De Mol 2025 - Aflevering 6

Denk dat hier wel onderschat wordt hoe slecht sommigen mensen kunnen (mini)golfen. Heb al veel ergere missers gezien van nog dichterbij. Zeker met die druk erop van 'final shot' voor x euro. Denk dat er velen zouden missen.
Als ge 25cm ver moet slaan, moet ge toch al heel slecht zijn om die bal een paar meter ver te slaan.

Dat was gewoon weer de zoveelste fake molgedrag.

Ik heb lang liggen twijfelen om de switch te maken van Sarah naar Michèle deze aflevering, maar ik blijf uiteindelijk toch nog steeds bij mijn gedacht sinds de eerste aflevering. Hoe je het draait of keert, Sarah zit toch véél meer dan Michèle op nagenoeg alle sleutelposities waar je wil zitten als mol. Dat is voor mij toch een stuk doorslaggevender dan de reacties van Michèle bij momenten.

Precies of ze met 1 handicap het gingen halen? 2e handicap aansmeren lijkt me net geen molgedrag :unsure:

Dan is een put van 20cm missen veel meer molgedrag, of de eerste zo slagen dat hij in diepe gras zit ook
Uiteindelijk is dat daar een serieus dilemma die laatste slag van Michèle.

Ga je daar als mol zomaar eventjes het geld binnenhalen? Nee, uiteraard niet. Ga je daar als kandidaat het doen? Ja normaal wel, maar dan profileer je jezelf wel als kandidaat en vooral als niet-mol. Het stond daar toch in de sterren geschreven dat Michèle die slag ging missen. Of ze nu kandidaat of mol is maakt toch niets meer uit op die moment.

De grootste weggever bij Michele is dat ze zoveel aan haar gezicht zit en haar slechte acteerprestaties (lol @ het moment dat ze moest faken overstuur te zijn dat er 5 vrijstellingen waren weg gegeven. Zo'n geveinsd trilstemmetje en de hele tijd naar de vloer kijken terwijl ze de rest een veeg uit de pan probeerde te geven.).
Normaal zou ik denken dat Michele als mol te obvious is maar zoals je zegt, haar reacties komen altijd zo vreemd/fake over dat het niet anders kan.

Moest ze enkel maar obvious mollen zou ek me ook vraagtekens zetten bij Michèle als mol maar die zit al sinds aflevering 1 de groep telkens richting de foute antwoorden te sturen en weg van de juiste antwoorden. Da kunt ge enkel als ge weet welke de juiste antwoorden zijn, als mol dus. En da doet ge ook enkel als mol (allez, toch als ge het systematisch doet als Michèle). Was ook duidelijk gisteren in café de mol bij die golf proef.

Ge ziet vaak ook dat die voorkennis heeft op basis van wat ze zegt en haar reacties.

En zoiets als da toneeltje na het uitkomen van die pasvragen, ik zou ni weten waarom ge na al die proeven ervoor waar er pasvragen & vrijstellingen waren waar iemand voor koos en ge nix van zei, daar als kandidaat opeens mee zou afkomen en zo'n tirade afsteekt? Ik zie echt in geen enkel scenario dat een kandidaat zoiets doet. Strookt ook niet met Michèle haar karakter van rustig en vaak onopvallend te zijn. Kan enkel als mol zo'n reactie. En zo kunt ge wel nog een paar van die zaken opsommen. Dus niet gewoon mollen maar gewoon zaken die niet kloppen en enkel kunnen als mol.

Het kan allemaal mss opzichtig zijn maar tegelijkertijd kan het lijk ook ni anders. Trouwens, in café de mol zitten er nog altijd vijf van de zes 'experts' niet op Michèle dus zo opzichtig is het mss ook niet ^^

Laatst bewerkt:
Als ge 25cm ver moet slaan, moet ge toch al heel slecht zijn om die bal een paar meter ver te slaan.

Dat was gewoon weer de zoveelste fake molgedrag.

Dat was

1) totaal verkeerde club, wordt met putter gedaan ipv de gebruikte ijzer. (zelfs de pro gebruikte verkeerde club)

2) putten op die afstand is voor een leek niet gemakkelijk laat staat met de verkeerde club.

Met zo’n club kan je totaal geen gevoel leggen in het putten.

3) ik, na 25 jaar golf te spelen, sla helaas ook nog af en toe in de grond dus is niet persé met opzet natuurlijk.

Uiteindelijk is dat daar een serieus dilemma die laatste slag van Michèle.

