De Mol 2026 : FINALE

Het is zeker niet bij de betere seizoenen, maar terug toch gewoon aangename TV om te volgen. Leuke kandidaten. De betere moljagers zaten dit seizoen wel heel snel in de richting van Wout.
Ik zat bij die glazen op hun kop vullen op Wout... Maar die bleef dingen doen waarvan ik dan begon te denken : "Ah, die is gewoon incompetent, want de mol laten ze nooit zo fel en consequent zien falen."

Dus kwam ik bij Max al een tijdje. Maar toen die zo vlot voor de tram bleef lopen had ik een béétje twijfels. Toen hij dan tegoei die bal in de hoepel smeet op het laatste besefte ik wel meer en meer dat ik fout zat.

Goede mol voor mij dus, ik was wat lui geworden met telkens de minst opzichtige kandidaat te zoeken die vaak in de molsituaties zat. De programmamakers hebben dat afgestraft. :unsure:

Overall vond ik het wel een van de minst boeiende lichtingen van de laatste jaren. De kandidaten waren wat plattekes. Maar nog steeds een leuk programma, het waren ook best fijne proeven weer dit jaar.

Allereerste dat mij dit seizoen opviel was dat Wout zéér goed bezig was met alle molboekjes los te maken + het ontwijken van de boogschutters om zich dan bij een bepaald boekje enorm kinderlijk te laten afschieten... Nu niet dat het sindsdien direct mijn hoofdverdachte was, dat is pas later gekomen toen ik al wat meer mensen kon uitsluiten. Is wel mijn enige hoofdverdachte geweest van dit seizoen, alleen zonde dat ik Julie nooit echt helemaal heb durven uitsluiten, waardoor ik toch nog met een soort 'you never know' zat. Al was de follow-the-money wel vrij duidelijk dit jaar.

We zullen volgende week zien hoe goed Wout effectief als mol was als we zijn sabotages te zien krijgen en ook hoe snel de kandidaten hem in het vizier hadden. Het enige wat ik wel erg vreemd vond (en hijzelf ook) was dat ze hem tot 2x toe aanduiden als meest betrouwbare van de groep. Dat was nu wel twee keer Yana die hem dus logischerwijs niet verdacht, maar de groep liet het ook wel gewoon gebeuren...

Ik vond het wel weer een leuk seizoen en ook een toffe finale, was sowieso al content dat Julie in de finale zat, maar om ze dan ook nog eens te winnen. :love:

Hij was bij Maxim al in het vizier in aflevering 4 (toen ze nog met 7 kandidaten waren(?)) toen hij sorry zei omdat ie op de rode knop had geduwd voor 2 pasvragen en waarop Maxim counterde dat hij geen sorry moest zeggen als hij het niet meende. Dus dat is toch al relatief snel vind ik
De kans is groot dat Maxim hem toen al verdacht (ik vermoed zelfs al toen ze daar beiden stonden aan die telefoon met die waterproef), maar die opmerking wil nu niet per se alles zeggen. Kan je ook perfect gebruiken bij een kandidaat hè.

Hij gaf uiteindelijk Julie een soortgelijke opmerking bij de volgende ronde, dus ja.

.De kans is groot dat Maxim hem toen al verdacht (ik vermoed zelfs al toen ze daar beiden stonden aan die telefoon met die waterproef), maar die opmerking wil nu niet per se alles zeggen. Kan je ook perfect gebruiken bij een kandidaat hè.

Duidelijk niet dus :lol:

Goeie Mol, net niet op het niveau van Lennert maar die evenaart niemand meer vermoed ik. Heel leuk seizoen alweer!

Elk jaar toch het gevoel na de reünie aflevering dat er iets short aan hun concept. De eerste 5 afleveringen moet je blijkbaar gewoon chance hebben dat je doorgaat zonder ook maar enig idee van mol. Chance hebben als je in een tunnel zit dat die dan afvalt. Chance hebben dat je links of rechts een pasvraag hebt. Chance hebben dat je net 1 iets meer juist hebt gegokt dan een ander. Of iets sneller heb ingevuld. Toch een groot minpunt in het programma.

Elk jaar toch het gevoel na de reünie aflevering dat er iets short aan hun concept. De eerste 5 afleveringen moet je blijkbaar gewoon chance hebben dat je doorgaat zonder ook maar enig idee van mol. Chance hebben als je in een tunnel zit dat die dan afvalt. Chance hebben dat je links of rechts een pasvraag hebt. Chance hebben dat je net 1 iets meer juist hebt gegokt dan een ander. Of iets sneller heb ingevuld. Toch een groot minpunt in het programma.
Lijkt me ergens logisch. Aanvankelijk is dat profiteren van de chaos maar ik snap wel dat als je drie weken met elkaar optrekt dat je dan naar het einde toe toch echt wel een idee hebt. Of de mol moet van hele sterke makelij zijn.

