De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

In dit weer heb je enerzijds het type dat veel te traag rijdt en nodeloos op de rem gaat. Maar daar kan ik nog mee leven.
Anderzijds heb je dan de pipos die uitdrukkelijk moeten tonen dat ze geen schrik hebben.

Daarstraks ene aan 70 waar je 50 mocht op een gestrooide baan. Moet alles toegooien omdat kinderen aan het oversteken waren en iedereen had dit gezien behalve hem. Zet vervolgens aan om dan aan 60 per uur een voorrang van rechts te negeren. Als de persoon van rechts doorgereden had kon die onmogelijk nog stoppen.

Zo'n mensen verdienen toch echt wel een pak slaag.

Wel, over die rechtsbijstand. Zowel ik als de tegenpartij hebben nu een advocaat van de verzekering. Die ook Baloise is. Die advocaten hebben nu al meer gekost dan de auto, dus waren ze beter gewoon eerlijk geweest van dag 1.
Zeer ambetant, serieuze fiscale aderlating op dit moment. Bij mij zou er dus een aparte partij als advocaat optreden. Toch een pak verschil in die dossiers heb ik den indruk. Kost dan ook wel wat zit denk ik aan 200 euro per jaar.

Echt WTF, hoe groot is de kans dat ik dit op BG zou tegenkomen. De eigenaar is alleszins zeer dankbaar voor het filmpje!
Moest je het nog niet gedaan hebben, als ik u was zou ik dit filmpje al wel downloaden via youtube downloader. 't Is maar nen tip.

In dit weer heb je enerzijds het type dat veel te traag rijdt en nodeloos op de rem gaat. Maar daar kan ik nog mee leven.
Anderzijds heb je dan de pipos die uitdrukkelijk moeten tonen dat ze geen schrik hebben.

Daarstraks ene aan 70 waar je 50 mocht op een gestrooide baan. Moet alles toegooien omdat kinderen aan het oversteken waren en iedereen had dit gezien behalve hem. Zet vervolgens aan om dan aan 60 per uur een voorrang van rechts te negeren. Als de persoon van rechts doorgereden had kon die onmogelijk nog stoppen.

Zo'n mensen verdienen toch echt wel een pak slaag.
Gisteren hetzelfde tegen mijn vriendin gezegd. In zo'n weer hou ik me overal aan de snelheid, soms ook iets er onder afhankelijk van de situatie, maar 't was gisteren precies alsof er een deel moesten bewijzen dat ze wel nog snel durfden rijden.
Nee, ge zijt niet stoer om snel te rijden als het gesneeuwd heeft en nog steeds hard vriest, ge zijt een idioot. De weg mag nog gestrooid en droog zijn, 1 ijsplek is voldoende.

Zeer ambetant, serieuze fiscale aderlating op dit moment. Bij mij zou er dus een aparte partij als advocaat optreden. Toch een pak verschil in die dossiers heb ik den indruk. Kost dan ook wel wat zit denk ik aan 200 euro per jaar.

Moest je het nog niet gedaan hebben, als ik u was zou ik dit filmpje al wel downloaden via youtube downloader. 't Is maar nen tip.
Is dat dan een rechtsbijstand algemeen die je hebt, niet enkel op verkeer?

Heb da ook eens voor gehad, amai en toen per toeval op dat moment een ijsplek. Jezus, allesjanse dat ik genoeg afstand had.

Ook daarstraks gehad, madammeke aan voetpad met kinderwagen en kleine op den arm (datzelfde voetpad waar ik enkele pagina's geleden mijn beklag over deed), echt mega lang van op voorhand al aan het stoppen en vertragen en teken gedaan. Nen vierkante Mercedes heeft em toch ff genepen omdat em aan't gatplakken was (ik had nog genoeg plaats voor een meterke of 10 naar voor te schieten moest hij het nodig hebben)

Daarnet plakte er ook weer een camionnette op mijn achterbumper terwijl ik de toegelaten snelheid reed. Baan lag relatief proper, maar afstand houden is in deze omstandigheden geen overbodige luxe.

Das het eerste wat ik gedaan heb + als mp4 doorgestuurd naar de eigenaar. Makelaar heeft nog niks laten weten dus ben benieuwd wat ze met dit bewijs gaan doen.

