De Mol 2025 - Aflevering 1

De Mol in eigen land ... het zou wel werken maar het zou in mijn ogen wel veel charme verliezen.
Het seizoen met Lennart in Duitsland (de minst exotische bestemming tot dusver en erg gelijk aan ons land) vond ik net één van de beste seizoenen van de Mol ooit. Dus zelfs in eigen land zou het absolute toptelevisie kunnen opleveren.

Vroeg er nog iemand zich af of de mens met de schedelbreuk het had overleefd? Want toen het van heldenverhaal naar daar wil ik baby’s mee maken ging, werd er verder geen informatie meer gedeeld.

Ik heb dan ook geen spoedartsen (meervoud!) in de vriendenkring, maar ben dan ook geen docent anatomie.

Het seizoen met Lennart in Duitsland (de minst exotische bestemming tot dusver en erg gelijk aan ons land) vond ik net één van de beste seizoenen van de Mol ooit. Dus zelfs in eigen land zou het absolute toptelevisie kunnen opleveren.
Akkoord Duitsland was één van de beste seizoenen.

Maar de Mol in België zou helaas niet werken.
Een simpele "beste vrienden, we staan hier bij de volgende opdracht..." Is al voldoende om bij de toevallige passanten de smartphone boven te halen. Die foto's van de overgebleven groep kandidaten zou veel te veel verraden.

Zou niet werken, het gaat teveel aandacht trekken. Ze doen het altijd in verre landen omdat ze weten dat de kans om landgenoten tegen te komen, lager is. Wat leidt tot meer discretie.

Het seizoen met Duitsland werkte alleen maar vanwege de coronacrisis. Anders zouden ze zeker een ander land gekozen hebben.

't Is Pedro.

Quote me na de finale :cool:
Ik heb hem ook ff verdacht maar die zou als mol nooit van verdieping 11 boven op tijd aankomen en 200 euro in de pot brengen. Was een easy 200 euro niet in de pot. Ging ook heel snel van verdieping 36 naar 37.

Da's gewoon één die de productie verdacht probeert te maken om de aandacht van de echte mol weg te houden.

Er zitten er dit seizoen wel wat tussen die totaal niet de mol zijn of kunnen zijn zoals Nimrod, Pasquino, Rusiana en Jan. No chance dat het één van hun is.

Heb het gevoel dat de mol dit jaar een vrouw is.

Ik focus me de volgende aflevering wat meer op Hilde, Els en Sarah. Hilde & Els worden wel wat verdacht in beeld gebracht dus zou me niet verbazen dat het Sarah is.

Edit: die Sarah wacht op de verkeerde verdieping 37 en trekt 3-4 man mee naar het verkeerde verdiep en komen allemaal buiten tijd aan. Sterk gespeeld van onze mol!

Laatst bewerkt:
Er zitten er dit seizoen wel wat tussen die totaal niet de mol zijn of kunnen zijn zoals Nimrod, Pasquino, Rusiana en Jan. No chance dat het één van hun is.

Heb het gevoel dat de mol dit jaar een vrouw is.

Ik focus me de volgende aflevering wat meer op Hilde, Els en Sarah. Hilde & Els worden wel wat verdacht in beeld gebracht dus zou me niet verbazen dat het Sarah is.

Edit: die Sarah wacht op de verkeerde verdieping 37 en trekt 3-4 man mee naar het verkeerde verdiep en komen allemaal buiten tijd aan. Sterk gespeeld van onze mol!

Ik denk ook dat het 1 van die 3 moet zijn.
Voor mij Els > sarah > hilde.
Hopelijk kunnen we volgende week er 1 elimineren.

Zou niet werken, het gaat teveel aandacht trekken. Ze doen het altijd in verre landen omdat ze weten dat de kans om landgenoten tegen te komen, lager is. Wat leidt tot meer discretie.

Het seizoen met Duitsland werkte alleen maar vanwege de coronacrisis. Anders zouden ze zeker een ander land gekozen hebben.

