De Mol 2026 | Aflevering 1: De kop is eraf!

Ze hebben met 5 man amper 2 boekjes in veiligheid kunnen brengen. Ik zie dat echt niet gebeuren dat ze met 3 kandidaten meer er nog 8 extra hadden kunnen veilig stellen.

Maar voor mij is Maxim ook een grote kanshebber op dit moment.
Zie ik dat zelf gebeuren? Wellicht niet, maar dat weet de mol op voorhand niet. Punt is dat hoe minder kandidaten er arriveren, hoe meer de proef gedoemd is om te falen. Ze zijn nu slecht begonnen, waardoor het op het einde ook gewoon onbegonnen werk was om de proef nog te doen slagen. Met 8 hebben ze toch een pak meer kans en als je ziet hoe simpel Wout in z'n eentje al 5 boekjes loskrijgt ...

& indien nodig ben je er uiteindelijk zelf nog altijd als mol om de proef te doen falen als het toch de verkeerde kant dreigt uit te gaan.

Die invloed heb je toch helemaal niet aan de kant van de boogschutters + je moet ook nog eens hopen dat uw kompaan daar dan goed kan schieten. Als ik er nu zo over nadenk, dan zou ik persoonlijk als mol bij de mensen willen zitten die vragen moesten beantwoorden.

Niemand opgemerkt hoe Julie heel onhandig haar dakgoot afgesloten hield met haar hand toen ze als 3e in't rijtje stond om die koker met water te vullen? Ofwel super onhandig in het vasthouden, ofwel bewust mollen om het water zo slecht mogelijk tot in de kokers te laten komen 😬

Is er een overzicht wie in proef 1 welk nummer van molboekje had? Ben benieuwd of later een verborgen tip naar boven komt met de flessen van proef 2; zo van 2, 4 en 7 alvast niet. (Weet het nu niet meer vanbuiten).

Ik vind proef 1 heel moeilijk om te beoordelen waar de mol zou moeten zitten.

Is er zelfs op voorhand gezegd hoe de 2 boogschutters de plaats van iemand anders zouden kunnen innemen? Nu hebben ze gewoon een envelop met een molboekje getrokken, maar dat had even goed op een andere manier kunnen gebeuren als de mol in een andere positie zat?

Hierdoor denk ik wel dat in dit scenario de mol bij de boogschutters zat of een molboekje had dat gered was. De mol had namelijk kumnen afvallen als die zijn molboekje in 1 van de 8 enveloppen zat.

Maar langs de andere kant komen de afgevallen kandidaten mogelijk terug in het spel => onmogelijk dus om zeker te weten dat de mol niet mocht afvallen.

Mij lijkt het in ieder geval een proef waar meerdere scenario's voor gemaakt waren naargelang de mol wel of niet afgevallen was.

1 Kristof
2 Abigail
3 Dries
4 Wout
5 Maxim
6 Maite
7 Isabel
8 Karla
9 Vincent
10 Julie

Wilde een printscreen maken maar ga niet uitzoeken hoe dat te doen op een mac van een stream...

Ook gewoon Gilles die casual, bijna in our faces, "Goed gedaan man" zegt tegen Maxim als hij hem zijn boekje overhandigt...
* zich als eerste losmaken
* sturen wie blijft liggen (hij laat Isabel antwoorden terwijl iemand als Vincent toch handiger lijkt mij de proef op het strand) en te snel vertrekken na touw 3
* zit bij de verrekijkers, wat veruit de proef is met het meeste vet van de soep. 1000 per Wally. Ook de enige proef waar je kon saboteren. Met die glazen en porto vangen kan je zelf sukkelen, maar als de anderen het goed doen, sta je daar. Idem op de boot zelf, wat bovendien verdacht is, zeker als je dan nog es teut bent van de porto zelf.
#TunnelConfirmed

Yana staat op 2 als verdachte en Portugees Pascalleke mag mij thuis ook wel ne porto komen inschenken (en dat ze dan Yana maar meebrengt meteen)

Laatst bewerkt:
Ook gewoon Gilles die casual, bijna in our faces, "Goed gedaan man" zegt tegen Maxim als hij hem zijn boekje overhandigt...
* sturen wie blijft liggen (hij laat Isabel antwoorden terwijl iemand als Vincent toch handiger lijkt mij de proef op het strand) en te snel vertrekken na touw 3
* zit bij de verrekijkers, wat veruit de proef is met het meeste vet van de soep. 1000 per Wally. Ook de enige proef waar je kon saboteren. Met die glazen en porto vangen kan je zelf sukkelen, maar als de anderen het goed doen, sta je daar. Idem op de boot zelf, wat bovendien verdacht is, zeker als je dan nog es teut bent van de porto zelf.
#TunnelConfirmed

Yana staat op 2 als verdachte en Portugees Carmenneke mag mij thuis ook wel ne porto komen inschenken (en dat ze dan Yana maar meebrengt meteen)
Ik denk dat ge Portuguees Pascalleke bedoelt:p

#TunnelConfirmed

Yana staat op 2 als verdachte en Portugees Carmenneke mag mij thuis ook wel ne porto komen inschenken (en dat ze dan Yana maar meebrengt meteen)
Dan zulde gij toch eens naar Porto Cruz moeten gaan :)

Is er een overzicht wie in proef 1 welk nummer van molboekje had? Ben benieuwd of later een verborgen tip naar boven komt met de flessen van proef 2; zo van 2, 4 en 7 alvast niet. (Weet het nu niet meer vanbuiten).

