De Mol 2025 - Aflevering 4

Sarah zou beter bij de dansers zitten als mol, maar Pedro is jouw hoofdverdachte omdat hij op de goeie plaatsen zit. Mag ik vragen wat er goed is aan zijn positie bij de schatkisten? Werkelijk niks. Hij heeft daar als mol 0,0 invloed op alles wat geld te maken heeft en moet hopen dat de twee kandidaten twee maal fout gokken. Alleen al die proef bevestigt voor mij dat Pedro geen mol is, want als mol ga je daar gewoon niet zitten.
Ik heb mijn argument daar toch gegeven? Ik ben van mening dat je daar als schatkistbewaker net wel kan sturen, die zit daar niet passief en geeft zelf aan waar zogezegd die vrijstelling wel/niet zit en zaait dus twijfel. En dus ja op die manier heb je wel invloed op de keuzes vd 2 kandidaten en op het geld. Dat is een risico ja, maar wel grotere kans dan 0,0... Hij heeft de vrijstelling en dus is er niets in de pot gegaan van geld.
Als de mol bij 1vd 2 kandidaten zit, dan moet de mol (zoals ik ook al zei) 1) snel genoeg zijn voor te prikken en 2) daar dan ook nog ervoor zorgen dat de mede kandidaat meegaat in de redenering en de keuzes voor specifieke kisten wat dus ook geen garantie/evidentie is..

Bij de dansers heeft Sarah het wel goed gedaan en 1000 in de pot gebracht. Mocht ze daar als mol zijnde, had ze die dans veel erger kunnen uitvoeren zonder daarom argwaan te wekken bij de medekandidaten. (tenzij het Hilde is en ze die plakker op haar eigen rug heeft aangepast :help: )

Ik heb mijn argument daar toch gegeven? Ik ben van mening dat je daar als schatkistbewaker net wel kan sturen, die zit daar niet passief en geeft zelf aan waar zogezegd die vrijstelling wel/niet zit en zaait dus twijfel. En dus ja op die manier heb je wel invloed op de keuzes vd 2 kandidaten en op het geld. Dat is een risico ja, maar wel grotere kans dan 0,0...
Er is sowieso twijfel he... Het is 1 kans op 3. Dus in feite kan hij amper of niet sturen vanuit die positie. Vanuit de positie van Sarah (en Els) kan je véél beter sturen aangezien je als mol via Gilles weet in welke koffer de vrijstelling zit en dus welke je moet zien te vermijden te openen. Pedro zat dus wel degelijk in de allerslechtste positie daar als mol. (Ok, het is nu goed uitgedraaid, maar dat zal dan veel eerder door invloed van Sarah als mol zijn dan door Pedro als mol. Hij zei gewoon 2x "daar zit de vrijstelling" en heeft dan geluk (?) dat ze ook 2x die koffer opendeden.)

Ik ben van mening dat je daar als schatkistbewaker net wel kan sturen, die zit daar niet passief en geeft zelf aan waar zogezegd die vrijstelling wel/niet zit en zaait dus twijfel. En dus ja op die manier heb je wel invloed op de keuzes vd 2 kandidaten en op het geld. Dat is een risico ja, maar wel grotere kans dan 0,0... Hij heeft de vrijstelling en dus is er niets in de pot gegaan van geld.
Maar eender welke kandidaat zou daar toch zijn vrijstelling verdedigen. Dus dat is toch weinig meerwaarde dat de mol zijn energie daarin steekt.

Die molkoffer is toch ook niet echt mijn ding. Lijkt inderdaad meer van de regie te komen dan van de mol zelf. Als kandidaat ook gewoon niks tegen te beginnen om daarna te horen "aha kijk eens hoe goed onze mol u weer heeft liggen gehad".
Het enige voordeel van die koffer is dat we nu al tijdens de aflevering zien wat de mol effectief gedaan heeft. Anders wist je dat maar de laatste aflevering.
Verder kijk naar pakweg bestemming x en bekijk dat op dezelfde manier als wanneer je een mol zou zoeken en je zou ook constant iedereen verdenken ook al zit er geen mol.

Nabespreking met Hoi Ching was wel heel zwak. Nooit echt doorgevraagd naar molgedrag in aflevering 1 waarin ze hoofdverdachte was.

Nabespreking met Hoi Ching was wel heel zwak. Nooit echt doorgevraagd naar molgedrag in aflevering 1 waarin ze hoofdverdachte was.
Welk molgedrag eigenlijk? Kan zijn dat ik iets mis, maar heeft daar toch nergens openlijk dingen liggen saboteren of zo. Snapte dus ook niet goed hoe die ineens hoofdverdachte nummer 1 was bij kijkende Vlaanderen.

Over wie hebben we het hier? Els?

"Op haar paspoort staat ook de naam Hoi Ching, maar wij mogen gewoon Els zeggen."

Nog altijd nie goed van t feit dat mijn favorietje, Els, de cutie, er uit ligt. GETVERDEMME.

Ik ga mijn tactiek ook aanpassen. Aangezien ik rotslecht ben in te achterhalen wie de mol zou kunnen zijn, ga ik gewoon vol op Hilde als hoofdverdachte. Hopelijk op die manier dan Hilde er uit.

Ik kan maar proberen zeker en anders is er nog voodoo :unsure::fingerguns:

Welk molgedrag eigenlijk? Kan zijn dat ik iets mis, maar heeft daar toch nergens openlijk dingen liggen saboteren of zo. Snapte dus ook niet goed hoe die ineens hoofdverdachte nummer 1 was bij kijkende Vlaanderen.
Zie nabespreking aflevering 1. Haar gedrag in die boot met name. En nog een paar andere verdachte dingen. Ik ga dit hier niet allemaal weer herhalen. :giggle:

Pedro zit op alle plaatsen dat de mol zou moeten zitten.
Alleen legt de montage het er zo dik op dat ik het moeilijk kan geloven.
Al goed dat Els er uit ligt. Dat is toch 1 van de 3 geëlimineerd.

zij was de mol niet he. voor sommigen was ze misschien de hoofdverdachte, voor anderen helemaal niet.
wat voor de éne molgedrag is, is voor de andere gewoon een fout maken. en andere kandidaten mollen ook.

zij was de mol niet he. voor sommigen was ze misschien de hoofdverdachte, voor anderen helemaal niet.
wat voor de éne molgedrag is, is voor de andere gewoon een fout maken. en andere kandidaten mollen ook.
Dit dus idd. Ik vond daar weinig tot niets verdacht aan tijdens die aflevering. Er lag wel een grotere focus op haar in die aflevering, maar van echt bewust molgedrag was toch geen sprake imo.

Ze zat misschien als laatste in dat bootje, maar als je daar bewust de helft of zo naast gaat kieperen gaat het ook wel opvallen bij de andere drie kandidaten als ze op 't einde de inhoud van dat potje zien. In die proef alleen al deed Michèle toch vreemdere dingen bijvoorbeeld.

Ging bij de quiz tijdens liftproef na hun eerste fout voor het correcte antwoord vooraleer ze moest switchen van Hilde.

Terug
Bovenaan