Ik had nochtans wel de indruk dat ze daar op een mega toeristische plek waren bij de opdracht met die bootjes.

Wat me ook opviel is dat ze startten in Bangkok. Traditiegetrouw begint het programma op een meer afgelegen en indrukwekkende plek, en trekken ze pas later naar een grote stad.

Ik zet mijn geld voorlopig op Jan. Volgens mij moest de mol in de container zitten die het makkelijkst te beïnvloeden was. Die verbanden zoeken is imo niet zo moeilijk om te sturen als je de antwoorden dus al weet. Dus gewoon wachten tot er 1 container open was en dan zorgen dat de jouwe open gaat.
Daarna ook wat zitten doordrammen of bevestigen van foute antwoorden zoals bij die via ferrata hobbie en ja mijn tunnelvisie is geboren

De Mol is bijna nooit iemand die ze in de eerste aflevering verdacht maken. Eerder omgekeerd. Wie werd er minst verdacht gemaakt : die met zijn krulhaar (naam ?) die halve blinde (Pasquino ?) en Rusiana.

En ik denk ook dat de Mol dit jaar een vrouw is dus....

Rusiana is de mol !

Ik ga voor Sarah op dit moment.

De 4 kandidaten uit de laatste container kun je praktisch al uitsluiten: no way dat de mol zich buitenspel gaat zetten in een proef om 9k én de molkoffer, terwijl je daar als mol perfect de boel kan regelen nadat Gilles melding maakt dat het eerste busje weg is.

Die drie die de helikopter niet haalden lijken mij allemaal geen mollen: Hilde te veel flapuit en zeer chaotisch met die vraag over de lift. Jan lijkt mij wat op de Michael van vorig jaar, maar gaat bijlange zover niet komen (was volgens mij ook de afvaller). Beetje de goedlachse moppentapper van de groep die daar grotendeels voor de sfeer zit en Nimrod is wat de Bernard van vorig jaar. Gedreven kandidaat die ver gaat komen.

Pedro en Els kwamen dan weer verdacht veel in beeld ten opzichte van Sarah. Els is ook de topfavoriet na gisteren. Ik denk dat er nog geen enkel seizoen is geweest dat de mol na 1 aflevering al correct werd aangeduid door de meerderheid. Ook opvallend dat we niet te zien hebben gekregen hoe uiteindelijk de beslissing om voor het voordeel te gaan tot stand is gekomen.

Het viel me ook op. Zoenen en knuffelen alsof die al jaren beste vrienden zijn.

Het is natuurlijk schonere TV wanneer iemand staat te wenen omdat ze het zielig vindt dat sommigen op de eliminatiestoel moeten gaan zitten dan iemand die toekomt met een smile 'haha losers' en dan luidop FUUUUUUUUCK roept wanneer iedereen toch doorgaat.
Ik denk dat veel mensen die ooit al eens op een (leuke) groepsreis zijn geweest, kunnen beamen hoe je achteraf even in een zwart gat valt en hoe rap je daar banden smeedt. Voeg daar dan nog eens aan toe dat voor al die mensen hun droom om aan dat programma mee te doen net echt is geworden, ze gigantisch veel stress hebben om er uit te vliegen - zeker die eerste eliminatie -, ze sowieso al 24/24 stress hebben omdat ze op zoek zijn naar die mol, en dan nog eens het awkward-gedoe dat er altijd een cameraploeg op je vingers zit te kijken.

En ze worden natuurlijk ook wel geselecteerd op persoonlijkheid. Veel introverte, verlegen, schuchtere kandidaten hebben we nog niet gezien in dit programma volgens mij.

Ik ga voor Sarah op dit moment.
Ik ook 100%.
De eerste maal dat ik na 1 aflevering al zo in een tunnel zit.
Ook opvallend dat we niet te zien hebben gekregen hoe uiteindelijk de beslissing om voor het voordeel te gaan tot stand is gekomen.
Dit vond ik ook. Daarom dat ik bijna zeker ben dat de mol in de helikopter zat, de boel zal omgedraaid hebben en ze dit bewust niet uitgezonden hebben.