Das het eerste wat ik gedaan heb + als mp4 doorgestuurd naar de eigenaar. Makelaar heeft nog niks laten weten dus ben benieuwd wat ze met dit bewijs gaan doen.
Goed, super

Eigenaar van de wagen moest het maar hier eens lezen en een copyright claim starten, bye filmpje. Enfin gaan aankloppen bij de eigenaar van het filmpje, en hopen niet gewist dus.

@Gines
Benieuwd of het filmpje je kameraad zijn onschuld gaat bewijzen. Ik hoop in elk geval mee!

Wat ik op het filmpje zie, is een besneeuwd grasveld. Dus je kan er dan vanuit gaan dat het wegdek ook wel glad was.
In mijn ogen race je dan niet tegen 130-140 op het linkervak, maar dat is mijn bescheiden mening.

Daarnet plakte er ook weer een camionnette op mijn achterbumper terwijl ik de toegelaten snelheid reed. Baan lag relatief proper, maar afstand houden is in deze omstandigheden geen overbodige luxe.
Vanmorgen vant zelfde terwijl het echt nog erg glad lag. Hij hield zeker niet meer dan 10m afstand terwijl het echt niet druk was nog. Ik reed ook zeker niet traag en was op een veilige afstand een vrachtwagen aant volgen.
Hij probeerde zelfs voorbij te steken waar het echt ongepast was.
Zo'n gasten zou ge bij hunne frak uit hun auto sleuren. Kwas echt aant koken.

Het traag rijden was daarnet toch wat overdreven ze. 30 waar je 70 kan, dat zijn dus banen die er wel vrij goed bijliggen. Ik reed er gewoon langs links aan 60-65 waar in kon, perfect doenbaar. Ik probeer altijd eens bruusk te remmen om te zien hoe het erbij ligt en er was echt grip zat.

DOUBLE WTF! De eigenaar van die camionette ken ik zeer goed en had me de ochtend van de accident gebeld dat de huurder een accident heeft gehad met de camionette. Diene Toyota GR beweerde dat ze beiden naar de middenrijstrook reden waardoor ze een accident hebben veroorzaakt. Politie heeft dit ook zo genoteerd in het proces-verbaal dus die camionette had schrik dat zijn verzekering zou stijgen door die verklaring van de Toyota. Een getuige bevestigde zogezegd ook het verhaal van die Toyota.

Ik stuur het filmpje net door naar de eigenaar en die had het filmpje nog niet gezien. Die was super blij dat hij nu bewijs had dat die huurder er niks mee te maken heeft en dat alles de schuld is van de Toyota. Hij gaat morgen het filmpje doorsturen naar zijn makelaar om zijn onschuld aan te tonen.

Echt WTF, hoe groot is de kans dat ik dit op BG zou tegenkomen. De eigenaar is alleszins zeer dankbaar voor het filmpje!
Mor allez hoe walgelijk is het dat die getuige dat ook nog bevestigde? Als ge niets gezien hebt houdt dan uw klep he :mad::mad:

OT: al die typische bange chauffeurs weer op de baan. Er was gestrooid en er lagen 2 sporen waar iedereen reed die werkelijk poerdroog waren. Op de R4 hetzelfde. En toch reden ze op de Hundelgemse 40 (inclusief massaal treintje die er achter hing) en 70 op de R4. Ik heb gewoon 90 gereden op de R4 en dat was op geen moment onveilig.

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft ondertussen meer dan een jaar terug een ongeval gehad, overduidelijk in recht. Tegenpartij had zelfde verzekeringsmaatschappij en gaf gedeelde schuld zodat ze niets moesten uitbetalen, maar wel de premies konden verhogen (verhaal is wat langer dat dit, TP had ook valse papieren en dergelijke, maar bon, ..). Ondertussen al 13 maand aan het procederen om mijn geld terug te zien dat ik heb voorgeschoten voor haar auto.
De verklaringen in de PV zijn nochtans duidelijk, de schade is duidelijk, ... Maar plots zit er een valse getuige in het dossier. Iemand die er niet bij was, maar de mensen kent. Verzekeringsmaatschappij ziet geld en gaat voor de 50-50. Makelaar van tegenpartij is daar content mee, en de mijne gaat naar de rechtbank. Politierechter verklaarde zich onbevoegd omdat ze valse aangiftes en papieren hadden (enkel hun verzekering was echt). Ondertussen zitten we op burgerlijk er mee. De dag dat de zaak afgelopen is, zien ze mij in elk geval nooit meer terug bij Baloise.
shit, loopt dat nog altijd? ik herinner mij dat nog van 9lives. Degoutante mensen.

