De Mol 2025 - Aflevering 7

Na deze aflevering nog meer overtuigd van Sarah. 100% zeker de mol.

De reden hierboven al vermeld: ze wordt unaniem als 1e eruit gestemd met de kaarten. Wel zwak om nadien te lachen met Nimrod. Slecht moment van de mol hetgeen uiteindelijk leidde tot 5k euro.
Voor de goede orde nog even:

Mol na afl. 1: Els (75%), Sarah (15%), Pedro (5%), Michèle (5%)
Mol na afl. 2: Pedro (50%), Els (30%), Sarah (20%)
Mol na afl. 3: Michéle (50%), Sarah (30%), Pedro (20%)
Mol na afl. 4/5 (samen gekeken na elkaar): Michèle (55%), Sarah (45%)
Mol na afl. 6: Sarah (100%)
Mol na afl. 7: Sarah (200%)

Ze hadden beperkte munitie. 'Gewoon wat rondspuiten' was dus niet aan de orde. ;)
Neen, maar Nimrod had daar sowieso wel de betere tactiek. Die zat gewoon heel de tijd gehurkt, waardoor Alexy meermaals wel in de juiste richting schoot maar steeds te hoog.

Ergens volg ik het idee wel dat je als mol in die proef misschien aanvankelijk eerder voor het geld gaat, en dan niet hoeft te acteren bij die elektrische schokken en kakkerlakken, om dan op't einde toch te switchen naar 2 pasvragen. Alexy doet bij de pingpongballen ook weer alles goed, om dan op het beslissende moment toch net iets te snel te duwen. Blijft toch een wildcard voor mij. Blijft al een heel seizoen op de achtergrond, lijkt weinig slecht te doen (behalve daar dan met zijn handdoek), maar ook weinig goed. Sarah en Michelle vallen al een heel seizoen veel meer op, waarbij beiden al verschillende verdachte acties achter hun naam hebben (eerder Michelle), of vaak op de juiste plaats blijken te zitten (vooral Sarah). Maar bij beiden heb ik ook verschillende zaken gezien die ik niet verwacht bij een mol. Ik hou het nog altijd op Sarah, maar dat is echt meer om een naam te moeten noemen dan uit overtuiging.

Ik blijf dit een geweldig programma vinden, maar een goeie mollenjager ben ik toch nog altijd niet :lol:

Als Alexy de mol is, is dat toch wel een heel slechte mol. Als ge de mol zijt, gaat ge ni die onmogelijke proef met die pingpongbal voltooien en gaat ge nooit zoveel pingpongballen in die bus krijgen. Als mol gaat ge de molkoffer gebruiken en indirect proberen te saboteren. Ook bij die opdracht in die toren, speelde ie da perfect als kandidaat. Als mol zou ie veel beter voorbereid zijn en dat duel op het einde zowiezo gewonnen hebben om te maken dat er geen 5k binnengehaald wordt. Ge voelt dat ie ni de voorkennis en voorbereiding heeft die een mol normaal gezien wel heeft. Nooit echt mol vibes bij Alexy gehad. Ook ni in voorgaande afleveringen. Nooit veel zien mollen en toch regelmatig wel wat geld in te brengen zoals als eerste lopen naar die tempel met dat fruit en geld binnen brengen. Doet te veel dingen die een mol nooit zou doen. Speelt gewoon duidelijk als kandidaat.

Bij Sarah eerlijk gezegd ook nooit echt mol vibes gehad. Ik zie vooral een sterke en slimme kandidaat die best wel mondig is en daardoor veel aandacht naar haar toe trekt en daardoor automatisch ook wat geportreteerd wordt als potentiële mol door de productie. En zit inderdaad af en toe te mollen om anderen te testen of op een dwaalspoor te brengen maar ge moet u soms wel es in de picture zetten want altijd als kandidaat profileren geeft anderen één persoon minder die in aanmerking komt voor de mol terwijl gij da zelf ni van anderen kunt zeggen dus dan zou ge in een slechte positie zitten als ge da ni doet. Maar voor mij speelt ze gewoon als kandidaat die er alles aan doet om zover mogelijk te geraken en om dit spel te winnen.

