Ik merk daarin wel een verschil tussen mensen die wél een hond hebben en mensen die er geen hebben.
Toen ik dit huis kocht: links houten schutting, achter en rechts een draadje van 1m20 hoog dat er al 50j staat. Achter en rechts vervangen door draadpanelen, buren wisten dat ik dat ging doen en dat dat was omdat ik een mechelaar heb, daar is niets gepiept over kosten delen, zelfs al gaf die buurman toe dat hij dacht dat de draad op de perceelsgrens staat.
Snap ik ook wel, vanuit zijn standpunt moest die draad niet vervangen worden, enkel vanuit het mijne wel, waarom zou hij dan een maandloon op tafel moeten kletsen?
Buurman links heeft daarentegen zelf honden en kwam zelf vragen of ik de houten schutting niet wou vervangen door een betonnen schutting gezien zijn honden sterk reageren op beweging. Blijkbaar had hij dat aan de vorige eigenaars gevraagd, hadden ze gezegd akkoord te zijn om dan zonder overleg die houten schutting te plaatsen op eigen grond.
Heb hem eerlijk gezegd dat ik daar nu het geld niet voor had en de houten schutting nog in te goeie staat is om zomaar weg te doen. Maar als die begint te gaan, we zeker kunnen samen zitten om een nieuwe schutting te plaatsen èn de kosten te delen.