De Mol 2022

De Mol 2022

Exact. Als ge in dien taxi zit en het nog steeds niet weet.

Mo how he zeg :unsure:
Snap nog altijd niet hoe hij op een vlucht van Brussel naar Lanzarote plots in een Spaanse taxi geraakt als hij nog naar Frankfurt moet :unsure:
Ofwel heb ik iets gemist. Ging zijn vriendin ook niet mee want die stonden toch met twee in de luchthaven ook?

Snap nog altijd niet hoe hij op een vlucht van Brussel naar Lanzarote plots in een Spaanse taxi geraakt als hij nog naar Frankfurt moet :unsure:
Ofwel heb ik iets gemist. Ging zijn vriendin ook niet mee want die stonden toch met twee in de luchthaven ook?
Vriendin wist blijkbaar al vooraf dat Jens zou meedoen. Kan ook hem gaan uitwijven zijn natuurlijk. Maar zij wist het sowieso wel, want dat is verteld geweest.

Die "mo how he zeg" is wel al een aanstekelijke catchphrase.

Ik zag ook twee personen. Geen idee wie die tweede persoon was.

Dat hij plots in Lanzarote zat, goh, ik zou dat ook voorhebben. Ik zou denken van ja weet ik veel hoe die vliegtuigmaatschappij werkt, zij zullen het wel weten zeker.

Als ik van taxi moet overstappen, zou ik wel denken van lap, daar gaan mijn nieren.

Er is gezegd dat ze aparte taxi's moesten nemen, maar er is daar nogal vlug over gegaan. Maar hij gaat wel van iets op de hoogte geweest zijn hoor. Specifiek op dat moment op reis moeten, die koekoeksklok mee moeten nemen, omgeleid worden naar Lanzarote, in een aparte taxi moeten gaan zitten (waarom zou hij zelfs een taxi moeten nemen als hij nog naar Frankfurt moet vliegen?), en in die taxi staan dan ook nog eens camera's opgesteld? :unsure:

Als hij niet de mol is, lijkt het me eerder dat ze gevraagd hebben om hem te mogen volgen op zijn troostreisje.

Ze zeiden een taxi onderweg naar een hotel.
is er op Lanzarote geen hotel aan de luchthaven misschien? (ben er nog nooit geweest)

mja, als ge totaal niet denkt dat het een optie zou zijn? Jens heeft zich ingeschreven voor 2021, niet voor 2022. het is de eerste keer dat zoiets gedaan wordt...

Ook al , het vliegtuig nemen om naar de Moesel te gaan ?
ja, mensen doen dat.

mijn eerste verdachte is die tree-hugger, Bert. maar als hij het is, valt het veel te hard op.
met die ondervraging liet hij het (zoals mol Gilles al zei) te hard opvallen dat hij "niet aan zijn tenen kan", terwijl ze in die eerste hotel-scenes hem tonen tijdens zijn Yoga-oefening.
we weten daar ook dat zijn favoriete one-night-stand "Blondie" is ("ja, ik dacht dat die zo noemde"), en op't einde draaien ze dan "House of Glass" van Blondie.
met die stelten wilt hij ook ineens de eerste zijn "om het voor te doen". als mol weet je dan dat daar die klok ook hangt he. en hij loopt ook naast Nele als die struikelt, al tonen ze niet echt waardoor ze valt.

allez ja, t valt super hard op, misschien is dat voor de jubileum-editie een idee van de productie, in plaats van de mol altijd zo min mogelijk te doen opvallen?

De herintrede van "de Jens", dat is toch een scenario geschreven door Bart De Pauw, Tom Lenaerts en Paul Baten Gronda?

Naar Frankfurt vliegen via Lanzarote met een koekoeksklok als bagage waar een vrijstelling in zit. Ja hoor. :crazy:

Inderdaad, een dubbele bluf. Ook met zijn vriendin (of vrouw) die het wel al zou geweten hebben, maar dan niet weet dat hij de mol is :unsure:
En iedereen vindt hem nu al sympathiek.

