De grote Kickstarter/Gamefound thread

De royal Pledge van Castles of Burgundy gebackt via CrowdFinder. 🥳

Ik had het ook zien passeren, maar was aan het twijfelen. Is dit spel zo goed?

Is een klassieker he, eindelijk in een (hopelijk) deftige uitgave. Ik heb de vorige editie maar stoor me aan het te kleine artwork en de te kleine tegels. Los van de vormgeving vinden we het wel een steengoed spel.

Ik zou graag volgende backen (voornamelijk ook voor de add-ons):
Maar ik zie dat er geen EU-friendly shipping is, wat dus wil zeggen: $16 shipping, plus BTW, plus importkosten. Klopt dat?
Zijn er mensen die ervaring hebben met bestellen in US? Kunnen deze hoge extra kosten omzeild worden? Want de kosten lopen hoger op dan de games zelf.

Zit weer met 1.
Darkest Dungeon gebacked hele tijd geleden.
Blijkt nu dat ze met problemen zitten en dat de verzendkosten zogezegd verhoogd zijn.
Zou tot 37 euro moeten bijbetalen anders sturen ze het niet op.
Ze houden het bij tot je betaald of tot een moment waarop de prijzen weer dalen...

Pure gijzeling

Maar ik zie dat er geen EU-friendly shipping is, wat dus wil zeggen: $16 shipping, plus BTW, plus importkosten. Klopt dat?
Zijn er mensen die ervaring hebben met bestellen in US? Kunnen deze hoge extra kosten omzeild worden? Want de kosten lopen hoger op dan de games zelf.
Kan zeker kloppen. Shippingkost staat er meestal bij, maar VAT en tax niet en dat valt meestal toch tegen.
Ik denk niet dat ge dat gaat kunnen omzeilen. Reden waarom ik nooit rechtstreeks via Kickstarter iets back. Dan worden het wel echt dure spellen...

Via Crowdfinder hebt ge dan wel altijd die kortingen, waardoor het meevalt of de kost die ge zou moeten betalen wegvalt.

Ja, mijn afhaalpunt is Kaprijke.
Deurne is een kennis van Bjorn (van CrowdFinder). Je krijgt de gegevens van de afhaalpunten eens de spellen zijn toegekomen op een bepaald afhaalpunt.
Heb jij toevallig enig nieuws over Transmissions? Ik lees dat zowat iedereen zijn versie ondertussen aan zou hebben moeten krijgen waaronder een aantal belgen. Ik heb eigenlijk niet meteen een idee wie ik kan contacteren en heb al lang geen bericht hieromtrent gehad.

Heb jij toevallig enig nieuws over Transmissions? Ik lees dat zowat iedereen zijn versie ondertussen aan zou hebben moeten krijgen waaronder een aantal belgen. Ik heb eigenlijk niet meteen een idee wie ik kan contacteren en heb al lang geen bericht hieromtrent gehad.
Grote groepsbestellingen worden helaas meestal als laatste verstuurd. Je ontvangt een update via e-mail wanneer het spel toekomt.

Zit weer met 1.
Blijkt nu dat ze met problemen zitten en dat de verzendkosten zogezegd verhoogd zijn.
Ze houden het bij tot je betaald of tot een moment waarop de prijzen weer dalen...

Pure gijzeling
"You prefer to wait, in which case your games will be stored in our factory and will be added to containers as payments are made."
Kost opslag voor hun dan niks?
En als je deze verzendkosten betaald, krijg je misschien ook nog eens import kosten er bovenop?

"You prefer to wait, in which case your games will be stored in our factory and will be added to containers as payments are made."
Kost opslag voor hun dan niks?
En als je deze verzendkosten betaald, krijg je misschien ook nog eens import kosten er bovenop?
die kans is groot.
Er was trouwens al verzending + tax betaald

Zit weer met 1.

Pure gijzeling
En het jammere is dat Kickstarter nog steeds weigert aan dit soort praktijken iets te doen. Ik snap dat je als crowdfundingplatform wat flexibiliteit wil aanbieden naar de creators toe qua delivery time en wat de effectieve inhoud van het pakket nu precies is (quasi elke Kickstarter is te laat en dat vinden we op zich normaal), maar over prijs kan toch niet gediscussieerd worden.

Als shipping duurder uitvalt omdat zij x aantal maanden vertraging oplopen in hun productie en logistiek, is dat niet iets dat ze moeten doorrekenen aan de klant. Kickstarters zijn de laatste jaren al aanzienlijk duurder geworden. Als ik dan eens op een punt kom dat ik denk "oh, misschien back ik deze wel", is't rap een spel van 160+ euro.

Ik hou mijn hart al vast dat Kingdom Death ook met zo'n grap zou afkomen, dan mag ik rekenen op honderden euro's extra aan shipping/tax en het is al geen goedkoop spel.

't Is geleverd sie.

Mij voor de eerste kaar aan een Kickstarter gewaagd die ik zag voorbijkomen om de soloboardgaming subreddit: Halls of Hegra
Alles erin spreekt mij aan en het feit dat ze al zover zaten in het ontwerp geeft mij ook wat meer vertrouwen. We zullen zien!

Die heb ik ook gebackt. Ziet er enorm veelbelovend uit !
Lijkt me trouwens ook perfect speelbaar met een paar mensen als je de rollen of het toekennen van de actions wat verdeeld. Hoeft niet per sé solo te blijven voor zover ik let's plays gezien heb

Laatst bewerkt:
Onus! Traianus toch maar via een late pledge gebacked.
En op Lying Pirates uitgekomen (dat was een insta-back), lijkt mij ook een heel sfeervol en leuk spel te zijn. Campaign loopt nog 26 dagen, ben benieuwd wat er daar nog allemaal bij gaat komen van stretch goals.

Onus! Traianus toch maar via een late pledge gebacked.
En op Lying Pirates uitgekomen (dat was een insta-back), lijkt mij ook een heel sfeervol en leuk spel te zijn. Campaign loopt nog 26 dagen, ben benieuwd wat er daar nog allemaal bij gaat komen van stretch goals.
Je hebt toch meegedaan via CrowdFinder? Is een heel stuk goedkoper.

Deze back ik sowieso, heb die playthrough gezien en was meteen overtuigd. Solo - galore :geek:

Terug
Bovenaan