De Mol 2025 - Algemeen

JorisBlack

Well-known member
VeN8YY8.jpeg

Vanaf zondag 23 maart 2025 start het nieuwe seizoen van De Mol op GoPlay en Play4.

Seizoen: XIII
📍Locatie: Thailand
📽️ Trailer: https://www.goplay.be/video/de-mol/onheil-is-onderweg

"De mol is er klaar voor, maar we zijn nog niet compleet. Want onheil is onderweg."
2023-04-10-14.png

Benieuwd wat de twist deze keer gaat zijn.

Op basis van de trailer is er niet direct een duidelijke hint dat er een twist zal zijn.
Hopelijk niks al te geforceerd, want ze proberen de laatste seizoenen soms iets te hard om iets verfrissend te doen - meestal zonder veel succes imo.

16 maart trouwens voorstelling van de kandidaten in 'Café De Mol'.

onheil is onderweg
Ik zie al vier potentiële hints.
- Onheil is onder weg. Onder de weg?
- Het wordt letten op de namen en (foutieve) vertalingen. Is 'Onheil' een verwijzing naar een naam?
- Misschien iemand die zijn / haar huis heeft verloren of ander rampspoed heeft gekend is de mol?
- XIII (stripreeks) werd geschreven door de Belg Jean van Hamme.

Dat wordt terug smullen.

Ik zie al vier potentiële hints.
- Onheil is onder weg. Onder de weg?
- Het wordt letten op de namen en (foutieve) vertalingen. Is 'Onheil' een verwijzing naar een naam?
- Misschien iemand die zijn / haar huis heeft verloren of ander rampspoed heeft gekend is de mol?
- XIII (stripreeks) werd geschreven door de Belg Jean van Hamme.

Dat wordt terug smullen.

In de trailer zit ook zo een soort bord met vertrekuren en vluchtnummers. Kan iets inzitten qua hint.

Maar zoals meestal de voorbije seizoenen heeft het zeer weinig zin om je bezig te houden met verborgen hints, omdat ze ofwel te goed verborgen zijn, ofwel zo obvious dat je elk ander klein detail ook als potentiële hint zou kunnen beschouwen.

13 is het ongeluksgetal, en gezien de trailer vol ongelukken zit zal de twist daar wel iets mee te maken hebben.

13 is het ongeluksgetal, en gezien de trailer vol ongelukken zit zal de twist daar wel iets mee te maken hebben.

13 op zijn kant kan je in het Thais ook lezen als ผี wat spook of geest betekent.
Om die reden oa ook een ongeluksgetal in de Thaise cultuur en het bovennatuurlijke en bijgeloof zit ook sterk in de Thaise cultuur verweven, idem voor alles wat met cijfers te maken heeft.
9 brengt veel geluk, 5 staat voor lachen (omdat 5 in het Thais "Haa" wordt uitgesproken dus 555 leest als hahaha).

Enfin ik weet niet of het allemaal iets wil zeggen maar misschien wel iets om dit seizoen rekening mee te houden.

13 op zijn kant kan je in het Thais ook lezen als ผี wat spook of geest betekent.
Om die reden oa ook een ongeluksgetal in de Thaise cultuur en het bovennatuurlijke en bijgeloof zit ook sterk in de Thaise cultuur verweven, idem voor alles wat met cijfers te maken heeft.
9 brengt veel geluk, 5 staat voor lachen (omdat 5 in het Thais "Haa" wordt uitgesproken dus 555 leest als hahaha).

Enfin ik weet niet of het allemaal iets wil zeggen maar misschien wel iets om dit seizoen rekening mee te houden.

Blijkbaar wordt het cijfer 4 dan weer geassocieerd met de dood.

Dus in de voorstelling van de kandidaten zal de 4e de mol zijn, en de 9e de winnaar.
De 5e valt als eerst af (hahaha).

Voila, dat is dan weer afgehandeld, tot volgend jaar 👋

Het is sowieso Pasquino.

Rusiana! Fotografe die al enkele keren een fotoshoot van onze kinderen deed 😁 dat wordt sowieso een toffe kandidate haha. Flapuit tot en met.

Heb niet gekeken, zit ze nu in café de mol?

Yep.

In de volgende afleveringen zal Dennis afwisselend bijgestaan worden door zes vaste molwatchers: Daphne Agten, Elodie Ouédraogo, Isabelle Van Hecke, Lieven Scheire, Manu Van Acker en Timon Verbeeck.

Café De Mol gaat dit jaar gewoon vaak overgeslagen worden of doorgespoeld worden tot het afsluitliedje van Supercontent als dit de vaste molwatchers zijn dit seizoen.

Het is maandagmorgen, en m'n eerste koffiebreak, dus ik ga beleefd zijn, maar de combinatie van de eerste aflevering was exact degene die me in dit lijstje afschrikt... en die gaan dus regelmatig nog voor minstens 50% terugkomen. 😬

Maar goed, ik ben dan ook een atypische tv-kijker.

Café De Mol heeft mij ook nooit geïnteresseerd, vrij zinloos programma. Alleen het liedje van Supercontent achteraf eens bekijken is genoeg.

Het is maandagmorgen, en m'n eerste koffiebreak, dus ik ga beleefd zijn, maar de combinatie van de eerste aflevering was exact degene die me in dit lijstje afschrikt... en die gaan dus regelmatig nog voor minstens 50% terugkomen. 😬
Ik zal het voor u doen: Afschuwelijk irritant groepje, BEHALVE Elodie :p

Hoe was de eerste aflevering? Ik weet niet of ik me wil engageren tot het bekijken ervan dit jaar :-) Vorig jaar ook geskipt.

Terug
Bovenaan