Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Precies nog wel een groot aanbod op buycycle. Eens in verdiepen hoe ‘beschermd’ je effectief bent als koper. Tweedehands kopen is tof, maar ik zie mijn aankopen wel nog eens graag op voorhand alvorens er centjes aan te spenderen.Helaas. Vandaag verkocht idd, ging ‘m alsnog kopen om er iets op te verdienen (en om die site eens te testen)![]()
ja idd... Geld wordt pas doorgestort naar de verkoper indien er een go is door de koper. Beetje zoals VintedPrecies nog wel een groot aanbod op buycycle. Eens in verdiepen hoe ‘beschermd’ je effectief bent als koper. Tweedehands kopen is tof, maar ik zie mijn aankopen wel nog eens graag op voorhand alvorens er centjes aan te spenderen.
Kogel door de kerk, een setje WR35 van Light Bicycle besteld met DT 350 hubs.En dan al een nieuwe set aangeschaft?
Langs de andere kant voor veel mensen die gewoon gravel willen rijden voor de fun is een grizl toch de beste keuze.Met die beschrijving is het inderdaad de Grizl.
Maar ik zie er veel 50% op de weg rijden, en de andere 50% op brede rechte gravelbanen. En die hebben dan een Grizl ipv Grail.
Nee want een enduro is een andere type fiets natuurlijk.Met die uitleg koop je uiteindelijk best een enduro MTB hé ;-)
Alles wat je met een Grizl kan kan je ook met een enduro MTB, omgedraaid niet.
Kort gezegd. Volgens mij is de grail voor 90% van de mensen de betere keuze, als ik op Strava zie wat voor ritten ze ermee rijden.
Bwah, toch enige nuance, zoveel doet er nu toch ook weer niet toe? OK, als je echt streeft naar optimum efficiëntie en snelheid op de weg, maar plezier is toch ook een factor? Ik rijd eigenlijk de helft van mijn baanritten op mijn dropbar mtb (het weer is een factor). Dat is gewoon een toffe fiets, punt.....
Ze zijn beide even ongeschikt om echt op asfalt te rijden. ...
....
Plezier??? Ik wil gewoon eindigen met een zo hoog mogelijk gemiddelde, 2 uur afzien en nadien zoeken naar een nieuwe fiets en nieuwe wielen omdat ik mijn streefdoel niet haal.Bwah, toch enige nuance, zoveel doet er nu toch ook weer niet toe? OK, als je echt streeft naar optimum efficiëntie en snelheid op de weg, maar plezier is toch ook een factor? Ik rijd eigenlijk de helft van mijn baanritten op mijn dropbar mtb (het weer is een factor). Dat is gewoon een toffe fiets, punt.
Ik heb op mijn grail, met gewone gravelbanden, 2 jaar geleden de Cristal Alken Classic gereden mee met volgens mij de snelste groep van de dag. Dat was wel harken maar die fiets kan daar echt wel serieus uit de voeten.Nee want een enduro is een andere type fiets natuurlijk.
Een grizl is nog altijd wel een gravelfiets met een vrij agressieve geometrie.
Met snelle bandjes rij je daar nog altijd bloedje snel mee. Het voordeel is dat je breder kan gaan met je banden en standaard al wat tasjes kan monteren met bouten.
Nadeel is dat hij iets zwaarder is en minder wendbaar, zaken die je vooral nodig hebt als echt gaat racen.
Ze zijn beide even ongeschikt om echt op asfalt te rijden. En het is niet alsof je op een grizl zo spectaculair technischer kan rijden.
Zeker voor de modale man is er amper verschil tussen beide, en zelfs mensen die racen doen dat op de grizl.

Volgens mij beschrijf je hier 2x dezelfde fiets? Een bos voor eenAls ik het zo lees is een Grail ideaal voor de baanrenners die ook al wel eens door den bos willen rijden en een Grizl voor de gravel liefhebber die als het moet ook wel op de baan uit de voeten kan?

Ja zo kan je het ook interpreterenVolgens mij beschrijf je hier 2x dezelfde fiets? Een bos voor eenbaanjanetbaanwielerenner is toch hetzelfde bos voor een gravelrijder?![]()
.Als het echt relaxed moet zijn dan zijn de grail en de grizl beide geen goede keuze.Als ik het zo lees is een Grail ideaal voor de baanrenners die ook al wel eens door den bos willen rijden en een Grizl voor de gravel liefhebber die als het moet ook wel op de baan uit de voeten kan?
Verbeter me als ik fout ben, ik probeer het gewoon te begrijpen.
Ik heb ook maar een simpele niet agressieve gravelfiets met oog op bikepacking![]()
Ik vond het wel iets hebben, en bestaat ondertussen ook niet meer.Dat dubbeldecker stuur van de Grail en looks passen wel niet in één zin natuurlijk. Moet van het lelijkste zijn dat de afgelopen jaren op de markt is gekomen.