De eerste 5 afleveringen moet je blijkbaar gewoon chance hebben dat je doorgaat zonder ook maar enig idee van de mol.
Goch, ik vond het eerder verrassend dat Julie of Maïté niet (gedeeltelijk) op Wout zat met dat gesukkel met de porto of Dries (gedeeltelijk) op Wout met dat veelvuldig bellen. Ze konden er zelf niet aan uit hoe ze aan 12x kwamen en Wout was op een gegeven moment alleen. Julie als enige denk ik, pas laat, de follow the money gedaan. Wel straf dat Maxim er al vroeg hadden kunnen uitliggen.

De eerste afleveringen is het gewoon heel belangrijk om te spreiden, dat er na zoveel seizoenen nog altijd kandidaten zijn die al zo vroeg op 1 kandidaat inzetten ...

Julie is dit seizoen toch wel duidelijk de verdiende winnaar. Sterk van Wout ook dat hij zo lang onder de radar bleef bij de kandidaten.

Ik vind het wel fijn dat er dit jaar minder pasvragen en vrijstellingen in het spel zaten. Vorig seizoen was dat precies continu aanwezig, nu bijna niet.

Goh ja, geen slechte mol maar of hij nu zolang onder de radar gebleven is? Ze hebben dat zo geframed in de aflevering gisteren en tien keer herhaald dat er bijna niemand op hem zat maar als ge naar de feiten kijk zat is dat toch wel wat anders?

Drie afleveringen voor het einde toen ze nog met vijf waren, zat iedereen op Wout behalve Yannis? Toen ze nog met vier waren zat iedereen duidelijk op Wout. Is dat zo sterk dan? Ok, in het begin bleef hij goed onder de radar bij de kandidaten maar das dan ook een pure lotterij in het begin. Een goeie mol kun je toch pas beoordelen hoe veel of weinig er jou verdenken vanaf aflevering 3 ofzo.

En op forums had ek toch het gevoel dat een overgroot deel op Wout zat.

als ge met 4 zijt, is er 1/3 kans dat ge juist zit he. da's ook de halve finale al, dan zijt ge bijna 3 weken bij elkaar. als ge het dan nog niet weet, hebt ge een uitzonderlijk sterke mol gewoon. het feit dat ze op dat moment allemaal Wout verdenken maakt hem geen slechte mol.

De eerste afleveringen is het gewoon heel belangrijk om te spreiden, dat er na zoveel seizoenen nog altijd kandidaten zijn die al zo vroeg op 1 kandidaat inzetten ...
Yannis en Maxim vol op 1 persoon vanaf aflevering 2. Christoph had geen idee en spreide en lag eruit... gewoon geluk hebben lijkt mij dat en toch niet echt logisch. Knap van Isabel om Wout toch relatief snel door te hebben!

Natuurlijk zitten ze vanaf de laatste 4 kandidaten ongeveer allemaal in de juiste richting, dat is bijna altijd zo. Hier zaten ze al een dikke week samen toen iedereen nog naar Wout keek als super betrouwbaar en geen enkele persoon hem aanwees als potentiële mol. Dat is toch wel goed onder de radar blijven imo. Je kan niet verwachten dat dat tot het einde blijft duren, ik denk dat de enige die daar ooit in slaagde Lennart was.

Echt vele mollen of saboteren zit er niet meer in he. Beetje klungelig doen, op een knopje drukken of een telefoon opnemen om extra geld uit de pot te halen kan iedereen. Wordt tijd dat er weer wat actiever gesaboteerd wordt ipv gewoon klungelig meedoen met een opdracht.

Leuke aflevering en toffe saboatges. Meer moet dat niet zijn en meer ga ik er ook niet achter zoeken.

Laatst bewerkt:
Goch, ik vond het eerder verrassend dat Julie of Maïté niet (gedeeltelijk) op Wout zat met dat gesukkel met de porto of Dries (gedeeltelijk) op Wout met dat veelvuldig bellen. Ze konden er zelf niet aan uit hoe ze aan 12x kwamen en Wout was op een gegeven moment alleen. Julie als enige denk ik, pas laat, de follow the money gedaan. Wel straf dat Maxim er al vroeg hadden kunnen uitliggen.
Ik vond vooral Yana nogal naïef daar en naar mijn mening toch onbegrijpelijk dat zij Wout niet eens heeft verdacht.

1) Ze merkte op dat haar bieper wel erg vaak af ging bij die boeken, net op het moment dat Wout aan het dictee bezig is.
2) Ze zit samen met Wout in de auto als die zich vastrijdt.