Ga je daar als mol zomaar eventjes het geld binnenhalen? Nee, uiteraard niet. Ga je daar als kandidaat het doen? Ja normaal wel, maar dan profileer je jezelf wel als kandidaat en vooral als niet-mol. Het stond daar toch in de sterren geschreven dat Michèle die slag ging missen. Of ze nu kandidaat of mol is maakt toch niets meer uit op die mommoment
En dat is net het pijnpunt van het programma. Je moet mollen om ver te geraken en jezelf verdacht maken. Iets dat ik hatelijk vind telkens het gebeurd. Je weet gewoon voordien dat ze ernaast zal slaan. Pedro die 4 of 5 afleveringen voor eigen gewin gaat. Ik weet niet hoe maar teamplayer zijn en geld opbrengen moet positief beloond worden vind ik.
2 jaar terug Arizona was zalig daarvan. Er werd bijna altijd voor de pot gegaan en goeie sfeer.

Ik zit nu toch ook in de Sarah tunnel. Vooral met het golfen viel mij subtiel mollen op. Wanneer ze aangekomen krijgen om een 2e handicap te kopen, is ze eerst wat afzijdig. Dan smijt ze ffkes 1 zin ertussen "ik zou toch een 2e handicap kopen want anders halen we het nooit, " om zich dan weer compleet afzijdig te houden. Maar Ondertussen wel het zaadje geplant bij de groep om die 2e handicap te kopen.
En uiteraard met die lach helm. Zo easy om kei veel geld eruit te halen, ook al is uw helm zogezegd gesaboteerd 🤣

Als Sarah de mol is, wat ik zeker niet uitsluit, dan kan je je afvragen of ze haar eigen helm zou saboteren dan wel die van Alexy?
Ik zou als ik haar was die van Alexy doen, want zelf kan je heel gemakkelijk even niet lachen zonder dat het opvalt - daarvoor moet je je eigen helm niet saboteren.

Dat betekent dat we eens kunnen terug kijken of we misschien kunnen zien welk van de 2 helmen het meest gevoelig was, want we hebben heel veel beelden gekregen van momenten dat er iemand niet aan het lachen was. Indien het de helm van Alexy is, dan is Sarah waarschijnlijk de mol. Indien het de helm van Sarah is, dan is ze niet de mol en was ze effectief met de mol aan het communiceren daar na het eten.

Als Sarah de mol is, wat ik zeker niet uitsluit, dan kan je je afvragen of ze haar eigen helm zou saboteren dan wel die van Alexy?
Ik zou als ik haar was die van Alexy doen, want zelf kan je heel gemakkelijk even niet lachen zonder dat het opvalt - daarvoor moet je je eigen helm niet saboteren.

Dat betekent dat we eens kunnen terug kijken of we misschien kunnen zien welk van de 2 helmen het meest gevoelig was, want we hebben heel veel beelden gekregen van momenten dat er iemand niet aan het lachen was. Indien het de helm van Alexy is, dan is Sarah waarschijnlijk de mol. Indien het de helm van Sarah is, dan is ze niet de mol en was ze effectief met de mol aan het communiceren daar na het eten.
We weten toch al dat Sarah haar helm de gesaboteerde en dus meest gevoelige was?

En dat is net het pijnpunt van het programma. Je moet mollen om ver te geraken en jezelf verdacht maken. Iets dat ik hatelijk vind telkens het gebeurd. Je weet gewoon voordien dat ze ernaast zal slaan. Pedro die 4 of 5 afleveringen voor eigen gewin gaat. Ik weet niet hoe maar teamplayer zijn en geld opbrengen moet positief beloond worden vind ik.
2 jaar terug Arizona was zalig daarvan. Er werd bijna altijd voor de pot gegaan en goeie sfeer.
Zoals iemand anders hier ook al geopperd had: voor mijn part kan een persoonlijk voordeel enkel na een geslaagde team opdracht. De makers moeten dringend zorgen dat het "wij tegen de mol" gevoel terug komt. Dat kan alleen bereikt worden door inzet en teamplayen te belonen. Nu zit je met 10 mollen waarvan 1 mol voorkennis van de proeven heeft.

Laatst bewerkt:
We weten toch al dat Sarah haar helm de gesaboteerde en dus meest gevoelige was?

Nee, de mol heeft dat verteld aan Sarah via die iPad. Is dat daarom waar?
Zeker in het geval dat Sarah zelf de mol zou zijn? (want dan was het GDC die even gechat heeft als virtuele mol)

edit: indien we zeker zouden weten dat het de helm van Sarah was die gesaboteerd was, dan zou ik bijna Sarah durven uitsluiten als mol. Als je de mol bent, is het toch veel slimmer om de helm van de andere kandidaat te saboteren? Dan kan je zelf vaker stoppen met glimlachen, want dat aantal zal minder opvallen als die andere kandidaat (o.w.v. gesaboteerde helm) ook vaker gestopt is. Je wil als mol eigenlijk niet degene zijn die het daar het slechtst doet.

