De Mol 2025 - Aflevering 6

Grootste probleem is dat ze doorgaans ergens in november/december naar de locatie reizen, dus je wil liefst plekken waar het weer min of meer acceptabel is in die periode. Ook in Roemenië zou dat niet werken in die periode, trouwens.
Seizoen skippen en plannen maken voor Roemenië in de zomer. Probleem opgelost. Geeft hen ineens tijd om een beetje te sleutelen aan het belonen van de groep in bepaalde situaties, enz...
De grootste weggever bij Michele is dat ze zoveel aan haar gezicht zit en haar slechte acteerprestaties (lol @ het moment dat ze moest faken overstuur te zijn dat er 5 pasvragen waren weg gegeven. Zo'n geveinsd trilstemmetje en de hele tijd naar de vloer kijken terwijl ze de rest een veeg uit de pan probeerde te geven.).
Moest direct denken aan Lennart en zijn 10k, die keek volgens mij ook naar de grond, terwijl hij een beetje kwaad was op de rest met de vorige proeven.

Niet gedacht dat Pedro eruit ging liggen, ik zag daar wel een winnaar in. Ergens vond ik het wel karma.
Sinds deze aflevering denk ik ook dat het Sarah is, sinds haar zogezegd gesprek met de mol. Het is een gevoel.

Vraag me nog altijd af wat dat met die getallen is.
Op die stills die ze gebruiken (schiet me even te buiten waar ze die precies gebruiken, maar je ziet dan neon bordjes met Thaise tekst).
Van wat ik snel kon lezen stond daar een aantal maal 13 en ook "ongeluk/ongeval" en dan nog een woord wat ik niet direct kon plaatsen, zijn toch allemaal hints (?) maar hoe die zich verhouden tot dit seizoen is me totaal niet duidelijk.

Op die stills die ze gebruiken (schiet me even te buiten waar ze die precies gebruiken, maar je ziet dan neon bordjes met Thaise tekst).
Van wat ik snel kon lezen stond daar een aantal maal 13 en ook "ongeluk/ongeval" en dan nog een woord wat ik niet direct kon plaatsen, zijn toch allemaal hints (?) maar hoe die zich verhouden tot dit seizoen is me totaal niet duidelijk.
Ik had echt gedacht dat ze meer met 'ongeluk' gingen doen, maar dat lijkt dan die molkoffer geworden te zijn?

Ik lees geregeld dat vrijstellingen/pasvragen een beloning moeten zijn bovenop het geld.

Was dit ooit niet zo bij sommige proeven (in het eerste seizoen na de herstart bv)?

In ieder geval is dit lastig omdat een kandidaat die daar vol voor gaat overduidelijk de mol niet is. Het lijkt toch echt inherent aan het concept dat persoonlijk gewin en geldgewin tegen elkaar moeten worden uitgespeeld.

Ik weet niet of er meer achter zit dan dat dit gewoon het 13e seizoen is en 13 een ongeluksgetal is. (De 13e letter van het alfabet is trouwens M. Van Michèle.)

13 is een arts uit het team van House M.D. en Michele is een docent anatomie.

Of 13 zijn de eerste en 3de letter van het alfabet, dus ac. AC is de afkorting van Athletic Club en Nimrod speelt voetbal.

Of AC staat voor ante christum. Nimrod uit de bijbel komt voor in Genesis. En dat was, jawel, voor Christus.
Maar dan is er Sarah, de vrouw van Abraham, dus is Nimrod niet de te evidente bijbelfiguur?

Of AC staat voor Alexy Kilozo. Is dat niet AK denk je dan direct. Maar Alexy heeft Kongolese roots. En niemand weet of het nu Kongo of Congo is, dus C of K, in dit geval potato potato.

Over de helmen.
Pedro, Nimrod en Sarah zaten in auto 1.
Alexy en Michele zaten in auto 2.

Ik kan niet aannemen dat Alexy of Michele even in auto 1 gaan chille en niemand dat verdacht vindt.
Pedro is het al niet. Dan moet het Nimrod zijn of Sarah.

Dat of het was in auto 2 en de mol heeft de helmen gewisseld.
Kan ook.

