De nieuwbouw-topic!

Even een update, heb de voorgevel nog wat aangepast:

Origineel:
avoKKjj.png

Nieuw:
ydotbyb.png

Thoughts? niet te druk?

Schoorsteen gaat gebruikt worden voor buizenwerk, is ook voor het karakter van de woning. Maar misschien eens kijken of die weg kan, ik veronderstel dat het metselen van een schoorsteen ook wel niet goedkoop is en dat moeten ze dat dak daar nog rond aanwerken. Meer kans op leggen etc misschien ook.

Laatst bewerkt:
Schoorsteen gaat gebruikt worden voor buizenwerk, is ook voor het karakter van de woning. Maar misschien eens kijken of die weg kan, ik veronderstel dat het metselen van een schoorsteen ook wel niet goedkoop is en dat moeten ze dat dak daar nog rond aanwerken. Meer kans op leggen etc misschien ook.
Laat de schoorsteen er maar op staan! Simuleer het eens in uw plaatje, maar er zal veel karakter verdwijnen. Wij hebben ook een landelijke woning met fake schouw, maar elke keer als ik de straat in rijd ben ik toch content van de schouw te zien. Vraag maar eens aan een kind om een huis te tekenen, het hoort er gewoon bij. Mensen geven ook gemakkelijk 1000-en euro’s extra voor een ‘nutteloze’ gevelsteen of blauwsteen of zinken goten of ….

Even een update, heb de voorgevel nog wat aangepast:
Thoughts? niet te druk?

Ik zou die 2 raampjes aan de voordeur wegdoen. Als je echt licht wil, steek dan een gewoon klein raampje ofzo.
Het past niet echt bij de rest van het huis. Ook teken je het slecht, als je de profielen meetekend ga je zien dat je nagenoeg geen glasoppervlak hebt.

Ik zou die 2 raampjes aan de voordeur wegdoen. Als je echt licht wil, steek dan een gewoon klein raampje ofzo.
Het past niet echt bij de rest van het huis. Ook teken je het slecht, als je de profielen meetekend ga je zien dat je nagenoeg geen glasoppervlak hebt.
Inderdaad , eventueel een mooie lamp en deurbel in de plaats.

Uit de EPB berekening blijkt dat mijn nieuwbouwappartement op dit moment een EPB haalt van E31 en de bouwpromotor moet volgens de bouwvergunning E27 halen.
Om E27 te bereiken gaan ze dus verplicht 1 zonnepaneel van 410Wp en een omvormer installeren. Deze installatie, keuring en aangifte van de aangepaste EPB is uiteraard inbegrepen in de prijs. Met E27 heb ik 5 jaar lang recht op een verlaging van 50% op de onroerende voorheffing (KI). Ze raden me echter aan om nog zelf een extra vermogen van minstens 840Wp te installeren tegen een meerprijs van 1.058€ excl 6% btw. Op deze manier kom ik aan E20 en heb ik 5 jaar lang recht op een verlaging van 100% van mijn onroerende voorheffing.

Ik zal dus voor de extra panelen gaan, lijkt me een no-brainer. Hopelijk komen ze effectief aan E20 en maken ze me niets wijs

Laatst bewerkt:
1000euro voor 1 paneel extra? Wat een geldwolven.
Vraag ook goed na als die omvormer wel gaat opstarten met 2 panelen. Meestal heb je een string spanning van 80-120V afhankelijk van de omvormer. Afhankelijk van de panelen zijn dat 3-5 stuks.

1000euro voor 1 paneel extra? Wat een geldwolven.
Vraag ook goed na als die omvormer wel gaat opstarten met 2 panelen. Meestal heb je een string spanning van 80-120V afhankelijk van de omvormer. Afhankelijk van de panelen zijn dat 3-5 stuks.
Als ze zeggen, minstens 840Wp bijleggen, gaan dat 3 panelen van 410 Wp zijn.
3 extra panelen voor 1050 € is een correcte prijs hoor.

De omvormer betreft een Solis, maximum AC vermogen van 1,5 KW. Is dit compatibel met de aantal pannelen?
Het is me nu niet duidelijk als het om 2 of 3 panelen gaat. Kan je eens de totale kost vertellen en zeggen wat je daarvoor dan krijgt?
Die omvormer heeft allesinds een opstart spanning van 50V. Dat haal je al met 2 panelen, maar met 1 paneel betwijfel ik het. Meestal zit je rond de 30-40V per paneel.

Lijkt me straf dat 3 panelen van 400w voor 7 punten zorgen
Waarom leg je er niet nog wat meer? Tenzij het een geldkwestie is
Ik begrijp het ook niet goed hoe men hiervoor 7 punten minder krijgt. Meer leggen zal denk ik niet mogelijk zijn. Het betreft een klein gebouw met 6 andere appartementen en ik denk niet dat er voor extra panelen plaats zal zijn

De omvormer betreft een Solis, maximum AC vermogen van 1,5 KW. Is dit compatibel met de aantal pannelen?

Zou voor dat bedrag de installatie wel leggen ja (dus 4 panelen met die omvormer). Maar dan wel op papier laten zetten dat je E20 gaat halen en ze je verlies compenseren als je toch niet 100% vrijstelling KI haalt.
In totaal 11 E-peil punten zakken met een 1640Wp installatie lijkt me namelijk ook straf.

Terug
Bovenaan