Dat las ik altijd zo, maar dat klopt niet.
Ik doe dezelfde workout reeks al sinds 2017 en bij freeride past de trainer zich wel gewoon aan, aan het parcours
Vandaag de laaste training van het plan voor de FTP test afgelegd.
Ik doe al altijd het 4 Week FTP booster plan van zwift.
Die vier weken worden er altijd minimaal 8 aangezien je gemiddeld 5 of 6 keer per week zou moeten fietsen. Dat gaat tegenwoordig niet echt meer en dan is er ook geen ruimte om buiten te fietsen. Deze keer ben ik er denk ik 3 maanden of langer geleden mee gestart, denk ik =]
Anyway, bij de zwaardere trainingen heb ik de gewoonte om achteraf een notitie te maken op Strava waaruit de training bestond.
De training van vandaag heb ik dus kunnen vergelijken met dezelfde inspanning van de voorbije jaren en de waarden liggen nu wel beduidend hoger. Ik zit sowieso niet in mijn allerbeste conditie, maar ik denk (/hoop) wel weer boven de 300 watt te kunnen scoren op de ramp test.
De ramp test zal voor later deze week zijn, morgen ga ik normaal buiten fietsen.
In Zwift kan je ook je FTP testen op
The Grade, wat ik dan ook eens ga doen. Benieuwd hoe ver die dan uit elkaar zullen liggen.
Naar mijn aanvoelen is de ramp test wel altijd een overschatting geweest voor mijn echte FTP, maar een test van 20 minuten zie ik niet echt meer zitten. Da's supermoeilijk om jezelf te pacen zonder veel ervaring.