Dus nix veranderd voor mij na deze aflevering. Michèle 100% de mol maar ergens hoop ik bijna dat Michèle de mol niet is want het is zo obvious vanaf aflevering 1 dat het echt wel één van de zwakste mollen ooit zou zijn (met alle sympathie voor haar). Nog nooit zo vroeg zo zeker van een mol geweest als dit seizoen.

Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij, als Michele de mol is - is het de zwakste sinds de reboot. Lijkt zo fake allemaal. Dus ik hoop nog altijd dat die gewoon zo is, of cringe probeerde fake te zijn als kandidaat.

Michèle 100% de mol maar ergens hoop ik bijna dat Michèle de mol niet is want het is zo obvious vanaf aflevering 1 dat het echt wel één van de zwakste mollen ooit zou zijn (met alle sympathie voor haar). Nog nooit zo vroeg zo zeker van een mol geweest als dit seizoen.
Wat heeft zij in de eerste aflevering dan gedaan dat zo obvious was? Want voor mij is wat zij (en Alexy idem ditto) in de container deed nog altijd wat mij afhoudt van haar als mijn voornaamste verdachte te beschouwen. Het kan zijn dat ze expres achterbleef om zichzelf niet verdacht te maken, er van uitgaande dat de kandidaten sowieso voor het voordeel zouden gaan (of de helikopter niet zouden halen), maar in de regel zie je dat mollen altijd zo veel mogelijk betrokken willen zijn zodat ze tot op het einde het spel kunnen beïnvloeden.

Wat heeft zij in de eerste aflevering dan gedaan dat zo obvious was? Want voor mij is wat zij (en Alexy idem ditto) in de container deed nog altijd wat mij afhoudt van haar als mijn voornaamste verdachte te beschouwen. Het kan zijn dat ze expres achterbleef om zichzelf niet verdacht te maken, er van uitgaande dat de kandidaten sowieso voor het voordeel zouden gaan (of de helikopter niet zouden halen), maar in de regel zie je dat mollen altijd zo veel mogelijk betrokken willen zijn zodat ze tot op het einde het spel kunnen beïnvloeden.
Inderdaad, ik was mij krak hetzelfde aan het afvragen.

Het enige wat ik mij kan bedenken is hoe ze daar die noodles over haar kieperde, maar voor de rest? Nagenoeg niks om verdacht te zijn.

Denk dat 3/4 van de kandidaten die ogenblikkelijk Sarah wegstemmen één van de belangrijkste informatiebronnen is die ze weggeven, dat Sarah de mol is uiteraard.

Denk dat maar weinig mollen - uitgezonderd Lennart* - tot de finale onontdekt zijn geweest.
*(dat seizoen dacht de laatste afvaller nog altijd dat Sven de mol was)

Maar waarom is die eerste opdracht in de eerste aflevering voor velen die op sarah zitten zo belangrijk om Michèle als mol volledig af te schrijven? :LOL: Gilles heeft later in een interview nog gezegd dat de molkoffer ook later in andere proeven nog geïntroduceerd kon (lees: zou) worden dus uiteindelijk maakte dat niet zoveel uit om in die helikopter te geraken. Zou ook wel makkelijk zijn als kijker als ge weet dat de mol zeker in de helikopter zou zitten. Dan zijt ge sinds de exit van Pedro 100% zeker dat Sarah de mol is. Zou wel heel makkelijk zijn.

Voor mij draait het niet om die eerste opdracht in aflevering 1 maar om wat Michèle doet (en niet doet), zegt (en niet zegt), haar gedrag, gelaatsuitdrukkingen/geacteer, duidelijke voorkennis die ze vaak heeft in proeven van aflevering 1 tot nu die het zo obvious maakt. Maar goed, ik laat nog een kleine kans dat haar tactiek van het begin was om constant te mollen in combinatie met mss zenuwachtig zijn met al die camera's en cameracrew er rond dat ze geen mol is maar anders zie ik het echt niet.

