515
Well-known member
Oprollen van vanachter naar je ventiel toe en de lucht er uit laten, dat is bijna zo goed als vacuüm.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oprollen van vanachter naar je ventiel toe en de lucht er uit laten, dat is bijna zo goed als vacuüm.
Ja heb ze ook zoiets gekregen. Het is meer aan de dikte dat ik me stoor. Ik heb die nu dubbel geplooid zodat hij maar zo breed meer is als een binnenband van koersfiets. Was wel een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen.

Zal niet veel uitmaken maar op mijne grail liggen Continentals. Er staat ergens "TR" op geschreven. Vermoed dat dat "Tubeless Ready" wil zeggen.Tegenwoordig krijgt de Grail betere banden, maar nog steeds Schwalbe, en dus nog steeds een fluitje van een cent om tubeless te leggen op DT-Swiss velgen.
Voor de (bijna?) laatste levering klopt dit inderdaad.Op de carbon Grails liggen blijkbaar Schwalbes, op de aluminium versies liggen Conti's. Geen idee waarom er daar verschil is. Zal wel niet veel uitmaken denk ik. Ze bollen toch goed.![]()
Ik heb de mijne inderdaad nog maar enkele weken. Knarf de zijne een paar maand geloof ik.Voor de (bijna?) laatste levering klopt dit inderdaad.
Hoe te fixen als het aan de spaak precies blijft lucht "lekken"? (Sealant komt er langs daar niet uit, zoals op de naad van de velg wel was).Het grootste deel zet hem tubeless, volgens mij.
Gisteren zelf ook gedaan en is precies toch gelukt.
Eentje lekte even aan de naad van de velg de andere aan een 2-tal spaken maar stopte ook snel.![]()
Langs de spaak zou niet mogen. Dan zou ik het velglint eens bekijken en vervangen.Hoe te fixen als het aan de spaak precies blijft lucht "lekken"? (Sealant komt er langs daar niet uit, zoals op de naad van de velg wel was).
Nog wat sealant erbij gedaan, wiel weer op druk gezet en rondgedraaid.
Merde dus.Langs de spaak zou niet mogen. Dan zou ik het velglint eens bekijken en vervangen.

Die zouden een 24mm binnenbreedte moeten hebben, dus pak eentje van 24mm. Die van 25mm die je post past ook prima.Merde dus.
Nog extra kosten en vooral nog velglint in huis halen.
Hoeveel MM breed is het beste qua velglint? Ik keek nu naar deze. (Grail 7 AL, DT Swiss Gravel LN SH11).
En wat is de beste manier om de band er af te halen, sealant op te kuisen en alles proper te hebben?![]()
Teveel asfalt bij een te lage druk?Na amper 1000km buiten te hebben gereden, ziet mijn achterband (hutchinson overide) er al zo uit:
![]()
Gij dabt zot als ge vertrekt of wat?Na amper 1000km buiten te hebben gereden, ziet mijn achterband (hutchinson overide) er al zo uit:
![]()
Jij lijkt mij iemand die weer waarmee hij bezig is, maar dit moet toch een extern probleem hebben? Zo bizar asymmetrischeNa amper 1000km buiten te hebben gereden, ziet mijn achterband (hutchinson overide) er al zo uit:
![]()
Jij lijkt mij iemand die weer waarmee hij bezig is, maar dit moet toch een extern probleem hebben? Zo bizar asymmetrische

.