En nog meer: Sarah heeft niet verteld aan de rest dat ze van de mol te horen heeft gekregen dat haar helm gesaboteerd werd. Als ze zelf de mol was, zou ik verwachten dat ze dat wel zou zeggen, want dan maakt ze zichzelf minder verdacht. Maar als sterke kandidaat, ja, dan hou je zo'n info opzettelijk achter.

Laatst bewerkt:
En nog meer: Sarah heeft niet verteld aan de rest dat ze van de mol te horen heeft gekregen dat haar helm gesaboteerd werd. Als ze zelf de mol was, zou ik verwachten dat ze dat wel zou zeggen, want dan maakt ze zichzelf minder verdacht. Maar als sterke kandidaat, ja, dan hou je zo'n info opzettelijk achter.
NEEN, NIET MIJN SARAH TUNNEL

Je redenering klopt deels, maar:

Als Sarah als enige is weggegaan van tafel en zij gaat vervolgens zeggen dat de helm gesaboteerd was, dan weten de kandidaten direct dat zij de mol is.

Het is toch ook weer net iets te toevallig dat zij amper 5 gram van de helft van dat gewicht zit...

Je redenering klopt deels, maar:

Als Sarah als enige is weggegaan van tafel en zij gaat vervolgens zeggen dat de helm gesaboteerd was, dan weten de kandidaten direct dat zij de mol is.

Het is toch ook weer net iets te toevallig dat zij amper 5 gram van de helft van dat gewicht zit...
Dit hé -> belachelijk vaak is Sarah diegene die tot op het einde van het spel geraakt en zorgt dat wat de regie heeft voorbereid effectief gebruikt kan worden:

• zij geraakt in de helicopter met molkoffer
  • zij laat zich niet afschieten in jungle (Michèle) en geraakt tot bij Pedro om te bevrijden (als mol wil bij de camera staan, en niet de vragen oplossen)
  • zij kan als enige de helft van haar eten opeten, anders geen gesprek met de mol
  • zij kan toevallig dat laatste land opnoemen in de trein
  • en ik vergeet wsl nog vanalles nu

Telkens dingen waar de mol of wat voorkennis heeft of wat heeft kunnen oefenen en de regisseur wil toch vooral dat de volledige proef getoond kan worden?

Ik denk wel dat we kunnen stellen dat het wel geniaal zou zijn als Nimrod of Alexy de mol zouden zijn.

Dit hé -> belachelijk vaak is Sarah diegene die tot op het einde van het spel geraakt en zorgt dat wat de regie heeft voorbereid effectief gebruikt kan worden:

• zij geraakt in de helicopter met molkoffer
  • zij laat zich niet afschieten in jungle (Michèle) en geraakt tot bij Pedro om te bevrijden (als mol wil bij de camera staan, en niet de vragen oplossen)
  • zij kan als enige de helft van haar eten opeten, anders geen gesprek met de mol
  • zij kan toevallig dat laatste land opnoemen in de trein
  • en ik vergeet wsl nog vanalles nu

Telkens dingen waar de mol of wat voorkennis heeft of wat heeft kunnen oefenen en de regisseur wil toch vooral dat de volledige proef getoond kan worden?
Da zijn toch allemaal non-dingen. Kun je toch over elke kandidaat een hele waslijst van maken?

Dat ze als laatste dat land opgeeft? Tja, ze geraakt dan een wagon verder waar het eindigt. Ik zie ni direct het verschil. Ze heeft die koffer gewisselt na de eerste wagon. In deze proef is het net de bedoeling om niet te ver te geraken want als mol moogt ge ni in de laatste wagon komen. Ok, ze heeft nog een paar glazen laten vallen die iedereen liet vallen. Thailand raden lijkt me nu ook ni moeilijk. Het zou ook ni gelukt zijn zonder Pedro zen overige 12 landen.

Ze geraakt bij Pedro om te bevrijden? Door u te laten afschieten zoals Michèle of Alexy kunt ge ook de proef laten mislukken he. Of die buiten tijd laten lopen. En uiteindelijk ging die proef altijd op nul euro eindigen want er ging altijd voor pasvragen gegaan zijn.

Dat ze in de helikopter geraakt met de molkoffer. Is hier al gezegd dat moest het daar niet gelukt zijn dat ze op andere momenten ook die molkoffer nog konden introduceren. Ik weet niet waarom iedereen hier nog steeds over die eerste proef uit aflevering 1 bezig is terwijl we al in aflevering zes zitten.

