De Mol 2022

De Mol 2022

Blijf het toch enorm zwak vinden om al vanaf de eerste ronde al volop te gaan voor vrijstellingen. Ze waren met 11 waarvan dus 10 kandidaten en 1 mol. Dat maakt dus 1 kans op 10 over om naar huis te gaan. Ok is gewoon kut als jij dan toevallig de afvaller zou zijn, maar om voor die kleine kans nu daarvoor al direct van in het begin die toon te zetten in de groep. :puke:

Is dan ook niet 1 persoon maar direct 2 die dat geprobeerd hebben. Waarvan eentje te lomp voor woorden en de andere die als leerkracht godsdienst zogenaamd geen enkele van de 4 evangelisten kan opnoemen. Met zulke kandidaten in het team heb je haast geen mol nodig.

Een vrijstelling zo vroeg nemen is niet zo slim. Het blijft je achtervolgen, je krediet voor volgende mogelijke vrijstellingen is op en de kans om eruit te gaan is nog redelijk klein.

Was een betere tactiek bij die koffers niet geweest om alle 3 altijd te liegen over alles?

Nu moest iedereen bij elke tip doen alsof die gold voor zichzelf, terwijl het me veel makkelijker lijkt om te misleiden als iedereen deed alsof die tips niet op hen geldig was.
Ik hoop dat er regels waren dat dat niet mocht. En dat men dus effectief moest doen alsof elke vraag klopte voor hen. Anders was dit onwijs slecht gespeeld. Begin toch gewoon allemaal te liegen over elk onderdeel. Yoga? Nog nooit van gehoord, DJ-set? Ik speel dwarsfluit. Favoriete film? Zeker niet Moulin Rouge.

Maar ik vermoed dat daar regels rond gemaakt zijn. Als dat zo vrij in te vullen was kon je ook gewoon zwijgen met drie.

Omdat mijn vriend dit programma graag ziet heb ik ook eens meegekeken gisteren. Ik vond het wel regelmatig te druk en snel gaan, maar goed, dat ligt aan mij en uiteindelijk is het natuurlijk wel leuk om te bedenken wie nu die saboteur in het spel is. :)

Ik vind dat geval van Jens (de West-Vlaming) ook iets raars en twijfel of hij er niet van wist. Moest hij de mol zijn, dat zou ik wel een anti-climax vinden. De boomverzorger lijkt mij ook te obvious...

De groep mag collectief toch iets harder zijn tegen mensen die direct voor de vrijstelling gaan.

Elke keer als iemand de vrijstelling neemt: 'Dat is niet erg jo :hug::hug::hug:'
Het wordt elk jaar opnieuw gezegd... who gives a shit about 20-25k? (waarvan je equity in de eerste aflevering uberhaupt maar 10%/2.5k is met 11 deelnemers).

Ik ben gestopt met kijken na de eerste proef, ik kon gewoon niet meer. Stappen ze uit die auto... "u heeft 70 minuten", beginnen die 2 hun heel levensverhaal tegen elkaar te vertellen. :confused: 20 minuten later bij de kisten "Ja how, we MOETEN NU vertrekken, het moet snel gaan!!!" :confused: maar 20 minuten eerder is er wel tijd van direct at random te vermelden waar je woont en geboren bent etc :confused::confused::confused:
Ik wordt zot van hoe irrationeel 80% van die deelnemers zijn, en mijn vriendin wordt zot van mij als ik vol onbegrip naar het scherm begin te roepen :tongue: :woohoo:

Ik hoop dat er regels waren dat dat niet mocht. En dat men dus effectief moest doen alsof elke vraag klopte voor hen. Anders was dit onwijs slecht gespeeld. Begin toch gewoon allemaal te liegen over elk onderdeel. Yoga? Nog nooit van gehoord, DJ-set? Ik speel dwarsfluit. Favoriete film? Zeker niet Moulin Rouge.

Maar ik vermoed dat daar regels rond gemaakt zijn. Als dat zo vrij in te vullen was kon je ook gewoon zwijgen met drie.
zo'n regels van "je moet liegen, maar eerlijk volgens de regels"?

misschien gewoon zo afgesproken, maar niet de beste tactiek, tbh.
ik vond die Anke daar wel zwak. als rechercheur hebt ge zelf al wel eens een ondervraging gedaan, lijkt mij. dan kunt ge wel een betere tactiek uit uw duim zuigen.