Laatst bewerkt:
Maar waarom is die eerste aflevering voor velen die op sarah zitten zo belangrijk om Michèle als mol volledig af te schrijven? :LOL: Gilles heeft later in een interview nog gezegd dat de molkoffer ook later in een andere proeven nog geïntroduceerd kon (lees: zou) worden dus uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.
Ja maar neen, jij hebt hier al meermaals komen zeggen dat je Michèle vanaf de eerste aflevering al obvious vond, maar wat heeft ze daar dan gedaan? Zij en Alexy zaten samen in de container die als mol het makkelijkste was om te manipuleren (eerst zo lang mogelijk vertragen, dan bij bericht van Gilles zo snel mogelijk er uit), en toch is die container pas open geraakt op het moment dat container 2 al weggereden was. Dat de molkoffer later ook nog terug in het spel kon komen, dat klopt, maar dan nog is het geen verwacht gedrag dat je als mol niet tot op het einde van de proef wil geraken. Het ging niet alleen om de molkoffer hé, het ging daar ook om geld.

Ik ben helemaal niet zeker van Sarah als mol, maar voor mij was na de eerste aflevering iedereen uit die container van Michèle en Alexy meteen minder verdacht dan de kandidaten uit de andere twee containers. Dus als jij dan stelt dat het toch al vanuit de eerste aflevering zo duidelijk Michèle was, dan vraag ik me af op wat jij je dan baseert? Wat heeft ze gedaan dat zo obvious was?

Ja maar neen, jij hebt hier al meermaals komen zeggen dat je Michèle vanaf de eerste aflevering al obvious vond, maar wat heeft ze daar dan gedaan? Zij en Alexy zaten samen in de container die als mol het makkelijkste was om te manipuleren (eerst zo lang mogelijk vertragen, dan bij bericht van Gilles zo snel mogelijk er uit), en toch is die container pas open geraakt op het moment dat container 2 al weggereden was. Dat de molkoffer later ook nog terug in het spel kon komen, dat klopt, maar dan nog is het geen verwacht gedrag dat je als mol niet tot op het einde van de proef wil geraken. Het ging niet alleen om de molkoffer hé, het ging daar ook om geld.

Ik ben helemaal niet zeker van Sarah als mol, maar voor mij was na de eerste aflevering iedereen uit die container van Michèle en Alexy meteen minder verdacht dan de kandidaten uit de andere twee containers. Dus als jij dan stelt dat het toch al vanuit de eerste aflevering zo duidelijk Michèle was, dan vraag ik me af op wat jij je dan baseert? Wat heeft ze gedaan dat zo obvious was?
Ik heb nog eens mijn comment van aflevering 1 opgevist ;)

Ik heb de proeven in aflevering 1 nog eens herbekeken en eens gefocused op Michèle. Als ge u daarop focused valt het echt keihard op dat die constant zit te acteren. In die container had ek constant het gevoel dat ze wist dat ze aan haar neus/gezicht moest komen voor een punt extra en vloeken voor een punt minder maar gewoon zat te acteren. Zat voor de rest gewoon als hulpeloos lammetje rond te lopen ipv actief mee te zoeken.

In die bootproef zat ze bijna te lachen toen ze die pindanoot liet vallen. Bij het eerste juiste antwoord hielp ze niet mee maar ze zat wel keihard te acteren alsof ze op zoek was naar het antwoord :LOL: Bij het tweede antwoord geeft ze het foutieve antwoord padellen aan. En bij het derde moet ze zelf het verhaal vertellen, vertelt ze heel kort dat ze haar vriend bij het zwemmen heeft leren kennen om dan heel snel over te schakelen naar een ander onderwerp en de rest te overladen met informatie. Echt heel typisch mollengedrag.

In die lift ook. Ze stapt als eerste in de lift, ideaal, zodat ge een goed overzicht over de rest hebt en de rest jouw gezicht en emotie niet kan zien. Ge hebt ook zo hard het gevoel dat die zo aant acteren is in de lift. Heb ek enkel bij haar. Wanneer er gezegd wordt dat er "niemand" naar huis gaat, reageert die een stuk rapper als al de rest. Alsof ze het wist.

Zou ook de reden zijn waarom die Michèle bijna niet in beeld gebracht wordt.

Die tranen bij de eliminatie. Waarschijnlijk uit pure stress & emotie omdat ze de mol is.