Rijbaan perfect vrijgemaakt. Fietspad besneeuwd en niet geruimd (waar verhoogd) of bruine smurrie (waar niet verhoogd).
Om niet op mijn gezicht te gaan heb ik dus het hele traject op de rijbaan gereden met mijn fiets. So far so good, maar deze avond moet ik het traject in omgekeerde richting doen en dan is het donker. Ik heb wel disco-dansende LED-achterlichtjes maar op mijn gemak ga ik mij toch niet voelen.
Dat is dan trouwens een grote gewestweg. Gezien de weersvoorspelling zijn ze dus gewoon van plan om het een week quasi onberijdbaar te laten voor fietsers.

Die godverdomse all-season banden policy. Gene goeie zomerband, gene goeie winterband.

Bompa voor me aan het kruispunt staat op de linkerhelft van ons rijvak, zonder pinker.

Ik veronderstel dus dat hij de baan gaat oversteken en rij er rechts naast omdat ik rechtsaf moest.
(2 vakken per richting, dus dat kan even duren voor hij weg is).

‘T moment dat ik er naast ben reed hij verder en sloeg hij toch rechtsaf, op dat moment was hij opeens wel aan’t pinken...

Gelukkig nam hij zijn draai wijd of hij zat op mijn flank, ik ging dan wel in fout zijn natuurlijk want bewijs maar eens dat z’n pinker eerst niet aanstond.

Moest hij nu 1) zijn pinker aan gezet hebben en 2) rechts op het rijvak gaan staan zijn dan was ik achter hem gebleven want dan wist ik wat hij van plan was...

Bompa voor me aan het kruispunt staat op de linkerhelft van ons rijvak, zonder pinker.

Ik veronderstel dus dat hij de baan gaat oversteken en rij er rechts naast omdat ik rechtsaf moest.
(2 vakken per richting, dus dat kan even duren voor hij weg is).

‘T moment dat ik er naast ben reed hij verder en sloeg hij toch rechtsaf, op dat moment was hij opeens wel aan’t pinken...

Gelukkig nam hij zijn draai wijd of hij zat op mijn flank, ik ging dan wel in fout zijn natuurlijk want bewijs maar eens dat z’n pinker eerst niet aanstond.

Moest hij nu 1) zijn pinker aan gezet hebben en 2) rechts op het rijvak gaan staan zijn dan was ik achter hem gebleven want dan wist ik wat hij van plan was...
Kan je via google maps delen op welk kruispunt je stond?

Kan je via google maps delen op welk kruispunt je stond?
Ik hoop dat deze werkt: https://www.google.be/maps/place/Wa...1s0x47c35ee6c15bf3a3:0x2da2ca2dc7f5fdb7?hl=nl

Die mens stond aan die grote driehoek, dan is er dus ruimte om ernaast te gaan staan en zo de N49 op te rijden richting Knokke (wat ik ook altijd doe in zo’n geval).

Indien ze linksaf richting Maldegem gaan of de N49 moeten dwarsen kun je er anders lang achter staan.

In de toekomst zal dat probleem wel opgelost zijn, ze gaan dat kruispunt dichtdoen en de N49 daar ongeveer ondertunnelen.

Laatst bewerkt:
Rijbaan perfect vrijgemaakt. Fietspad besneeuwd en niet geruimd (waar verhoogd) of bruine smurrie (waar niet verhoogd).
Om niet op mijn gezicht te gaan heb ik dus het hele traject op de rijbaan gereden met mijn fiets. So far so good, maar deze avond moet ik het traject in omgekeerde richting doen en dan is het donker. Ik heb wel disco-dansende LED-achterlichtjes maar op mijn gemak ga ik mij toch niet voelen.
Dat is dan trouwens een grote gewestweg. Gezien de weersvoorspelling zijn ze dus gewoon van plan om het een week quasi onberijdbaar te laten voor fietsers.

Mezelf even quoten. Gisterenavond was op 90% van mijn route het fietspad vrijgemaakt. Relatief veilig thuisgeraakt dus.

Mezelf even quoten. Gisterenavond was op 90% van mijn route het fietspad vrijgemaakt. Relatief veilig thuisgeraakt dus.

Dit hangt af van gemeente tot gemeente, maar dit komt vaak genoeg voor. Eerst de rijweg en dan rijden er van die kleine tractortjes op het fietspad om te ruimen en te strooien. Heb ik al genoeg gezien op de Industrielaan in Anderlecht.

Terug
Bovenaan