De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Hele domme vraag.

Maar welke binnenband in een canyon grail?
Ik heb nu altijd ene bij vd koersfiets....

Hele domme vraag.

Maar welke binnenband in een canyon grail?
Ik heb nu altijd ene bij vd koersfiets....
Het grootste deel zet hem tubeless, volgens mij.
Gisteren zelf ook gedaan en is precies toch gelukt.
Eentje lekte even aan de naad van de velg de andere aan een 2-tal spaken maar stopte ook snel. 🤞🏻
Volgens mij is dit degene die ik er gisteren uithaalde:

Hier ook tubeless en 1 van die binnenbanden mee die erbij zaten. Zijn wel zware lompe gevallen om mee te pakken.

Beter te smal dan te breed nochtans. Groeien doen ze sowieso.

Een 26 inch bandje lukt overigens ook prima
True that. Eerder deze week ook nog uit noodzaak een 650x42 in een 47 moeten steken in samenspraak met de gedupeerde met de platte band, ging vlot en achteraf niks van gehoord. Ik vermoed dat dat wel op het randje was.

Zijn wel zware lompe gevallen om mee te pakken.
Je moet die eigenlijk vacuum pompen, en dan oprollen. Dan zijn ze best compact.

vYegJG7.jpeg

(dit is een 700cx50mm band)

Ik heb een klein vacuumpompje op 9V dat ik ooit eens uit een of andere machine heb gesloopt, maar je kunt eventueel een fietspomp ombouwen zodat dat een vacuumpomp wordt.

Kga gewoon die van de koersfiets blijven meepakken dan :)
Heb alleen nog een 26" MTB binnenband. 29" nooit met binnenbanden gereden, dus dat heb ik niet liggen.

Gravel rij ik met binnenbanden want ik denk dat ik in de zomer wel eens graag met slicks zou rijden?

Kga gewoon die van de koersfiets blijven meepakken dan :)
Heb alleen nog een 26" MTB binnenband. 29" nooit met binnenbanden gereden, dus dat heb ik niet liggen.

Gravel rij ik met binnenbanden want ik denk dat ik in de zomer wel eens graag met slicks zou rijden?
Kan je toch ook gewoon tubeless rijden?
Persoonlijk zie ik maar één nadeel aan tubeless, het effectieve werk om tubeless te zetten.
Voor de rest geen probleem voor de sterveling.

Persoonlijk zie ik maar één nadeel aan tubeless, het effectieve werk om tubeless te zetten.
Bwa op de grizl was dat echt een fluitje van een cent aangezien alles al voorbereid was toen hij toe kwam.

Enkel binnenband eruit, ventiel en melk erin en klaar. Al tesamen nog geen half uur werk gehad aan beide wielen.

Bwa op de grizl was dat echt een fluitje van een cent aangezien alles al voorbereid was toen hij toe kwam.

Enkel binnenband eruit, ventiel en melk erin en klaar. Al tesamen nog geen half uur werk gehad aan beide wielen.
Heb je dan geen ander velglint moeten steken ?
Er is toch wat extra werk om er altijd opnieuw melk in te doen vind ik. Een binnenbandje wisselen is toch sneller gedaan.

Zelfde bij Grizl en Grail, worden geleverd met dezelfde wielen, en vroeger ook dezelfde banden (45 dan wel 40mm respectievelijk). Tegenwoordig krijgt de Grail betere banden, maar nog steeds Schwalbe, en dus nog steeds een fluitje van een cent om tubeless te leggen op DT-Swiss velgen.

Terug
Bovenaan