En vooral 3) ik denk dat zij het was die zei dat ze een reconstructie aan het maken waren van al die telefoontjes naar Dries, maar dat er gaten waren. Als je weet dat Wout op een bepaald moment alleen was... Ale, ik vond persoonlijk dat overdreven veel bellen van Wout al een gevaarlijke zet, maar bon als je ermee weg komt omdat de kandidaten de link niet kunnen leggen, tsja...

Ik merk toch vaak op dat kandidaten te veel met hun gevoelens bezig zijn ipv gewoon eens simpel rationeel na te denken. "Wout is te lief", "Wout is ne loebas", "Wout kan de mol niet zijn", ... :laugh: Gewoon absurd dat die tot twee keer vertrouwd werd door de ganse groep, de tweede keer waren we al halfweg de reis hè.

Ook dat van bij die auto. Ze waren ontroerd omdat Yana en Wout voor geld waren gegaan, maar bon, als je het niet binnenhaalt? :laugh: Yannis (die Wout ook afschreef als mol) wordt daar dan op gewezen door de productie. "Ah, dat is wel een feit ja". Om er dus verder niets mee te doen. Dat is nu toch al zo vaak gebeurd in eerdere edities dat dat toch op z'n minst mag meegenomen worden in uw zoektocht naar de mol.

Ik heb het hier nog al gezegd, maar Wout viel mij direct al op door zo hard zijn best te doen in de allereerste proef, hij maakte daar een boekje of 4/5/6 zonder problemen los om zich dan kinderlijk te laten afschieten. Dan lijkt het alsof je heel hard je best hebt gedaan, om dan uiteindelijk toch niets te verdienen. Zo'n zaken heb ik doorheen de jaren al zo vaak gezien, dat dat gewoon begint op te vallen.

Ik weet niet waar ik Wout zou zetten in de ranglijst qua mollen, maar het lijkt mij alleszins wel een geweldig persoon om mee om te gaan.

Yannis en Maxim vol op 1 persoon vanaf aflevering 2. Christoph had geen idee en spreide en lag eruit... gewoon geluk hebben lijkt mij dat en toch niet echt logisch. Knap van Isabel om Wout toch relatief snel door te hebben!
Je kan natuurlijk ook te veel spreiden. Maïté spreidde bijvoorbeeld zodanig dat ze voor elke kandidaat wel iets had ingevuld, inclusief Abigail en Vincent.

Echt vele mollen of saboteren zit er niet meer in he. Beetje klungelig doen, op een knopje drukken of een telefoon opnemen om extra geld uit de pot te halen kan iedereen. Wordt tijd dat er weer wat actiever gesaboteerd wordt ipv gewoon klungelig meedoen met een opdracht.
Deze commentaar lezen we intussen al 14 seizoenen denk ik, en gaat (ook) voor dit seizoen (weer) niet op toch? Van bij het begin de groep manipuleren om als meest betrouwbare chauffeur te worden aangeduid, de sabotage van de kleerhanger, de bakproef waar hij vlak voor Julie haar neus continue seconden liet weglopen, ...

Ook dat van bij die auto. Ze waren ontroerd omdat Yana en Wout voor geld waren gegaan, maar bon, als je het niet binnenhaalt? :laugh: Yannis (die Wout ook afschreef als mol) wordt daar dan op gewezen door de productie. "Ah, dat is wel een feit ja". Om er dus verder niets mee te doen. Dat is nu toch al zo vaak gebeurd in eerdere edities dat dat toch op z'n minst mag meegenomen worden in uw zoektocht naar de mol.
Het lijkt me dat de productie iedereen in het rijtje afgaat en wat suggestieve "tips"geeft. het si dus niet omdat we enkel dat fragment hebben gezien, dat er geen andere vragen zijn.

Je kan natuurlijk ook te veel spreiden. Maïté spreidde bijvoorbeeld zodanig dat ze voor elke kandidaat wel iets had ingevuld, inclusief Abigail en Vincent.

Deze commentaar lezen we intussen al 14 seizoenen denk ik, en gaat (ook) voor dit seizoen (weer) niet op toch? Van bij het begin de groep manipuleren om als meest betrouwbare chauffeur te worden aangeduid, de sabotage van de kleerhanger, de bakproef waar hij vlak voor Julie haar neus continue seconden liet weglopen, ...

Als jij dat goede molacties vindt, ok hoor. Maar ik vind het allemaal flauwtjes. Sabotage van de kleerhanger, wanneer je alleen bent en er toevallig een tang ligt. Dat is niet saboteren voor mij. En manipuleren? Zoals zo vaak heeft de groep gewoon geen enkel idee wie te vertrouwen en wie niet.

De handen vlak voor haar neus opheffen > akkoord, dat is wat ik meer wil zien.

Terug
Bovenaan