Hij zag er niet eens verbaasd uit. Vraag me ook af of het dan niet opviel dat er daar een camera in die taxi hing.

Maar belangrijker: hij helpt precies totaal niet mee met het zoeken naar de nummerplaat?
Gewoon intikken wat de rest hem zegt. Uiteraard steeds fout.

Voor de rest: Sven heeft bijna geen woord gezegd? Wordt in ieder geval 'op de achtergrond' gemonteerd voorlopig. Verdacht.
Van Nele krijg ik spontaan lichte stress. Rauwe rookstem, typische leerkracht. Deja vu, brrrrr :unsure: Probeert volgens mij ook met opzet wat te saboteren om zichzelf verdacht te maken.
Bert: stelde die voor dat de koffers met veel geld best naar goede leugenaars gingen? Zoiets zou ik, als ik de mol was, niet voorstellen.
Philippe: 'ze zitten in ons gat', 'poepverwarming'... hij doet het er toch om? :unsure:
De anderen kan ik nog niet inschatten. Voorlopig ook weinig tactiek te bespeuren.

Trouwens, Yens zijn cadeaureis richting Duitsland, die vertrekdatum was dan al vastgelegd op de 'cadeaubon' of wat?
Moet toch perfect op hetzelfde moment zijn als de mol opnames?

Dus de crew geeft hem een reis cadeau, en zegt dan: ah maar dat vertrek is dus op dd-mm-yyyy he, dat moogt ge niet kiezen.

giphy.gif

Tegenargument is dat blijkbaar al veel mensen Yens nu verdacht vinden. Dan is het meestal niet de mol :unsure:

Was een betere tactiek bij die koffers niet geweest om alle 3 altijd te liegen over alles?

Nu moest iedereen bij elke tip doen alsof die gold voor zichzelf, terwijl het me veel makkelijker lijkt om te misleiden als iedereen deed alsof die tips niet op hen geldig was.

Trouwens, Yens zijn cadeaureis richting Duitsland, die vertrekdatum was dan al vastgelegd op de 'cadeaubon' of wat?

Dus de crew geeft hem een reis cadeau, en zegt dan: ah maar dat vertrek is dus op dd-mm-yyyy he, dat moogt ge niet kiezen.

giphy.gif

Tegenargument is dat blijkbaar al veel mensen Yens nu verdacht vinden. Dan is het meestal niet de mol :unsure:
Dat denk ik ook. En hij is bovendien (met alle respect) niet de slimste van de groep he. Dat heeft hij ook tegen.

Sven zal het ook niet zijn. Als ge elke keer gaat zitten janken als er iemand uit vliegt, hoe ga je dan mensen er gaan uitkiepen?

De twee in de graven lijken mij ook ontwaarschijnlijk.

Nele is aan het mollen dat het gene naam heeft.

De rechercheur (naam kwijt) is keihard anti-mol. Zou mij ook al sterk verbazen.

Uma lijkt mij erg oprecht in haar doen. Zoals ze bvb naar dat kistje ging ...

Maar nog keuze genoeg dus.

giphy.gif

Jens is die van vorig jaar he. Yens is de nieuwe ;).

Was een betere tactiek bij die koffers niet geweest om alle 3 altijd te liegen over alles?

Nu moest iedereen bij elke tip doen alsof die gold voor zichzelf, terwijl het me veel makkelijker lijkt om te misleiden als iedereen deed alsof die tips niet op hen geldig was.
Dat dacht ik dus ook al. Het zichzelf onnodig moeilijk maken.

Volgens mij was het afgesproken voor de opdracht dat ze niet mochten ontkennen en mee moesten gaan met de feiten, want altijd nee of niets antwoorden is wel heel gemakkelijk.

Terug
Bovenaan