De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Allez, ondertussen is het gepiep terug. Een van de rubberen noppen lijkt contact te maken met het pedaal (pd-m520). Ik ga eens proberen of een setje crankbrothers shoe shields het probleem kan verhelpen want het is om gek van te worden.
Ik heb een gelijkaardig probleem maar specialized schoenen en time pedaal

Ik heb een gelijkaardig probleem maar specialized schoenen en time pedaal
Zondag alvast geen gepiep meer gehoord! Die 0,8mm dikte van de shoe shield zorgt ervoor dat het rubber van de zool net geen contact meer maakt met het pedaal. Je merkt het wel bij het stappen dat de spd-plaatjes nu de grond raken.

Zondag alvast geen gepiep meer gehoord! Die 0,8mm dikte van de shoe shield zorgt ervoor dat het rubber van de zool net geen contact meer maakt met het pedaal. Je merkt het wel bij het stappen dat de spd-plaatjes nu de grond raken.
Waar heb je die shoe shield gekocht Polle?

Vandaag de gpx gereden van Newport gravel die ik via mijn werk gekregen heb.

Was een paar weken geleden. Rond de 30€ voor een ticket geloof ik.
Maar wat een schande! Moest ik daarvoor geld gegeven hebben konden ze het me direct terug betalen.

Op 85km max 10 km gravel (waarvan ik er nog in gestoken heb die ik zelf kende) en de rest waren gewone banen.

Vandaag de PlugPlug Zoniënwoud gereden. Gekozen voor de 100km, wat van thuis uit 123km op de teller zette.
Start bij Scott in Kortenberg, een beetje veld en asfalt tot aan het park van Tervuren. En dan alles in het Zoniënwoud! Prachtige tocht, zeker de tweede lus tot aan Sint-Genesius-Rode was echt de moeite. Veel singletracks en fijne gravel ipv brede dreven met meer stenen. De langste route ging tot aan het Hallerbos, die lus zal ik later nog wel eens narijden.

Gelukkig kon ik aan gereduceerd tarief starten want €30 blijft belachelijk veel voor een GPX en (voor de 100km) één bevoorrading waar je 2x passeert. Bij de aprés verwachten ze dan ook dat iedereen zijn fiets maar gewoon tegen een hek zet ...

En die gpx'en staan uiteindelijk allemaal op Garmin connect.
Inderdaad, en het is ook niet alsof er privéstukken in zitten.
Sommige stukken in peloton rijden is weleens leuk om gas te geven maar dan ben je weer meer aan het vliegen zoals op de baan, en minder aan het genieten van het off-road.

Vandaag de PlugPlug Zoniënwoud gereden. Gekozen voor de 100km, wat van thuis uit 123km op de teller zette.
Start bij Scott in Kortenberg, een beetje veld en asfalt tot aan het park van Tervuren. En dan alles in het Zoniënwoud! Prachtige tocht, zeker de tweede lus tot aan Sint-Genesius-Rode was echt de moeite. Veel singletracks en fijne gravel ipv brede dreven met meer stenen. De langste route ging tot aan het Hallerbos, die lus zal ik later nog wel eens narijden.

Gelukkig kon ik aan gereduceerd tarief starten want €30 blijft belachelijk veel voor een GPX en (voor de 100km) één bevoorrading waar je 2x passeert. Bij de aprés verwachten ze dan ook dat iedereen zijn fiets maar gewoon tegen een hek zet ...
Ik ben daar eens naartoe gereden. Is wel een heel stuk rijden.

Fiets in de koffer (voorwiel eruit). In Lummen fiets overgezet naar koffer van mijn schoonbroer zijn auto.
Komen we daar aan..... Steekas vergeten...

Nooit meer de moed gehad om nog eens te gaan maar moet er toch eens van komen...

Ik heb die gpx overigens gewoon gratis ooit kunnen downloaden op hun website als 'actie'.

Ik ben daar eens naartoe gereden. Is wel een heel stuk rijden.

Fiets in de koffer (voorwiel eruit). In Lummen fiets overgezet naar koffer van mijn schoonbroer zijn auto.
Komen we daar aan..... Steekas vergeten...
Ooit ook eens vergeten op mijn koersfiets, toen we aankwamen in de Vogezen. Was een verlengd weekend, nergens nog fietsenwinkels die iets verhuurden. Soms word ik nog badend in het zweet wakker door dat verhaal.

Vandaag de korte lus van het ek gravel eens gereden. Tov enkele maanden geleden is de route nog aangepast.
Ipv op brede gravelpaden te blijven heeft men er nu voor gekozen een private weg van de manege te gebruiken. Aan de manege staat een grote tent waar je dan inkom moet betalen en een hele dag kan zuipen. Winstgevende parcourswijziging voor golazo 🤑.

Eerst moeten ze een grasplein over dat vol met putten zit, dan tussen de afspanning van de manege door. Het pad is daar misschien een meter breed en op één plaats is het een diepe modderpoel, succes om maar met een tv motor door te rijden. En zo ziet de exit van het pad er uit. Benieuwd of iemand er nog iets aan gaat doen...

IMG-20230925-133449.jpg

Terug
Bovenaan