De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Whut zijde gij zo goe? Dat viel toch ook niet op tijdens de bggb 😂
Even een serieus antwoord: ik voel dat ik de voorbij +/- 2 jaar serieuze vooruitgang heb gemaakt. Ik merk dat ook op de mtb, waar ik mijn maat er elke bergop dik op leg (ondanks een behoorlijk leeftijdsverschil in zijn voordeel). Nog even pieken voor het verval zich inzet zeker?

Bij specificaties staat ftms, volgens Google kan zwift daarmee overweg.
K zou zeggen pakt u laptop mee, test en indien ja koopt ge hem anders niet?

Je kan er mee op zwift, maar je hebt natuurlijk geen versnellingen, geen automatische weerstandsaanpassing (bv voor hellingen), en het is ook niet geheel duidelijk of ie een vermogensmeter heeft.
Je bent m.i. beter af met een eenvoudige direct drive trainer (bv https://www.decathlon.nl/p/fietstrainer-d100-zwift-ready/_/R-p-355194?mc=8883242) en een oude koersfiets.

Bij specificaties staat ftms, volgens Google kan zwift daarmee overweg.
K zou zeggen pakt u laptop mee, test en indien ja koopt ge hem anders niet?
Zwift is natuurlijk geen must.
Gewoon fietsen en Netflix is prima natuurlijk.
Moet niet de Full experience zijn van zwift&co

En aangezien dat spel normaal rond de €800 kost… zal toch wel deftig in elkaar zitten

3,8w/kg AVG, en een ftp-verhoging gehaald.

Ook wel erbij zeggen dat het uw all-time best prestatie op zwift was ook natuurlijk :P

Ik ga proberen ook enkele races mee te pikken deze winter. Altijd lastig omdat je zo op uur en tijd staat qua start, maar af en toe die prikkel eens hebben is ook niet slecht.

Die race-prikkel is zeker een ding, daar ga je toch altijd dieper dan je dacht dat kan. Maar ik doe dat echt zelden.
Ik doe dat eigenlijk ook te weinig. Maar ik zou dan vaker eens willen racen zonder tot aan het gaatje te gaan, rond 85% ftp rondrijden met af en toe een prikkel. Als je aan een race begint dan gaat het verstand gewoon op nul en ben je niet bezig met hoe lang een inspanning nog zal duren aan x wattage. Een training met blokjes, daar moet je jezelf toch meer voor opladen om te doen.

Volgende week start de 2de ronde van ZRL. Het valt te bekijken hoeveel starters er in ons team zijn maar normaal doe ik wel mee.

Ik ga ook wel eens wat intervaltrainingen doen in de winter. Ik heb toch het gevoel dat dat meer rendeert dan gewoon maar rijden terwijl ik naar Netflix kijk.
Ik heb dat nu met het lopen ook, ik verbeter echt door intervaltrainingen te doen.

Ik wissel trainingen (interval en zo) af met groepsritten. Die laatste variëren van social rides van een uurtje, over sprint-ritten (dirt sprintapalooza op vrijdag) tot soms wat langere ritten (gisteren nog 105km gedaan).

Geen race vanavond. Ik wou niet op uur staan.
Training afgewerkt waarbij op't einde een 10 min max effort in zat.

Het plan was om te beginnen aan 330 watt en dan bij overschot de laatste twee minuten nog wat versnellen.
Tot 7 minuten ofzo 330 watt gemiddeld volgehouden en tegen het einde is het nog gezakt naar 327 watt, geen versnelling meer dus.

'k vind het altijd wat vervelend dat het terrein niet geneutraliseerd wordt. Je moet altijd nog schakelen als je klimt of daalt om je weerstand wat gelijk te houden.

Geen race vanavond. Ik wou niet op uur staan.
Training afgewerkt waarbij op't einde een 10 min max effort in zat.

Het plan was om te beginnen aan 330 watt en dan bij overschot de laatste twee minuten nog wat versnellen.
Tot 7 minuten ofzo 330 watt gemiddeld volgehouden en tegen het einde is het nog gezakt naar 327 watt, geen versnelling meer dus.

