Heel leuke openingsaflevering. Het leek me logisch dat ze voor een persoonlijk voordeel gingen in plaats van de koffer, maar toch denk ik dat je als mol absoluut in die helicopter wil zitten.
Ik vind Els voorlopig by far het verdachtst (en niet om opvallend molgedrag, maar net om de subtielere zaken; zie hierna), maar Sarah schrijf ik ook zeker niet af (Pedro denk ik dan weer eerder niet):
- Els vindt als enige de oplossing in de container (en zegt ook effectief alle woorden) zodat ze in pole position liggen voor de helicopter.
- Els zat in de beste positie in de boot (laatste plek waar niemand voelt wat je mis doet).
- Els wil haar juiste hobby verder uitleggen, wordt de mond gesnoerd door Michele en spartelt nauwelijks tegen.
- In de laatste proef heeft de mol natuurlijk vooral gemold door het nummer van de verdieping. Eerst boven komen kan de mol gestolen worden. Els spartelt verder nauwelijks tegen als Hilde blijft foute antwoorden geven (al zeker 2 personen te laat boven). De moeite die Sarah doet spreekt tegen haar als mol (al kan dit gespeeld zijn natuurlijk; zie hierna).
Dit alles is wel typisch molgedrag (zelf niet slecht overkomen, maar de anderen laten klungelen; zelf veel moeite doen (zie container) om bij de cruciale posities te zitten later).
Bij Sarah noteer ik enkel: ontdekken dat ze op de foute verdieping zitten als het quasi zeker te laat is (typisch molgedrag: goed overkomen als het geen nut meer heeft). Zat verder bij de kickboks-proef en ze waren wel duidelijk het slechtst in het lintjestrekken. Ik denk dat ik als mol toch liever in de boot had gezeten...
Ik ben zelden zo zeker geweest na één aflevering...
Zeker niét de mol: Nimrod, Pasquino, Hilde, Jan, Alexy en Rusiana.
Mijn mol na aflevering 1: Els (75%), Sarah (15%), Pedro (5%), Michèle (5%).