Ik ook 100% Sarah. Focus wordt heel hard op Els, Hilde & Pedro gelegd terwijl zijzelf precies buiten schot wordt gehouden. Ze had nochtans overal een sleutelpositie en heeft goed gemold (in de helikopter maken dat ze voor het voordeel gaan maar vermoedelijk niet alles in beeld gebracht) en bij de liften heel veel inzet tonen en hard haar best doen van verdieping 11 om dan op verdieping 36 4 man mee te trekken en op dat verdiep te houden en tijd te trekken zodat ze allemaal buiten tijd aankomen.

Pedro was er ook als de kippen bij om die actieve proef te doen. Als mol kijk je daar toch eerst de kat uit de boom en dan ergens als 3e/4e te volgen "ah ja, ik wil ook wel mee iets actiefs doen eigenlijk".

Heel leuke openingsaflevering. Het leek me logisch dat ze voor een persoonlijk voordeel gingen in plaats van de koffer, maar toch denk ik dat je als mol absoluut in die helicopter wil zitten.

Ik vind Els voorlopig by far het verdachtst (en niet om opvallend molgedrag, maar net om de subtielere zaken; zie hierna), maar Sarah schrijf ik ook zeker niet af (Pedro denk ik dan weer eerder niet):
  • Els vindt als enige de oplossing in de container (en zegt ook effectief alle woorden) zodat ze in pole position liggen voor de helicopter.
  • Els zat in de beste positie in de boot (laatste plek waar niemand voelt wat je mis doet).
  • Els wil haar juiste hobby verder uitleggen, wordt de mond gesnoerd door Michele en spartelt nauwelijks tegen.
  • In de laatste proef heeft de mol natuurlijk vooral gemold door het nummer van de verdieping. Eerst boven komen kan de mol gestolen worden. Els spartelt verder nauwelijks tegen als Hilde blijft foute antwoorden geven (al zeker 2 personen te laat boven). De moeite die Sarah doet spreekt tegen haar als mol (al kan dit gespeeld zijn natuurlijk; zie hierna).
Dit alles is wel typisch molgedrag (zelf niet slecht overkomen, maar de anderen laten klungelen; zelf veel moeite doen (zie container) om bij de cruciale posities te zitten later).

Bij Sarah noteer ik enkel: ontdekken dat ze op de foute verdieping zitten als het quasi zeker te laat is (typisch molgedrag: goed overkomen als het geen nut meer heeft). Zat verder bij de kickboks-proef en ze waren wel duidelijk het slechtst in het lintjestrekken. Ik denk dat ik als mol toch liever in de boot had gezeten...

Ik ben zelden zo zeker geweest na één aflevering... :)

Zeker niét de mol: Nimrod, Pasquino, Hilde, Jan, Alexy en Rusiana.

Mijn mol na aflevering 1: Els (75%), Sarah (15%), Pedro (5%), Michèle (5%).

Laatst bewerkt:
Ik las hier verder enkele keren dat toch 2 personen voordeel hebben gehad door de molkoffer in het spel te houden.

Dit klopt niet. Enkel Pedro heeft effectief zijn eigen voordeel verzilverd. Sarah had gewoon geluk dat iemand haar nummer had aangeduid. Els (als mol ;) ) kon het natuurlijk geen bal schelen - die wou gewoon minstens 2 personen te laat boven (perfect gelukt).

vraag: heb het maar 1x bekeken dus mis geïnterpreteerd ?

Het leek in deze edit erop dat de mol zelf dat plakkaatje van de verdiepingen moest gaan ophangen en dat tijdens de opdracht ook nog ?
Want hij kreeg het bordje tijdens de eliminatie test, maar werd niet gezegd dat hij het al kon gaan plakken ?

Terug
Bovenaan