Of fles 8 was de juiste fles en molboekje 8 is van Karla -> Karla is de mol
Is op zich niet relevant want ze kunnen onderling wisselen van molboekje. Al vaak gebeurd in eerdere seizoenen al heb ik er nu nog niet op gelet of dat dit seizoen al gebeurd is.

Maar langs de andere kant komen de afgevallen kandidaten mogelijk terug in het spel => onmogelijk dus om zeker te weten dat de mol niet mocht afvallen.

Mij lijkt het in ieder geval een proef waar meerdere scenario's voor gemaakt waren naargelang de mol wel of niet afgevallen was.
Ik ben nagenoeg zeker dat de mol niet had kunnen afvallen. In het seizoen van Lennart (Duitsland) werd dat duidelijk vermeld dat de mol toen zijn plek ook kon verliezen in de eerste proef. Dit keer werd dat duidelijk niet vermeld.

Laatst bewerkt:
Uiteraard brengen ze de kemels van kandidaten altijd goed in beeld, je moet de mol juist elders zoeken. Ideaal is als hij in een positie zit waar 'je best doen' niet verdacht is en toch geld uit de pot haalt. Boogschutter dus. En verder subtiel tegenwerken, in een positie met zoveel mogelijk controle, bijvoorbeeld bij het portodrinken eerst wat tijd verspelen met foute afleveringen, en de roepers van op de brug zogezegd niet horen. En als je medekandidaat er dan toch voor zorgt dat ze zo goed als zeker de juiste fles hebben, op zijn minst nog 500 euro eraf doen. De Mol is dus overduidelijk Yannis. Heeft ook het juiste profiel.

Tunnelvisie? :unsure:
Ik zit in dezelfde tunnel :)

Is op zich niet relevant want ze kunnen onderling wisselen van molboekje. Al vaak gebeurd in eerdere seizoenen al heb ik er nu nog niet op gelet of dat dit seizoen al gebeurd is.
Maar dat is wel relevant.
Kan idd zo zijn dat de molboekjes gewisseld zijn, maar naar de kijker is gecommuniceerd dat de molboekjes per nummer aan hun deelnemers gelinkt zijn. 6 & 9 waren bvb Julie en Maite.
Dan zou die tip van fles 8 óók op voorhand aan dezelfde deelnemer gelinkt zijn, want die tip is ook vooral voor de kijker.

Alleen waren er 9 flessen en 10 deelnemers. Maw wat als deelnemer 10 de Mol is? Of wat als de Mol niet op voorhand een boekje had?

Ik gok op Dries.

Hij zei: Ik heb niet zo'n scherpe blik. Ik ben redelijk blind in mijn beide ogen. (Toen ze moesten kiezen welke opdracht ze wilden doen in Porto.)

Dus ik dacht onmiddellijk Die is zo 'blind als een mol'. Waarschijnlijk zoek ik te veel achter zijn uitspraak 😂

Laatst bewerkt:
Je kan ook omgekeerd zoeken. Wie is het niet.

Maïte: lag er direct uit. Een flapuit en hart op de tong, dus geen goeie mol.
Karla: van hetzelfde laken een broek. Aflevering één en iedereen weet van haar medische achtergrond.
Wout: Veel te geïnvesteerd in het spel.
Maxim: van het zelfde.
Vincent: heeft een episode zo goed als niet meegedaan. Een positie waar een mol niks kan betekenen.

De rest lijkt mij nog enigzins verdacht.

En telkens ik 100% iemand kan uitsluiten krijgt die een rood scherm. Irritant :)

De twee in de auto kunnen het toch in principe ook niet zijn eigenlijk?
Allé, daar zijn toch veel te veel variabelen al om er als Mol bij te raken?

De twee in de auto kunnen het toch in principe ook niet zijn eigenlijk?
Allé, daar zijn toch veel te veel variabelen al om er als Mol bij te raken?
Is het niet veel veiliger om er sowieso terug bij te geraken als ‘outsider’?

De proef mislukt voor de kandidaten = je bent erbij
De proef lukt voor de kandidaten = je wordt er automatisch bijgetoverd op het einde van aflevering 1

Ik zie eigenlijk geen enkel risico voor de mol. Die kan doen en laten wat ‘ie wil.

Is het niet veel veiliger om er sowieso terug bij te geraken als ‘outsider’?

De proef mislukt voor de kandidaten = je bent erbij
De proef lukt voor de kandidaten = je wordt er automatisch bijgetoverd op het einde van aflevering 1

Ik zie eigenlijk geen enkel risico voor de mol. Die kan doen en laten wat ‘ie wil.
Vrij zeker dat er maar 1 van die 2 outsiders terug zal mogen aansluiten bij de groep, en dat het de groep is die gaat beslissen wie.

Vrij zeker dat er maar 1 van die 2 outsiders terug zal mogen aansluiten bij de groep, en dat het de groep is die gaat beslissen wie.
maar we hebben toch beide mee zien doen tijdens een proef bij het voorproefje van volgende week? Of bedoel je dat de groep daarna "zelf" beslist wie er wegmoet?

Terug
Bovenaan