Tip: echt eens de proeven uit aflevering 1 herbekijken en u focussen op Michèle.
Bij wat ze zei en haar (mol)acties was het eerder die bootproef die verhelderend was. Daarnaast haar 'geacteer' in beide opdrachten en het gevoel lijk dat ze voorkennis had (ook in beide opdrachten). Zie mijn comment hierboven.

En ok, I know, waarom zit ze dan niet in het busje is de logische vraag maar al de rest weegt voor mij gewoon zwaarder door dan het feit dat ze niet in het busje geraakt is. Kan door de stress zijn, kan de bedoeling geweest zijn, who knows.

Laatst bewerkt:
Neen, maar Nimrod had daar sowieso wel de betere tactiek. Die zat gewoon heel de tijd gehurkt, waardoor Alexy meermaals wel in de juiste richting schoot maar steeds te hoog.

Ergens volg ik het idee wel dat je als mol in die proef misschien aanvankelijk eerder voor het geld gaat, en dan niet hoeft te acteren bij die elektrische schokken en kakkerlakken, om dan op't einde toch te switchen naar 2 pasvragen. Alexy doet bij de pingpongballen ook weer alles goed, om dan op het beslissende moment toch net iets te snel te duwen. Blijft toch een wildcard voor mij. Blijft al een heel seizoen op de achtergrond, lijkt weinig slecht te doen (behalve daar dan met zijn handdoek), maar ook weinig goed. Sarah en Michelle vallen al een heel seizoen veel meer op, waarbij beiden al verschillende verdachte acties achter hun naam hebben (eerder Michelle), of vaak op de juiste plaats blijken te zitten (vooral Sarah). Maar bij beiden heb ik ook verschillende zaken gezien die ik niet verwacht bij een mol. Ik hou het nog altijd op Sarah, maar dat is echt meer om een naam te moeten noemen dan uit overtuiging.

Ik blijf dit een geweldig programma vinden, maar een goeie mollenjager ben ik toch nog altijd niet :laugh:
Ik vind dat je als mol de 5000 gewoonweg niet mag kiezen. Je wil als mol geen azen in het spel krijgen met de kans dat jouw kaart gekozen wordt en je zo (onbedoeld) de pot spekt.

De mol heeft ook letterlijk gezegd 'met deze groep moet je niet mollen'. Dan is de allergemakkelijkste optie om te hopen dat je een joker trekt en dan zo overdreven slecht te liegen dat jouw kaart er sowieso wordt uitgekozen.

Dat Michele vaak acteert (en niet zo goed), lijkt me zeker het geval. Denk ook dat ze soms zichzelf bewust voordoet als mol (ik hoop het voor haar :) ). Maar ze zat zelden aan het einde van de strategisch belangrijke proeven. Zou het geen goede mol vinden die eigenlijk enkel molt door foute antwoorden te suggereren of redelijk visibel zaken mis doet. Ze stuurt ook heel hard waar ze wil zitten bij elke proef (ook gisteren weer). De mol doet dit zelden want dit wekt de indruk dat er sprake is van voorkennis.

Alexy speelt zo vaak als kandidaat (ging ook altijd voor geld), dat ik echt zeer verrast zou zijn. Komt ook altijd oprecht over daarbij (als hij bv. aankaart dat anderen niet voor geld gingen). Zou echt een gigantische acteerprestatie zijn als hij de mol is.

Het is gewoon Sarah hoor. ;)

Gisteren de fase bereikt waarbij iedereen weet wie de mol is (en dit ook van elkaar weet) waardoor Sarah unaniem weg wordt gestemd bij de pasvragen-proef. Heel logisch want de mol gaat daar nooit voor 5k in het spel gaan. Alleen haar gemakkelijke lach kan ik niet plaatsen (anders dan een zwak moment of bewust gokken dat de eindkandidaat, nu Nimrod, sowieso voor pasvragen gaat en haar kaart neemt; maar dat is toch heel risicovol). Kan best zijn dat dit de enige mogelijke piste was voor Sarah, als ze wist dat iedereen weet dat zij de mol is, en dus wist te zouden worden weggestemd. Ze zou de laatste positie daar dus nooit halen.

