De medailletabel

Ook voor wielerwedstrijden zijn de kosten hoog hoor
Weet ik, maar als je dat afzet tegen de wekelijkse kost van de JPL is het peanuts.
En ik denk dat jij de economische toestand van onze voetbalploegen overschat.
Ik heb het al eerder gepost, maar een Club Brugge is in staat om met het jaarloon van een Boyata quasi de jaarlijkse kost voor zowel de matchen van Club als Cercle te betalen. Met het loon van 1 speler kan je dus een jaar lang de politiebeveiliging voor 2 clubs op het hoogste niveau dekken. Dan moet er niet geluld worden over de economische toestand van onze voetbalploegen.
Trouwens die supporters brengen wss veelvoud op dan dat het de staat kost
Het zal eerder zijn dat de supporters zonder politiebegeleiding de staat meer zullen kosten dan zonder.

Maar bon, dit is offtopic.

Hoe ga je inderdaad landen onderling vergelijken en heeft het zin?
Ik zocht net eens op en zag dat in Nederland 36 000 competitieroeiers zijn.
In België zijn er 600 competitieroeiers.
Wetende dat van die 600 er 3 de Olympische spelen gehaald hebben, vind ik wel vrij indrukwekkend.
Dat is 1 competitieve roeier per 200 in België die de Olympische Spelen haalt.
Welke andere landen/sporten zouden hierin beter kunnen scoren?

Ik denk dat het meteen wel voor zich spreekt dat bvb de infrastructuur alleen al hier sterk ontoereikend zal zijn om eenzelfde aantal competitieroeiers in verhouding tot aantal inwoners te bereiken als in Nederland.

BOIC mag eens op stage gaan bij de Nederlandse bond om te zien hoe zij het aanpakken qua investeringen en structuur.
*Checks notes* Al sinds jaar en dag véél meer subsidies van de overheid krijgen en daardoor een grote voorsprong hebben qua infrastructuur en expertise.

In de afgelopen legislatuur zaten we dankzij een stijging van het budget met 30% langs Vlaamse kant in België aan een 45 miljoen per jaar voor topsportbeleid, Nederland aan 65 miljoen. Naar inwoners zitten we nu dus ongeveer op hetzelfde niveau, maar dat is los van investeringen in infrastructuur en sowieso heeft dat geld tijd nodig om te renderen. Maar Nederland gaan we door hun historische voorsprong niet snel inhalen, zelfs niet wanneer die plots zwaar zouden besparen.

Highly unlikely dat de 6% BTW op die hamburger de staat 200 miljoen per jaar opbrengt. Trouwens, een euro kan je maar één keer uitgeven. Als mensen het niet uitgeven aan voetbal zouden ze op zaterdagavond waarschijnlijk op een andere locatie geld aan het uitgeven zijn.

En die 200 miljoen zijn fiscale voordelen, dus zonder de kosten voor ordediensten etc.

Dat is algemene regelgeving en dus geen subsidies voor voetbal
Ze gebruiken dat geld vooral voor jeugdwerking (aangezien dat ook de regelgevingen is), waarom denk je dat Lefèvre een jeugdploeg heeft? Kost hem eigenlijk amper iets

Het zal bij 10 medailles blijven denk ik. Die boute voorspelling van 12 medailles had dus zomaar gekund.
Die paar pijnlijke 4de plaatsen die de juiste kant gevallen waren en we hadden er 12 hé.

Dus waren deze OS een succes? Ik geef deze spelen voor België géén 'uitstekend' rapport maar wel een 'goed' rapport.
Mmm ja het was gewoon goed he :D

als al die 4de plaatsen brons zouden zijn, hebben we wel een stuk meer dan 12 medailles.
het waren goede spelen voor onze sporters.

Met het slotweekend erbij , waren het oké spelen. Ik vind toch dat de ambities nog hoger moeten voor LA. We staan tussen Georgie en Bulgarije in de medaillestand, dat zegt imo ook genoeg. Gaan voor 4x goud in LA is de opdracht.

Australië blijft toch zo'n indrukwekkend sportland. Is toch maar een land van 26 miljoen inwoners. Alsook de kleine buren van het Nieuw-Zeeland die op 19 medailles staan. Die hebben minder inwoners dan Vlaanderen. Knap.

Met het slotweekend erbij , waren het oké spelen. Ik vind toch dat de ambities nog hoger moeten voor LA. We staan tussen Georgie en Bulgarije in de medaillestand, dat zegt imo ook genoeg. Gaan voor 4x goud in LA is de opdracht.
In welke sporten halen die hun medailles?
Worstelen, judo en gewichtheffen precies voor Georgië

2 interesseren me echt geen hol

Australië blijft toch zo'n indrukwekkend sportland. Is toch maar een land van 26 miljoen inwoners. Alsook de kleine buren van het Nieuw-Zeeland die op 19 medailles staan. Die hebben minder inwoners dan Vlaanderen. Knap.
Gemiddeld zit Nederland met 15 goud inmiddels op een hoger percentage goud per inwoner. Applaus applaus.

*Checks notes* Al sinds jaar en dag véél meer subsidies van de overheid krijgen en daardoor een grote voorsprong hebben qua infrastructuur en expertise.

In de afgelopen legislatuur zaten we dankzij een stijging van het budget met 30% langs Vlaamse kant in België aan een 45 miljoen per jaar voor topsportbeleid, Nederland aan 65 miljoen. Naar inwoners zitten we nu dus ongeveer op hetzelfde niveau, maar dat is los van investeringen in infrastructuur en sowieso heeft dat geld tijd nodig om te renderen. Maar Nederland gaan we door hun historische voorsprong niet snel inhalen, zelfs niet wanneer die plots zwaar zouden besparen.
De structuur zit daar ook gewoon anders ineen. Ik ben daar wel eens geweest voor mijn sportgebied en inderdaad de infrastructuur en subsidies is daar zoveel beter. Maar ook als gewoon sportlid betaal je een veelvoud aan lidgeld bij de club, waar in België nog geleefd wordt vanuit het verenigingsleven om alles zo goedkoop mogelijk te houden. Daardoor hebben die clubs ook veel meer kapitaal in de club en bv. zo meer trainers die semi-professioneel aan de slag kunnen. Hier zijn de meeste trainers mensen die achter hun uren presteren. De kwaliteit is daar van jongsaf hoger.

Terug
Bovenaan