Misschien een discussie voor na de spelen of we kunnen ze nu al beginnen, maar het ziet er toch naar uit dat het vrij slechte spelen worden voor België. Ik zie enkel nog Kopecky/Panthers & Thiam (misschien Vidts) een medaille halen, wat dus neer komt op max 6/7 medailles waarvan 4 in het wielrennen. Best weinig niet?
Voor een OS, dat je bijna een thuis-OS mag noemen (gaat er ooit een OS in NLD komen?), zijn vier medailles totnutoe idd zwak.
Imo 6-7 als minimum op 4/08, dat moest het doel zijn.
Moesten we nu eens enkel en alleen de atleten afvaardigen die effectief kans maken op een medaille ?
Olympische diploma's zijn voor veel atleten een doelstelling. Dat is alvast toch iets.
Dan nog moet je rekening houden met verrassingen, zoals Willems. Onder jouw visie hadden we er nu maar drie.
Met Chaari, Thiam, Panthers, Cats, Kopecky en Plasschaert hebben we toch nog wat kansen op medailles. Daar kunnen er zeker nog 3 vallen waar we gewoon beter doen dan onze 7 in Tokio (en dan kunnen er altijd nog verrassingen zijn zoals Vidts, Doom, estafette…)
Inb4 Chaari eruit in de eerste ronde; Thiam met een blessure; Red Panthers in navolging van de mannen; Cats met een off-game; Kopecky met een paar chocolade medailles; Plasschaert, die zoals dat nu eenmaal in het zeilen kan gaan, wegdeemstert.
Om dan nog te zwijgen over Doom, die een pijntje heeft bij het lopen. Stel je voor dat die morgen een blessure oploopt. Dan mag je 4x400m ook wegschrijven.
Frankrijk heeft echt wel al veel medailles en in veel disciplines. Hebben die massaal zitten investeren met het oog op deze spelen?
Als je als thuisland niet opzichtig betert tegenover vorige OS, heb je dik gefaald. Welk land wil die schande tegemoet gaan?
België deed dat bv. redelijk goed in 2000

.
Is het niet typisch dat de landen die de OS organiseren ook fel investeren in de twee cycli voordien? Vraag me eigenlijk ook af wat de investeringen van London 2012, nu nog afwerpen voor GB.
Die zijn redelijk consistent met ca. 63 medailles in 2016 - 2021. Dat was ook meer dan 100j terug in Londen, dat die de OS erna nog goed deden, maar daalden vanaf de derde OS. Natuurlijk zijn dat gans andere tijden.
Die gaan dit niet meer weggeven en elke OS afsluiten met +45 medailles, denk ik.