De Mol 2025 - Aflevering 7

De mol is Michèle, doet letterlijk in geen enkele proef iets kandidaats.

Sarah stopt Michèle haar molactie door te zeggen dat ze moet blijven praten wat zeer dom is als je de mol bent. Sarah lacht en verspeelt haar kans op nog pasvragen.
Ze is te kandidaats in vele proeven om nog de mol te zijn voor mij.

Moest ze toch de mol zijn dan kan ze heel goed acteren.
Sarah molt anders ook wel Michele goed door ipv het jaartal door te geven, de jaren verschil door te geven. Blijven praten en ondertussen rekenen is rete moeilijk. Tenzij dat voor een vrouw anders ligt

Geen idee wie de mol nu is, maar sowieso een van de vrouwen. Het liefst zou ik wel Sarah als mol zien. Die is wat tactvoller dan Michelle die haar dommer voordoet dan ze is.

Ik vind de 1-op-1 interacties tussen Michèle en GDC ook vaak opvallend.
Zoals nu met die kaart kiezen, en GDC die tegen Michèle zegt "ik zou niet in jouw schoenen willen staan nu" --> Ik vind dat een vreemde uitspraak tegen een kandidaat op dat moment.

En er is nog eens zo'n interactie geweest waarbij ik hetzelfde dacht, maar ben vergeten wanneer het was. In ieder geval ook een moment dat ze mogelijks opnieuw zullen tonen in de reveal, waarbij GDC iets onschuldig lijkt te zeggen (zoals hierboven) maar dan gevolgd door een grapje omdat Michèle de mol is. Zoals bv. "ik zou niet in jouw schoenen willen staan nu... want je moet als mol zodadelijk een serieus staaltje gaan acteren met die elektrische shock en de kakkerlakken!"

Maar ik zit in een tunnel.

GDC kon ook sarcastisch geweest zijn met die opmerking, zou niet de eerste keer zijn dat ie dat doet.

Idd, ik denk dat er velen op Sarah zitten omdat zij het dichtst leunt bij de meeste andere mollen zoals Senne en Lennert en vele anderen die heel hard de rol van kandidaat spelen, heel actief en mondig zijn en zover mogelijk willen geraken in elke proef en keihard hun best doen om dan net op het einde de proef te laten mislukken en daarom besluiten dat Sarah de mol is. Dit jaar is het gewoon een ander type mol.
Zou zeker kunnen dat ze een ander type mol hebben, maar quasi nergens aanwezig zijn bij de strategisch belangrijke proeven (bv. veel geld vs. voordelen, molkoffer in het spel of niet, etc.) is wel gewoon zwak gespeeld van de mol dan... Ik geloof het niet. Sarah is de mol. ;)

Ik vind de 1-op-1 interacties tussen Michèle en GDC ook vaak opvallend.
Zoals nu met die kaart kiezen, en GDC die tegen Michèle zegt "ik zou niet in jouw schoenen willen staan nu" --> Ik vind dat een vreemde uitspraak tegen een kandidaat op dat moment.

En er is nog eens zo'n interactie geweest waarbij ik hetzelfde dacht, maar ben vergeten wanneer het was. In ieder geval ook een moment dat ze mogelijks opnieuw zullen tonen in de reveal, waarbij GDC iets onschuldig lijkt te zeggen (zoals hierboven) maar dan gevolgd door een grapje omdat Michèle de mol is. Zoals bv. "ik zou niet in jouw schoenen willen staan nu... want je moet als mol zodadelijk een serieus staaltje gaan acteren met die elektrische shock en de kakkerlakken!"

Maar ik zit in een tunnel.
Of juist niet. Lijkt me dat die keuze daar voor de mol toch pakken gemakkelijker is dan voor een kandidaat. De mol pakt sowieso de pasvragen daar op dat moment, terwijl dat voor een kandidaat toch moeilijker ligt.

Je kan zo'n dingen eigenlijk altijd op verschillende manieren bekijken. Refereert Gilles naar de keuze van de kaart? Of naar hetgeen wat erna komt?

Laatst bewerkt:
Hoe hebben ze in godsnaam die pingpongballen geteld? :D

Daar is toch gewoon een slag in geslaan?
Gewoon in een groothandel 10.000 ballen besteld?

EDIT: Joke obv.
In de bus hebben ze misschien gebruik gemaakt van een computer berekening of herkenning bij de val van de ballen. Wie zal het zeggen.

Laatst bewerkt:
Op zo'n licht gewicht zit toch een enorme foutenmarge dan? Stof, vuiligheid die aan die ballen blijft plakken?

Nu maakt op zich niet uit, vroeg het me gewoon af hoe ze het gedaan hebben.
Dan weeg je 20 of 50 of 100 ballen om de fout te verkleinen, en pas je de regel van drie toe!

