien anders liggen ?

Alle raad is welkom.
Zeker eens een kijkje gaan nemen bij Van De Moer in Aalst, super vriendelijke mensen die je goed helpen en topservice.
Bovendien passen ze hun prijs ook aan als je het elders goedkoper ziet.

Die “gripmaster: Erger nog, als je graag CTS krijgt en je pols wil creperen, moet je dat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Hola, dit topic gaat hier bijna op pagina 2 belanden. Snel iets aan doen:

Mijn Fender RI 1957

Fender Jaguar HH special edition

Partsocaster, gemaakt door Belgische luthier. Heeft al wat leeftijd en er moet wat aan gewerkt worden, maar deze strat doe ik toch niet snel weg. Wat mij betreft hebben pré-CBS stratocasters de meeste magie rond zich en alleen nog maar kijken naar deze doet me al wegdromen.

Lukt ondertussen goed met de akoestische gitaar. De lessen van justinguitar vliegen erdoor. Foto's zullen later wel eens volgen maar momenteel geen toegang tot pc en de foto hosting op mijn smartphone is nogal ambetant.

Klein vraagje. Ik heb in mijn tienerjaren een foute houding aangeleerd bij het houden van mijn plectrum, namelijk tussen duim en middelvinger. Volgens meneer Just hou je de plectrum tussen de wijsvinger en duim. Dwars op duim en evenwijdig met de wijsvinger if that makes sense. Tijdens het spelen verschuift mijn plectrum voortdurend naar een houding waarbij mijn plectrum evenwijdig met mijn duim loopt draait in principe een 90 graden. Wat doe ik fout ?

Lukt ondertussen goed met de akoestische gitaar. De lessen van justinguitar vliegen erdoor. Foto's zullen later wel eens volgen maar momenteel geen toegang tot pc en de foto hosting op mijn smartphone is nogal ambetant.

Klein vraagje. Ik heb in mijn tienerjaren een foute houding aangeleerd bij het houden van mijn plectrum, namelijk tussen duim en middelvinger. Volgens meneer Just hou je de plectrum tussen de wijsvinger en duim. Dwars op duim en evenwijdig met de wijsvinger if that makes sense. Tijdens het spelen verschuift mijn plectrum voortdurend naar een houding waarbij mijn plectrum evenwijdig met mijn duim loopt draait in principe een 90 graden. Wat doe ik fout ?
Tot dat ik jou post las, had ik dat ding dwars op de duim en 'evenwijdig' met de wijsvinger, maar ik krulde die vinger naar binnen, waardoor het dus op beide vingers evenwijdig ligt.. niet de bedoeling dus :unsure:. Gewoon een beetje opletten wat je doet en bij de slechte houding, meteen corrigeren..

Als je je wijsvinger krult ligt die toch net evenwijdig met de plectrum en je duim dwars ? Zo is het goed volgens de app.

Als je je duim en wijsvinger recht houdt staan ze net beide dwars wat minder correct is.

Of zijn we hier aan het verwarren wat dwars en wat evenwijdig is :D

Jij bedoelt dat je wijsvinger helemaal gekruld is en de vingers allebei dwars liggen op de plectrum maar wel evenwijdig aan elkaar.

Volgens sommige bronnen correct, volgens sommige incorrect...

Akkoord hoor maar in het begin probeer je toch even geen slechte gewoonten aan te leren. Na verloop van tijd wordt dat dan wat persoonlijker.

Akkoord hoor maar in het begin probeer je toch even geen slechte gewoonten aan te leren. Na verloop van tijd wordt dat dan wat persoonlijker.

Natuurlijk.. Ik zit nu al bijna twee maanden met mijn pols te sukkelen omdat ik het geweldige idee had om twee akkoorden, ik dacht A & D x120 achter elkaar te doen.. Het resultaat is een overbelaste pees die nu dat ik bijna 14 dagen rust heb genomen, goed begint te komen. Nu ben ik veel voorzichtiger en let ik op met wat ik doe :p

Terug
Bovenaan