'k vind het altijd wat vervelend dat het terrein niet geneutraliseerd wordt. Je moet altijd nog schakelen als je klimt of daalt om je weerstand wat gelijk te houden.
In Zwift kunt ge toch uw trainer difficulty op 0 zetten? Dan voel je geen hellingen meer maar past hij je ingame snelheid aan aan het parcours.

M'k vind het altijd wat vervelend dat het terrein niet geneutraliseerd wordt. Je moet altijd nog schakelen als je klimt of daalt om je weerstand wat gelijk te houden.

In zwift een blokje free ride is gelijk aan vlak parcours.
Dus in uw training gewoon een free ride blokje maken.

Dat las ik altijd zo, maar dat klopt niet.
Ik doe dezelfde workout reeks al sinds 2017 en bij freeride past de trainer zich wel gewoon aan, aan het parcours

Heb je al eens geprobeerd om die workout opnieuw te maken?
Want er was wel een bug vroeger waar inderdaad niet naar slope mode omgeschakeld werd (vaste hellingsimulatie) maar naar sim mode in free ride blokken. Maar de standaard reactie is altijd geweest dat een free ride de trainer naar slope mode zet, net zoals in de 20m free ride blok van de FTP-test.

Bijna aan de 3000 km op mijn wahoo met Rouvy voor dit jaar, voor mij persoonlijk een goede investering geweest.
Doe er voornamelijk blokkentraining op en af en toe wat wedstrijdjes en merk dat ik er toch wel sterker van geworden ben.

Dat las ik altijd zo, maar dat klopt niet.
Ik doe dezelfde workout reeks al sinds 2017 en bij freeride past de trainer zich wel gewoon aan, aan het parcours
Vandaag de laaste training van het plan voor de FTP test afgelegd.

Ik doe al altijd het 4 Week FTP booster plan van zwift.
Die vier weken worden er altijd minimaal 8 aangezien je gemiddeld 5 of 6 keer per week zou moeten fietsen. Dat gaat tegenwoordig niet echt meer en dan is er ook geen ruimte om buiten te fietsen. Deze keer ben ik er denk ik 3 maanden of langer geleden mee gestart, denk ik =]

Anyway, bij de zwaardere trainingen heb ik de gewoonte om achteraf een notitie te maken op Strava waaruit de training bestond.
De training van vandaag heb ik dus kunnen vergelijken met dezelfde inspanning van de voorbije jaren en de waarden liggen nu wel beduidend hoger. Ik zit sowieso niet in mijn allerbeste conditie, maar ik denk (/hoop) wel weer boven de 300 watt te kunnen scoren op de ramp test.

De ramp test zal voor later deze week zijn, morgen ga ik normaal buiten fietsen.
In Zwift kan je ook je FTP testen op The Grade, wat ik dan ook eens ga doen. Benieuwd hoe ver die dan uit elkaar zullen liggen.

Naar mijn aanvoelen is de ramp test wel altijd een overschatting geweest voor mijn echte FTP, maar een test van 20 minuten zie ik niet echt meer zitten. Da's supermoeilijk om jezelf te pacen zonder veel ervaring.

Ik vind het veel geld. Ik ga enkel eens een maand Zwift nemen als het weer zo slecht wordt dat buiten rijden geen optie meer is.
Misschien MyWhoosh eerst eens proberen, dat kost niks.

Mensen uitmoorden in Soedan en met het goud gaan lopen is natuurlijk een winstgevende bezigheid. Dan kan je al eens een gratis spelletje lanceren om je imago op te smukken.
Je kan dan ook tegen Pogacar zijn omwille dat hij voor UAE rijdt.

Ik lees dat MyWhoosh geld probeert te verdienen door in-game advertenties? Als hun enkel doel is UAE promoten dan is dat wel een zorg.
Als je 1 of 2x per maand op de rollen rijdt is Zwift veel geld. Als je dat 2x / week doet, dan is het zijn geld waard. Dus zoek ik naar gratis alternatieven wanneer het misschien maar is om 1x Zwift op te starten op de maand.

Terug
Bovenaan