De grote BBQ thread

Zij kiest ervoor. Ik ga naar de wijnhandelaar en zit de wijnen te kiezen en te proeven voor de mensen die komen eten en zij gaat naar de slager het vlees kiezen. Ik doe de side dishes en zij doet de bereiding aan de bbq. Perfecte verdeling.

Die Master Touch van Weber ziet er op zich niet slecht uit, maar is gewoon modelletje groter dan ik nu heb.
Helemaal geen probleem daarmee hoor maar ik vind dat we gerust mogen afstappen van "het moet niet teveel kosten want ik gebruik het niet" gedachtegoed. Als je nu zelf aan de barbecue staat of iemand anders mag in mijn ogen niets van verschil maken over hoeveel het mag kosten. (En niet alleen als het over barbecues gaat). Ik vind zo'n uitspraken nogal denirgerend naar de ander toe.

Helemaal geen probleem daarmee hoor maar ik vind dat we gerust mogen afstappen van "het moet niet teveel kosten want ik gebruik het niet" gedachtegoed. Als je nu zelf aan de barbecue staat of iemand anders mag in mijn ogen niets van verschil maken over hoeveel het mag kosten. (En niet alleen als het over barbecues gaat). Ik vind zo'n uitspraken nogal denirgerend naar de ander toe.
? Ik volg echt niet goed.. Is dan 600€ te weinig voor een bbq die 3 keer op een jaar gebruikt wordt? Ik bedoelde niets verkeerd mee dat het "maar" 600€ moet zijn voor een bbq omdat mijn vrouw ermee werkt he. Ik wil er gewoon niet veel aan geven omdat wij echt dat spel niet veel gebruiken.
:shy:

? Ik volg echt niet goed.. Is dan 600€ te weinig voor een bbq die 3 keer op een jaar gebruikt wordt? Ik bedoelde niets verkeerd mee dat het "maar" 600€ moet zijn voor een bbq omdat mijn vrouw ermee werkt he. Ik wil er gewoon niet veel aan geven omdat wij echt dat spel niet veel gebruiken.

Integendeel. Een Weber Master Touch zal ruim voldoende zijn en is gewoon van oerdegelijke kwaliteit. Die heb je dus al voor +- 300 euro. Alle duurdere versies zijn niet noodzakelijk, maar uiteraard wel nice to have.

Naar wat ik lees zou ik het bij de Weber houden, die kost de helft van de Kettle Joe en is meer dan geschikt voor wat je ermee wil doen.

Dan had ik je verkeerd begrepen. Op die manier geef ik je perfect gelijk.

Welk budget heb je?

Persoonlijk ben ik van plan om me ergens in de komende jaren een Masterbuilt Gravity aan te schaffen. Ik vrees dat de weber niet zolang meer gaat mee gaan, ik denk dat die ergens 20-25 jaar is. Dus die heeft goed zijn ding gedaan :D
Het prijsverschil tussen de Masterbuilt 800 en 1050 is echt wel te belachelijk voor worden, op bovenstaande site zijn ze even duur :eek:

Natte droom blijft natuurlijk "The Beast" van Hamrforge :drool:
Die Canadezen maken best leuk gerief, bv de Yama van Hellrazr.
Daar zit ik ook al lang op te kwijlen!
Alhoewel ik ook wel enige twijfel heb. Neemt toch ook het werk en de charme van het vuur en de warmte te controleren weg…

Op een onverwachte plek een mooie deal op angus shortribs gedaan: 14,29 euro voor 1,7 kilo op de ferry van Oslo naar Kiel :biglaugh:

Binnenkort mijn Weber MT (half)warm stoken voor de allereerste keer low & slow.
Wat maak ik best als eerste probeersel?
Zit al een tijdje met een pulled pork in mijn gedachten. Zijn er online kleinere stukken beschikbaar? Ik zou ook willen vermijden dat ik voor een eerste keer 10u bezig ben 😁.
Welke site is aan te raden gezien ik geen fysieke speciaalzaak in de buurt heb.

@Mixhell
Spareribs zijn ook heel makkelijk, duren minder lang en kan je gewoon bij de lokale slager krijgen.

Voor pulled pork: bestel een spiering zonder been van +-2kg. Een mooi compact formaat om mee te beginnen, niet duur en elke Vlaamse slager kent dat.

@Mixhell
Spareribs zijn ook heel makkelijk, duren minder lang en kan je gewoon bij de lokale slager krijgen.

Voor pulled pork: bestel een spiering zonder been van +-2kg. Een mooi compact formaat om mee te beginnen, niet duur en elke Vlaamse slager kent dat.
Mijn vriendin is zo niet voor spareribs. Voor de rest is het wel een lieve hoor. Dus wissel ik liever van gerecht dan van vriendin :unsure:

Ik vermoed dat je best wel niet gemarineerde ribs neemt? In de supermarkt nog niet zien liggen.

Naar spiering zal ik eens polsen bij onze keurslager. Merci! Ook het filmpje van Noskos nog eens bekijken om te zien of ik alles heb.

Bijkomende vraag: ik meen mij te herinneren dat er hier eens buns voor smashed burgers van de supermarkt gedeeld werden. Weet nog iemand toevallig welke en van waar?

Mijn vriendin is zo niet voor spareribs. Voor de rest is het wel een lieve hoor. Dus wissel ik liever van gerecht dan van vriendin :unsure:

Ik vermoed dat je best wel niet gemarineerde ribs neemt? In de supermarkt nog niet zien liggen.

Naar spiering zal ik eens polsen bij onze keurslager. Merci! Ook het filmpje van Noskos nog eens bekijken om te zien of ik alles heb.

Bijkomende vraag: ik meen mij te herinneren dat er hier eens buns voor smashed burgers van de supermarkt gedeeld werden. Weet nog iemand toevallig welke en van waar?
Alles met varkensvlees is oké, dat is vlees met veel vet en wat vergevingsgezinder...
Buikspek is ook niet al te moeilijk bvb.

Die buns zijn die van Joshua Weissman

Ik denk dat hij de kant en klare bedoelt 😁 was bij de Spar dacht ik, maar zelf nog nooit gekocht.

Onlangs in de Colruyt onderstaande brioche buns gekocht en die vond ik ook wel echt lekker. Spar, Colruyt, ‘t zijn misschien gewoon dezelfde?

Ik denk dat hij de kant en klare bedoelt 😁 was bij de Spar dacht ik, maar zelf nog nooit gekocht.

Onlangs in de Colruyt onderstaande brioche buns gekocht en die vond ik ook wel echt lekker. Spar, Colruyt, ‘t zijn misschien gewoon dezelfde?

Ahja ik zie het nu ook.
Tot nu nog nergens iets tegengekomen dat even goed is als die van Joshua wel...

Bij de lokale beenhouwerij cote a l'os. 1kg+1kg gratis. 2 stuks van 1.3kg mee. 1 invriezen en 1 net in de sous vide gestopt voor 4u aan 52° en vanavond afgrillen op de bbq 🤩.

IMG_20230708_195403959_HDR.jpg

Gisteren bij vrienden gaan eten...
Heerlijk als ze weten waar ze mij mee kunnen plezieren 🤤

Terug
Bovenaan