Ik heb die scene in de container nu nog eens bekeken, op het moment dat Gilles bekendmaakt dat er al 1 busje vertrokken is. Michèle reageert dan met 'fuck', waardoor hun teller naar beneden gaat. Wat later zie je haar wel 3 keer aan haar neus komen, waardoor haar bijdrage op't einde wel het grootste is om er uit te geraken. Alleen dus veel te laat, want het tweede busje was al niet meer aanwezig op het moment dat de deur van hun container open ging.

Als Michèle de mol is, heeft ze het daar imo gewoon niet goed gespeeld.

Of juist wel: ze zat in de enige container met 4 personen, door die al niet in een busje te steken kan je het ook draaien als "ze neemt hier de kans weg om 4000 in de pot te steken"

Als Michèle inderdaad de mol blijkt te zijn, dat heb ik voor het eerst sinds lang de mol nog eens meerdere afleveringen op voorhand ontmaskerd. Vanaf aflevering 4 mijn hoofdverdachte. Dat is geleden van mol Elisabet - die had ik toen ook heel snel door.

Als Sarah de mol is, dan vraag ik me toch af waar ze effectief gemold heeft - los van de stiekeme sabotages met de molkoffer die we als kijker onmogelijk konden opmerken.

Alexey heeft echt wel teveel goed gedaan om de mol te kunnen zijn...

Als Michèle inderdaad de mol blijkt te zijn, dat heb ik voor het eerst sinds lang de mol nog eens meerdere afleveringen op voorhand ontmaskerd. Vanaf aflevering 4 mijn hoofdverdachte. Dat is geleden van mol Elisabet - die had ik toen ook heel snel door.

Als Sarah de mol is, dan vraag ik me toch af waar ze effectief gemold heeft - los van de stiekeme sabotages met de molkoffer die we als kijker onmogelijk konden opmerken.

Alexey heeft echt wel teveel goed gedaan om de mol te kunnen zijn...
Awel, Elizabeth vond ik een even 'leuke' mol als dat ik Michelle zou vinden... ik denk nog altijd niet dat zij het is, speciaal daarom. Maar Elizabeth was een heel sterke en goeie speelster, kon alles, was snel, slim... en haar mollen bestond erin om vanaf het begin te zeggen 'maar ik ben maar een lief, onnozel meisje!'. Dat zei ze ook achteraf. Wel, dat vind ik flauw :D Bij Michelle zou het misschien ietsjes anders zijn, maar het zou wel op hetzelfde neerkomen.

Voor mij kunnen ze het alle drie wel echt zijn. Alexy ook, tot in deze laatste aflevering was die vooral heel goed in de proeven tot het erom ging, en dan lukte ze altijd nét niet. Maar de sabotages kunnen we als kijker toch nooit opmerken? Dat is toch altijd 'de ananas proberen te vangen met je pizza' of 'opzettelijk extra stappen zetten als niemand kijkt'?

Ik ga toch bij Sarah blijven. Enige in de heli, en vanaf daar altijd wel op een plek om dingen te verpesten. Zoals het teken op Hilde haar rug, zij stond ook beneden in de bus, ideaal voor als er met de bus geprutst is. In die drakentoren ook net te laat, en was er niet iets bij het kickboxen ook?

Ik heb die scene in de container nu nog eens bekeken, op het moment dat Gilles bekendmaakt dat er al 1 busje vertrokken is. Michèle reageert dan met 'fuck', waardoor hun teller naar beneden gaat. Wat later zie je haar wel 3 keer aan haar neus komen, waardoor haar bijdrage op't einde wel het grootste is om er uit te geraken. Alleen dus veel te laat, want het tweede busje was al niet meer aanwezig op het moment dat de deur van hun container open ging.

Als Michèle de mol is, heeft ze het daar imo gewoon niet goed gespeeld.

Of pech gehad dat de andere container heel snel het juiste antwoord weet op hun vraag? Molacties lukken niet altijd zoals je hoopt.

Voor mij nog een stukje waar ik bijna zeker ben dat Michèle hier een molactie faalt. Aflevering 1 bij de vraag met de lift, hier sluit ze een antwoord uit om vertrouwen te winnen, dan probeert ze Alexy in de val te lokken.
Ze wil volgens mij een trompet uitbeelden en dan een verhaaltje verzinnen waarom ze denkt dat dat het juiste is. Alexy zegt terwijl ze dat aan het doen is direct al het juiste antwoord. Ze probeert dan nog eens het in twijfel te trekken, maar ze moet opgeven.

Het is daar in die container gewoon heel gek dat je - er van uitgaande dat je als mol zo ver mogelijk wil geraken om het spel zo lang mogelijk te kunnen beïnvloeden - na het bericht van Gilles eerst nog gaat vertragen. Terwijl ze letterlijk 2 keer aan haar neus moest komen en ze waren binnen de 5 seconden na dat bericht buiten.

Als je dat doet ben je direct verdacht als mol...
Je kan echt niet zoiets verdacht liggen doen bij de eerste opdracht, het beeld van de laatste die zijn neus aanraakt gaan ze moeten tonen.

Terug
Bovenaan