Ik vond het wel regelmatig te druk en snel gaan, maar goed, dat ligt aan mij

Het ligt niet aan u. Ik volg dit programma al lang, en ook ik vond dat de aflevering gisteren veel te druk was.

Als ik dan terugdenk aan bv. de 1e aflevering van de editie in Zuid-Afrika (met Gilles als mol): daar kwamen de kandidaten rustig aan in 2 auto's, ze leren elkaar kennen, er volgt een eerste proef met iedereen samen. Dat was toch op een veel aangenamer tempo.

Gisteren: ja het is de tiende editie dus kijk dit is een flashback, dit ook, ja deze proef doen we opnieuw, haha ja een aanrijding maar dat is gewoon om u een koker te geven bye bye, ow hier liggen er 2 levend begraven, ah die hangen aan een ketting flashback, kijk Jens is terug, oei verfbom flashback, feest feest feest, ah Jens heeft een vrijstelling, cactus ballonnen haha, ondervraging flashback kijk 2 ex-mollen :crazy::crazy::crazy:

Spijtig dat de vrijstellingen niet aangepast zijn. Vorig jaar was daar toch veel kritiek op.

Het ligt niet aan u. Ik volg dit programma al lang, en ook ik vond dat de aflevering gisteren veel te druk was.

Als ik dan terugdenk aan bv. de 1e aflevering van de editie in Zuid-Afrika (met Gilles als mol): daar kwamen de kandidaten rustig aan in 2 auto's, ze leren elkaar kennen, er volgt een eerste proef met iedereen samen. Dat was toch op een veel aangenamer tempo.

Gisteren: ja het is de tiende editie dus kijk dit is een flashback, dit ook, ja deze proef doen we opnieuw, haha ja een aanrijding maar dat is gewoon om u een koker te geven bye bye, ow hier liggen er 2 levend begraven, ah die hangen aan een ketting flashback, kijk Jens is terug, oei verfbom flashback, feest feest feest, ah Jens heeft een vrijstelling, cactus ballonnen haha, ondervraging flashback kijk 2 ex-mollen :crazy::crazy::crazy:
Ik vond het ook rommelig gisteren en de montage was bij momenten nerveus.

De groep zou een bepaalde bepalende kracht/sancties moeten kunnen uitoefenen op gespuis dat voor vrijstellingen gaat of dat molacties doet.

Bijvoorbeeld
- "A gij zijt voor een vrijstelling gegaan gisteren? OK dan praat niemand vandaag tegen u"
- "Gij zijt niet voor het geld gegaan gisteren? OK dan neem jij de koffer van 0 euro"
- "Wij houden een lijst bij van welke persoon hoeveel al liegend uit de pot ontfutseld heeft en gebruiken die in situaties waarin gestemd moet worden."
- "gij gaat als laatste naar het koekoekshok omdat jij net gelogen hebt"
- "Ik heb u juist op de grond geduwd bij de "de vloer is lava" proef omdat gij gisteren gelogen hebt over een vrijstelling".

Maar omdat de mol altijd positive vibes moet uitstralen past zoiets niet in het concept van het programma, maar hypocriet staan liegen past er perfect in.

Dit, er moet reactie komen van de groep als je slecht werkt of egoïstisch bent. Nu is het echt een feelgoodshow

Amai zoveel geld al verloren. We zitten echt wel met een hele sterke mol. Of zouden de kandidaten toch weer als kiekens zonder kop in het spel vliegen? Nee, toch?!?!

Spijtig dat de vrijstellingen niet aangepast zijn. Vorig jaar was daar toch veel kritiek op.
Als er een vrijstelling te winnen valt weet je op voorhand al wat er gaat gebeuren. Zouden dit echt apart van de te winnen opdracht moeten doen op een of andere manier.

Ook de typecasting irriteert elk jaar meer en meer vind ik.
Speciaal beroep, extravert, druk en super sociaal.