En de helft van haar eten opeten lijkt me eerder een kandidaat actie. Ze heeft op die manier net 500 euro verdiend voor de groepspot waar na het aftellen weliswaar ni zoveel meer van overschoot maar uiteindelijk is zij de enige die geld opgebracht heeft in die proef. Als mol lijkt het mij veel logischer om er net buiten te vallen zodat ge helemaal nix opbrengt.

Da zijn toch allemaal non-dingen. Kun je toch over elke kandidaat een hele waslijst van maken?

Dat ze als laatste dat land opgeeft? Tja, ze geraakt dan een wagon verder waar het eindigt. Ik zie ni direct het verschil. Ze heeft die koffer gewisselt na de eerste wagon. In deze proef is het net de bedoeling om niet te ver te geraken want als mol moogt ge ni in de laatste wagon komen. Ok, ze heeft nog een paar glazen laten vallen die iedereen liet vallen. Thailand raden lijkt me nu ook ni moeilijk. Het zou ook ni gelukt zijn zonder Pedro zen overige 12 landen.

Ze geraakt bij Pedro om te bevrijden? Door u te laten afschieten zoals Michèle of Alexy kunt ge ook de proef laten mislukken he. Of die buiten tijd laten lopen. En uiteindelijk ging die proef altijd op nul euro eindigen want er ging altijd voor pasvragen gegaan zijn.

Dat ze in de helikopter geraakt met de molkoffer. Is hier al gezegd dat moest het daar niet gelukt zijn dat ze op andere momenten ook die molkoffer nog konden introduceren. Ik weet niet waarom iedereen hier nog steeds over die eerste proef uit aflevering 1 bezig is terwijl we al in aflevering zes zitten.

En de helft van haar eten opeten lijkt me eerder een kandidaat actie. Ze heeft op die manier net 500 euro verdiend voor de groepspot waar na het aftellen weliswaar ni zoveel meer van overschoot maar uiteindelijk is zij de enige die geld opgebracht heeft in die proef. Als mol lijkt het mij veel logischer om er net buiten te vallen zodat ge helemaal nix opbrengt.
Hmm, je begrijpt mijn punt niet -> Sarah doet dingen lukken voor de regie van het programma -> als zij haar eten niet correct opeet is er geen confrontatie met de mol. Als zij niet tot bij Pedro geraakt om hem te ontsnappen heb je niet de twist en discussie over de pasvragen,...

Het feit dat ze dit kon doen lukken was volgens mij omdat ze voorkennis had en heeft kunnen oefenen... mol dus

Hmm, je begrijpt mijn punt niet -> Sarah doet dingen lukken voor de regie van het programma -> als zij haar eten niet correct opeet is er geen confrontatie met de mol. Als zij niet tot bij Pedro geraakt om hem te ontsnappen heb je niet de twist en discussie over de pasvragen,...

Het feit dat ze dit kon doen lukken was volgens mij omdat ze voorkennis had en heeft kunnen oefenen... mol dus
Goh ja, denk dat de regie inderdaad wel graag die zaken ziet gebeuren maar gewoon eender probeert een richting uit te sturen voor zover als mogelijk of hun uitkomt natuurlijk. Ze hebben ook altijd een scenario voor gelijk wat er gebeurd dus geloof ik eerlijk gezegd ni in.

Ik denk dat eerder Pedro de sleutel in die proef had vermits hij al dan niet goeie antwoorden kon doorgeven (als hij het wist) om de anderen al dan niet sneller naar hem te leiden. Had nu niet de indruk dat Sarah zoveel goeie antwoorden gaf of zoveel invloed had in die proef dat zij bepaalde of ze al dan niet op tijd bij Pedro geraakten. Of toch ni minder dan Nimrod of Pedro zelf. Als da ni lukt steekt de regie de spanning gewoon in het al dan niet op tijd bevrijden van Pedro. Een beetje gelijk de proef 'bevrijd Joke' in Mexico waarbij de focus dan ligt op het al dan niet uitvoeren van de proef binnen de tijd.

Dat van dat eten, uiteindelijk is de kans wel reëel dat er minstens één van de vier toch binnen de 20 gram erboven of eronder ging zitten. Zelfs moest ze de mol zijn denk ik ni da ge als mol dacht da er niemand ging tussen zitten en dat zij zoiets had van 'dus ik ga maken dak er wel tussen zit'. Nee, geloof ek ni in.

Da zijn zaken die ge begint te zien omdat ge in een tunnel zit. Lijkt mij gewoon een kandidaat die zover mogelijk wil geraken. Waarmee dak ni wil zeggen da de regie nergens es een proef in een bepaalde richting stuurt of Sarah ze ni eens gemold heeft of want da zal ze zeker erges es gedaan hebben.

Terug
Bovenaan