Voor mij is het vooral de locatie die erg is tegengevallen. De Mol is vaak een half reisprogramma, waarbij je zit te trappelen om zelf eens naar die locaties te gaan. In Thailand of all places viel dat dan op een paar uitzonderingen na eigenlijk echt tegen. Ik had dat met het seizoen in de VS ook al een beetje, maar hier was het nog erger. Zelfs het seizoen in Duitsland was beter op dat vlak. Je zat hier ook nog eens met het feit dat dit het eerste seizoen was waar ze zelf niet met de auto reden, wat ook wat minder leuke groepsmomenten veroorzaakte.
Het begint natuurlijk ook moeilijk te worden om na 13 seizoenen nog altijd verfrissend te zijn, er zaten echt wel een paar flauwe proeven tussen die tegelijk ook als herhaling voelden, maar vorig seizoen vond ik wel weer een echt hoogtepunt.
Sarah toch gewoon een goeie mol, alleen in die laatste opdracht echt wel gegokt en verloren. Ik ben door de discussies hier nog beginnen twijfelen tussen haar en Michèle, maar in deze aflevering was het toch wel duidelijk Sarah. Toont ook aan dat de theorie 'waar wil de mol zijn' nog altijd een van de beste theorieën is om te volgen, en dat kijken naar gelaatsuitdrukkingen e.d. je eerder op het verkeerde spoor zet. Hoeveel waren er hier niet die Michèle een slechte mol vonden omdat ze zo slecht kon acteren, haar emoties zo gespeeld en geforceerd waren, ...
Het is ook gewoon de kracht van het programma dat veel mensen er naast zitten, en dat je nooit met 100% zekerheid kan zeggen wie de mol is. Als mensen massaal en snel de mol ontmaskeren, dan is er iets mis.