De Mol 2025 - Aflevering 7

Het is ook wiskundig onmogelijk dat Michèle van 5/8 juiste bordjes nog op 5/8 juiste bordjes staat na het wisselen, normaal is dat nog 1/5 kans, maar...
Je ziet ze letterlijk een van die bordjes wisselen, dan één minuut later hangt ze dat foute bordje weer op de exact zelfde plaats waarvan ze dus al wist dat het daar fout hing want het hing zo bij afdrukken van Els.
Michèle is echt wel een slimme, volgens mij realiseer je je wel dat je dat bordje juist van die plaats hebt verhangen en dat je het dus niet terug op die plaats moet hangen.
Als mol was zij gewoon geforceerd om die bordjes zo te hangen, want anders had ze er één meer correct en was de proef dus direct geslaagd. Dan zouden er 6/8 juist hangen en nog 2 fout dus, dan moet Alexy of Sarah gewoon die bordjes wisselen en drukken...
Die opdracht van bij de olifanten bedoel je zeker?

Ja, dat was ook een opdracht die voor mij nogmaals bevestigde dat Michèle absoluut zeker de mol is. Voor één heel simpele reden. Er stond niemand meer bij haar bij die bordjes want Alexy of wie het ook was had die keer ervoor gegokt en verloren en lag uit het spel dus enkel Michèle stond daar nog bij die bordjes. Waarom zou je de resterende proef als kandidaat daar staan saboteren/mollen als er niemand anders is om te overtuigen dat je de mol bent? Mollen doe je om anderen op een dwaalspoor te krijgen. Dan ga je als kandidaat toch gewoon de bordjes juist proberen te hangen om geld te verdienen? En je zag ze idd die bordjes twee keer heen en weer verwisselen met de bedoeling dat er op het einde nog steeds drie bordjes mis hingen.

De makers hebben in die proef goed gefocused op Pedro & Jan die bij de watermeloenen stonden maar het echte (subtiele) gemol gebeurde bij die bordjes door Michèle. Kijkers laten zich te veel leiden door de makers terwijl als je goed oplet je heel goed kunt zien wat een échte sabotage is en zo wie er de échte mol is.

Laatst bewerkt:
Je hebt 'mollen' en 'mollen mollen'. Mollen is bv. Michèle die aan het einde van de golfopdracht de bal niet pot of iemand die een verkeerd antwoord geeft op een quizvraag of tijd rekken bij een proef. Kan door een gebrek aan skill of kennis zijn, om een voordeel te bemachtigen of om anderen op een dwaalspoor te brengen door zowel een kandidaat als een mol. Dat zijn 95% van de sabotages. Maar bij deze weet je nog altijd niet of er door een mol of door een kandidaat gesaboteerd is.

Daarnaast heb je 'mollen mollen' waar het niet een kwestie van een gebrek aan skill of kennis is of om een voordeel te bemachtigen of om anderen op een dwaalspoor te brengen maar dat het zo onlogisch is dat het enkel door de mol zelf kan gedaan zijn zoals Michèle bij die bordjes bij de olifantproef (zie hierboven). Deze laatste zijn de sabotages waar je naar op zoek moet om de mol te ontmaskeren ;)

Laatst bewerkt:
Leuk artikel om te lezen.

Ze spreken van ingewikkelde formules maar als ik ik het goed begrijp is de grootste factor nog altijd het stemgedrag van de kandidaten dat in Nederland wel aan de kijker wordt getoond.
Hij heeft dus een programma gemaakt dat, kort door de bocht, besluit dat de laatste 2 kandidaten weten wie de mol is.
Na elke aflevering gaan de mensen die de mol niet op het spoor zijn afvallen en ga je enkel nog resultaten meenemen van degene die wel op het juiste spoor zijn.
Klinkt eerder als eliminatie dan statistiek.

Die opdracht van bij de olifanten bedoel je zeker?

Ja, dat was ook een opdracht die voor mij nogmaals bevestigde dat Michèle absoluut zeker de mol is. Voor één heel simpele reden. Er stond niemand meer bij haar bij die bordjes want Alexy of wie het ook was had die keer ervoor gegokt en verloren en lag uit het spel dus enkel Michèle stond daar nog bij die bordjes. Waarom zou je de resterende proef als kandidaat daar staan saboteren/mollen als er niemand anders is om te overtuigen dat je de mol bent? Mollen doe je om anderen op een dwaalspoor te krijgen. Dan ga je als kandidaat toch gewoon de bordjes juist proberen te hangen om geld te verdienen? En je zag ze idd die bordjes twee keer heen en weer verwisselen met de bedoeling dat er op het einde nog steeds drie bordjes mis hingen.

De makers hebben in die proef goed gefocused op Pedro & Jan die bij de watermeloenen stonden maar het echte (subtiele) gemol gebeurde bij die bordjes door Michèle. Kijkers laten zich te veel leiden door de makers terwijl als je goed oplet je heel goed kunt zien wat een échte sabotage is en zo wie er de échte mol is.
Hilde stond daar gewoon bij als ik mij niet vergis hoor.

Ze gaf eerst zelfs commentaar op Hilde waarna ze het zelf in handen nam.

Hilde stond daar gewoon bij als ik mij niet vergis hoor.

Ze gaf eerst zelfs commentaar op Hilde waarna ze het zelf in handen nam.
Bekijk het gerust zelf terug, er zit een reukje aan.

Hilde wisselt eerst wat aan de rechtse kant van het bord met de grootste olifanten. Dan geeft Michèle de opmerking dat ze at random bezig is. Ze beantwoorden de vraag fout en dan wisselt Michèle een bordje dat bij de kleinere olifanten hangt. Bunmee als ik me goed herinner, dit komt duidelijk in beeld, ze neemt het bordje dus van de plek waar het hangt bij het drukken van Els. Dan laat ze Hilde drukken en er zijn 5/8 juist, ze moet nu dat bordje Bunmee terug hangen op de foute plek waar ze het één minuut eerder heeft genomen.
Moest ze dat niet doen hangt er iets anders sowieso juist en zijn er dus maar 2 opties meer die fout hangen. Dat wil dus zeggen dat de opdracht direct slaagt.

Rationeel gezien lijkt alles erop te wijzen dat Michèle de mol is.

Ik veronderstel dat de vier laatste kandidaten allen weten wie de mol is, aangezien Pedro is afgevallen ondanks zijn drie pasvragen. Alexy en Nimrod gingen tijdens de laatste aflevering niet voor een persoonlijk voordeel, dus ze leken ook zeker van hun stuk.

In de aflevering met de parachutesprong leek het alsof Michèle Alexy ervan beschuldigde de mol te zijn. Ze liet doorschemeren dat Alexy dat trampolinespel niet goed deed(?) Aangezien we toch veronderstellen dat Alexy de mol niét is, is het heel erg verdacht dat Michèle nog altijd in het spel zit.

Goh die dingen dat ze laten zien wie ze "verdenken" is meestal juist wie het niet is. Daar kun je echt niets uit afleiden heb ik al gemerkt doorheen de seizoenen.

Iemand een idee welk nummer (elektronisch, redelijk snel) te horen was bij de uitleg van Gilles over het kaartspel in the batmanhouse?

Space Raiders - Eats Everything (Charlotte De Witte remix)

Dikke merci voor de hulp, maar het is het elektronische nummer ná Space Raiders - Eats Everything dat ik zoek, vanaf 24:20 voor het einde tot 23:20 voor het einde

Terug
Bovenaan