In ieder geval. Maakt niet uit wie het was. Met die info moet je al in coma gelegen half de dag om niet de mol te kennen.
Ze waren maar met 5.

Niet vergeten dat de echte genialiteit in de montage zit: bij de “achter de schermen” aflevering werd er ook gezegd dat feedback werd gegeven - wil je persoon x of y verdacht maken want zo komt het er nu wel uit.

Een goede mol is zoals in het Lennart seizoen waar kandidaten elkaar blijven verdenken, waar ik nu (miss onterecht het gevoel heb dat meer mensen wel opt juiste spoort zaten). Dat in de finale de mensen nog twijfelen lijkt mij nooit meer terug te komen. Dat zullen we nu ook pas achteraf weten hoe goed de mol was en hoe goed de regie.

Voor mij is het momenteel Michele de mol, voornamelijk door de parachute sprong proef.

Over de helmen.
Pedro, Nimrod en Sarah zaten in auto 1.
Alexy en Michele zaten in auto 2.

Ik kan niet aannemen dat Alexy of Michele even in auto 1 gaan chille en niemand dat verdacht vindt.
Pedro is het al niet. Dan moet het Nimrod zijn of Sarah.

Dat of het was in auto 2 en de mol heeft de helmen gewisseld.
Kan ook.

In ieder geval. Maakt niet uit wie het was. Met die info moet je al in coma gelegen half de dag om niet de mol te kennen.
Ze waren maar met 5.

We weten natuurlijk ook niet met welk excuus de mol van tafel is gegaan om dan stiekem in 1 vd 2 auto's de helm te gaan saboteren.
Pak nu bv. dat er in dat etablissement een toilet was waar je langs buiten naartoe moest gaan, dan kon de mol gewoon zeggen "ik ga ff naar het toilet" om dan eigenlijk rap naar de auto te gaan.

Ongetwijfeld heeft de crew er ook voor gezorgd dat de situatie juist was zodat de mol stiekem even alleen in de auto kon zijn. Ze gaan daar echt geen risico's nemen dat alle kandidaten weten dat persoon X even in een specifiek auto was gaan chillen als ze van plan zijn om later op de dag tegen een kandidaat te vertellen dat de mol 1 van de helmen gesaboteerd heeft...

Ik kan me ook vergissen, maar heeft men tegen Sarah verteld dat de helm specifiek in de auto werd gesaboteerd? Ik denk van niet... dus de kandidaten (of ja, enkel Sarah) weten enkel "de helm werd gesaboteerd", maar niet "de helm werd in de auto gesaboteerd".

Ze hebben een filmpje laten zien waar iemand in een auto stapte en de helm opende.
Of dat enkel voor ons was en dat Sarah dit ook te zien kreeg is niet duidelijk.

Hmm, je begrijpt mijn punt niet -> Sarah doet dingen lukken voor de regie van het programma -> als zij haar eten niet correct opeet is er geen confrontatie met de mol. Als zij niet tot bij Pedro geraakt om hem te ontsnappen heb je niet de twist en discussie over de pasvragen,...

Het feit dat ze dit kon doen lukken was volgens mij omdat ze voorkennis had en heeft kunnen oefenen... mol dus

Waarom denk je dat bij het eten als niemand het "correct" opeet er geen confrontatie met de mol komt? Hebben ze bij de montage het zo gedaan dat dit niet duidelijk is zodat mensen Sarah nog kunnen verdenken? Ik denk het wel. Het correct eten tussen 180 - 220 gram is er enkel om €500 extra in de pot te brengen. Moest niemand tussen die 180 en 220 gram zitten was het gewoon diegene die het dichtst bij 200 gram zit die de confrontatie met de mol mocht doen.

Als je logisch nadenkt gaat de mol nooit zo goed eten als Sarah. Ze eet hier 195 gram, dus kandidaten moeten dan al dichter als 5 gram bij die 200 gram zitten. Redelijk onmogelijk, buiten pure chance. Moest Sarah effectief de mol zijn en ze heeft geoefend om zo dicht mogelijk bij die 200 gram te zitten heeft deze opdracht geen enkel nut. Het is puur bedrog tegenover de kandidaten en de kijkers.

Waarom denk je dat bij het eten als niemand het "correct" opeet er geen confrontatie met de mol komt? Hebben ze bij de montage het zo gedaan dat dit niet duidelijk is zodat mensen Sarah nog kunnen verdenken? Ik denk het wel. Het correct eten tussen 180 - 220 gram is er enkel om €500 extra in de pot te brengen. Moest niemand tussen die 180 en 220 gram zitten was het gewoon diegene die het dichtst bij 200 gram zit die de confrontatie met de mol mocht doen.

Als je logisch nadenkt gaat de mol nooit zo goed eten als Sarah. Ze eet hier 195 gram, dus kandidaten moeten dan al dichter als 5 gram bij die 200 gram zitten. Redelijk onmogelijk, buiten pure chance. Moest Sarah effectief de mol zijn en ze heeft geoefend om zo dicht mogelijk bij die 200 gram te zitten heeft deze opdracht geen enkel nut. Het is puur bedrog tegenover de kandidaten en de kijkers.
hmm ja, zo had ik het inderdaad niet bekeken, ik dacht dat je effectief tussen 180 en 220 moest zitten om bij de mol te geraken.

ik blijf er wel bij dat dit zoiets typisch zou zijn waarbij ze in de "making of" laten zien hoe de mol x aantal keer dit geprobeerd heeft.

Kan natuurlijk ook weer twisted logica zijn van de regie dat bijvoorbeeld te veel personen op Sarah als mol zitten en dat ze dus de opdracht krijgt om dit te doen lukken om zo verwarring te zaaien? :biglaugh:

Ik had echt gedacht dat ze meer met 'ongeluk' gingen doen, maar dat lijkt dan die molkoffer geworden te zijn?
In Oosterse culturen is vooral het nummer 4 een ongeluksgetal. Het nummer 13 kennen ze misschien wel van pop-culture maar dit is echt wel iets Westers. Michèle kreeg het balletje 4 bij de tombola en er zijn denk ik nog wel zaken waar je het nummer 4 aan haar kan koppelen.

In Oosterse culturen is vooral het nummer 4 een ongeluksgetal. Het nummer 13 kennen ze misschien wel van pop-culture maar dit is echt wel iets Westers. Michèle kreeg het balletje 4 bij de tombola en er zijn denk ik nog wel zaken waar je het nummer 4 aan haar kan koppelen.
Ze kwam tot voor de afgelopen aflevering steeds als vierde in beeld bij de intro van kandidaten. Ik ben er nu vergeten op te letten of dat nu weer het geval was. :unsure:

Ik heb het hier al eens gezegd, maar sommige tips en theorieën leiden zo hard naar haar, maar ik vind haar posities in veel proeven gewoon niet logisch of veel minder logisch dan die van Sarah.

De makers doen wel erg hun best om beide vrouwen verdacht te maken of te profileren als mol, terwijl dat bij de twee heren toch heel wat minder is heb ik de indruk. Dunno of ik daar alleen in sta.

Ivm de sabotage van de helm: dit kan evengoed ook al 's ochtends gebeurd zijn bij het ontbijt, voor dat de kandidaten weten dat die klaarliggen.

Het moet inderdaad haast wel een vrouw zijn dit jaar, dus Michèle of Sarah.
Ik heb zelf Sarah al wat uitgestreept door haar acties in de treinopdracht en het olifanten meten, ik zou haar acties als mol hier helemaal niet leuk of geslaagd vinden.

Hmm, je begrijpt mijn punt niet -> Sarah doet dingen lukken voor de regie van het programma -> als zij haar eten niet correct opeet is er geen confrontatie met de mol. Als zij niet tot bij Pedro geraakt om hem te ontsnappen heb je niet de twist en discussie over de pasvragen,...
het was toch degene die het dichtste bij de helft zat oid. daar is altijd wel iemand bij he. en ik snap ook de logica niet dat als Sarah dat niet zou zijn, het beloofde gesprek met de mol niet zou doorgaan?

Terug
Bovenaan