Amai zoveel geld al verloren. We zitten echt wel met een hele sterke mol. Of zouden de kandidaten toch weer als kiekens zonder kop in het spel vliegen? Nee, toch?!?!
Ik kan weinig betere toepassingen bedenken van "With friends like these who needs enemies?" dan de mol... 7 of 8 van de 10 kandidaten mollen zelf actief mee. Bij sommigen ligt het er dan ook nog eens zo dik bovenop dat ze het gewoon nooit kunnen zijn en dat het dus gewoon gênant wordt.

Ook de typecasting irriteert elk jaar meer en meer vind ik.
Speciaal beroep, extravert, druk en super sociaal.
Mijn zus had dit weekend toevallig het boek "omringd door idioten" bij (dat mensen/karakters in grosso modo 4 kleurenspectrums indeelt). Ik vond het best grappig om na te denken over welke mensen uit onze omgeving onder welke kleur vallen. Eén ding is zeker: de kandidaten die ze inzetten voor dit programma zijn hoofdzakelijk donkergeel :unsure:

Laatst bewerkt:
Als er een vrijstelling te winnen valt weet je op voorhand al wat er gaat gebeuren. Zouden dit echt apart van de te winnen opdracht moeten doen op een of andere manier.
Dat is het nadeel het zoveelste seizoen te zijn. Elk seizoen is die grens voor een vrijstelling te nemen boven geld opgeschoven, waardoor je nu quasi zeker mag zijn dat vanaf een vrijstelling te pakken is, die bijna onmiddelijk wordt gegrepen door diegene die als eerste de kans heeft. Het wordt jammer genoeg ook altijd (bijna) onmiddelijk geslikt door de groep. Ik vind het concept van de 'pasvragen' dan iets aangenamer eig.

Elk jaar opnieuw hetzelfde he :D
- "Iedereen gaat mij haten"
- obvious mollen om jezelf verdacht te doen lijken
- je als een kieken zonder kop op een opdracht storten waardoor je het jezelf vreselijk moeilijk maakt
- opdrachten waarbij 25% vh geld halen eigenlijk een topprestatie is
- een idioot die bij de eerste stemronde al zijn antwoorden al focust op 1 persoon.

Ik ga wel niet mee in het "de mol zat in de auto of bij de taartdragers" verhaal trouwens. Aangezien je er als mol vooral voor moet zorgen dat die €3000 niet gehaald wordt kan je letterlijk overal zitten. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet met 10 aan het feest geraakt want dan ben je al veprlicht om te gokken op die "hoeveel kinderen" vraag, of dat niemand de "vrijstelling" neemt bij de ketting. En dat kan dus letterlijk overal uiteindelijk.
De deelnemers kwamen trouwens nu bij Jens toe met nog een half uur ongeveer te gaan zeker he? Als er nog 3 man van die ketting moet komen gaat er daar nog een kwartier af en kan je zelfs daar nog wat zenuwachtig beginnen doen omdat er niet veel tijd meer is.

Qua verdachten moet het bij mij toch eerder van argumenten tegen bepaalde personen komen dan van argumenten voor:
- Jens lijkt me de Joeri van den hoop en ik ga me amuseren met die gast. Maar dat lijkt me geen mol.
- Philipe en Emanuelle lijken me ook te enthousiast. Anke eigenlijk ook maar ik wil nog wel een vrouw bij mijn verdachten dus haar neem ik nog even mee.
- Nele matcht hoegenaamd niet qua karakter met mij. Ik vond dat een vreselijk persoon (en ik heb echt luidop gelachen toen die face first in het zand ging) Maar ze is imo ook te opvallend om mol te zijn. Dat lijkt me iemand zoals Philip vorig seizoen waar de echte mol gewoon gebruik van gaat maken.
- Uma lijkt me ook veel te opvallend.

Blijven dus over: Toon, Bert, Sven, Anke en Yens zeker? Het feit dat ik nu al niet meer weet dat er een Sven meedeed maakt dat momenteel mijn hoofdverdachte... Het is idd zo dat de mol in de eerste afleveringen bewust op de achtergrond wordt gehouden.

Terug
Bovenaan