Laatst bewerkt:
Dat Michele vaak acteert (en niet zo goed), lijkt me zeker het geval. Denk ook dat ze soms zichzelf bewust voordoet als mol (ik hoop het voor haar :) ). Maar ze zat zelden aan het einde van de strategisch belangrijke proeven. Zou het geen goede mol vinden die eigenlijk enkel molt door foute antwoorden te suggereren of redelijk visibel zaken mis doet. Ze stuurt ook heel hard waar ze wil zitten bij elke proef (ook gisteren weer). De mol doet dit zelden want dit wekt de indruk dat er sprake is van voorkennis.

Alexy speelt zo vaak als kandidaat (ging ook altijd voor geld), dat ik echt zeer verrast zou zijn. Komt ook altijd oprecht over daarbij (als hij bv. aankaart dat anderen niet voor geld gingen). Zou echt een gigantische acteerprestatie zijn als hij de mol is.

Gisteren de fase bereikt waarbij iedereen weet wie de mol is (en dit ook van elkaar weet) waardoor Sarah unaniem weg wordt gestemd bij de pasvragen-proef. Heel logisch want de mol gaat daar nooit voor 5k in het spel gaan. Alleen haar gemakkelijke lach kan ik niet plaatsen (anders dan een zwak moment of bewust gokken dat de eindkandidaat, nu Nimrod, sowieso voor pasvragen gaat en haar kaart neemt; maar dat is toch heel risicovol). Kan best zijn dat dit de enige mogelijke piste was voor Sarah, als ze wist dat iedereen weet dat zij de mol is, en dus wist te zouden worden weggestemd. Ze zou de laatste positie daar dus nooit halen.
Een analyse waarbij ik me volledig aansluit. Dat ze met 3 allemaal wijzen naar Sarah verklapt gewoon wie de mol is. Pedro was de laatste die niet wist wie de mol was en zo kon hij zelf met 3 pasvragen zichzelf niet redden.

Alexy kwam ook oprecht over toen hij zei dat hij niet wist wat een pingpongshow was.

Hij kan de mol echt niet zijn

Nadat er in Alexy's oor werd gefluisterd wat een pingpongshow was heb ik dat toch ook moeten googlen. :unsure:

Als mol is het ook een kwestie van op voorhand beslissen 'welk type rol ga ik neerzetten'. Ga ik de kandidaat spelen die er elke opdracht vol voor gaat en overal op het einde wil bij zijn om te saboteren maar waar het dan net misloopt? Sarah zou in deze categorie vallen. Maar zo'n mol is het bijna elk seizoen waardoor het wat voorspelbaar wordt niet?

Kan zijn dat Michèle gewoon voor een ander type rol van mol ging en gewoon heel passief meedeed, weinig actief, op de achtergrond, in proeven met tijd gewoon tijd wil rekken etc... Of gewoon ipv een verborgen type mol gewoon een zeer obvious type mol spelen waardoor het net onwaarschijnlijk is dat zij de mol is. Allez, de rol van mol kunt ge ook anders invullen he.

De mol is Michèle, doet letterlijk in geen enkele proef iets kandidaats.

Sarah stopt Michèle haar molactie door te zeggen dat ze moet blijven praten wat zeer dom is als je de mol bent. Sarah lacht en verspeelt haar kans op nog pasvragen.
Ze is te kandidaats in vele proeven om nog de mol te zijn voor mij.

Moest ze toch de mol zijn dan kan ze heel goed acteren.

De mol is Michèle, doet letterlijk in geen enkele proef iets kandidaats.

Sarah stopt Michèle haar molactie door te zeggen dat ze moet blijven praten wat zeer dom is als je de mol bent. Sarah lacht en verspeelt haar kans op nog pasvragen.
Ze is te kandidaats in vele proeven om nog de mol te zijn voor mij.

Moest ze toch de mol zijn dan kan ze heel goed acteren.
Idd, ik denk dat er velen op Sarah zitten omdat zij het dichtst leunt bij de meeste andere mollen zoals Senne en Lennert en vele anderen die heel hard de rol van kandidaat spelen, heel actief en mondig zijn en zover mogelijk willen geraken in elke proef en keihard hun best doen om dan net op het einde de proef te laten mislukken en daarom besluiten dat Sarah de mol is. Dit jaar is het gewoon een ander type mol.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan