Michel Drets
Well-known member
Wij gaan hout-alu ramen hebben en daar is de levertijd normaal (8 weken
)
)Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)Bij ons opgemeten op 20 oktober en morgen beginnen ze aan de plaatsing (Nog mensen die wachten op hun ramen? Bij ons einde oktober/begin november alles opgemeten (HOB nieuwbouw), maar nog steeds geen zicht wanneer de ramen gaan komen. Momenteel al vertraging van een dikke twee maanden.
Doordat alles al zo lang openstaat enorm veel uitbloei op de gevelsteen, echt geen zicht ... En in juli moeten we onze lening volledig hebben opgenomen.![]()
).Prijs offerte gevraagd voor een manuele tuinpoort van 2,5 meter.
op internet zag ik het volgende:
De gemiddelde prijs van een manuele dubbele draaipoort uit metaal bedraagt tussen de € 750 en € 2000. Er bestaan zoveel afwerkingsmogelijkheden dat een exacte prijs opgeven heel moeilijk is. De prijs kan afhankelijk van de gekozen opties makkelijk oplopen tot 3000 euro.
prijs binnengekomen 8500 excl btw
![]()
.Ben je gek, dat geef ik er niet aan hoor. Had het nu 1000 euro extra geweest wegens crisis en oorlog en zo... maybe. Maar x3?![]()
Tuinpoort Gardini Sorrento Dubbel 300Cm X 180Cm Zwart
Je tuin afschermen met een metalen tuinpoort geeft een gevoel van veiligheid en privacy. Bovendien blijven spelende kinderen of huisdieren binnen je veilige terrein. Dit hekwerk heeft een stevige constructie en is gemaakt van gepoedercoat metaal wat beschermt tegen corrosie. Deze tuinpoort...www.itek-webwinkel.be
Is niet fancy natuurlijk. Maar het is een manuele poort voor uw tuin.
Iets fancier :
![]()
Metalen poorten kopen? Ontdek ons aanbod! | MakroShop
Ontdek ons aanbod Metalen poorten, maak je keuze en bestel online. Gemakkelijk, voordelig en snel!www.makroshop.be
Mja, als jij er 8500€ excl. voor wilt betalen, dan zou mijn eerste vraag zijn, is ze van goud.

Kunt hier eens horen voor een prijs incl plaatsing, is qua kwaliteit een paar stappen boven de hoger vermelde poort (maar ook iets duurder dan die 250 €Ben je gek, dat geef ik er niet aan hoor. Had het nu 1000 euro extra geweest wegens crisis en oorlog en zo... maybe. Maar x3?![]()
) :Ik krijg die opmerking dus effectief een keer of 2,3 per jaar hé, zeker op beurzen. Meestal van een niet al te snugger naïef trieneke van wie de papa heeft gezegd dat "zo houten huizen op niks trekken en niet stevig zijn". "Ja maar meneer, in de 3 biggetjes is het toch ook het stenen huis dat nog rechtstaat hé".Jaja maar uw huis waait weg hé, drie biggetjes nooit gelezen? /s

Het moment om, tegen een kleine meerprijs, een speciale anti-wolven-coating te verkopen!Ik krijg die opmerking dus effectief een keer of 2,3 per jaar hé, zeker op beurzen. Meestal van een niet al te snugger naïef trieneke van wie de papa heeft gezegd dat "zo houten huizen op niks trekken en niet stevig zijn". "Ja maar meneer, in de 3 biggetjes is het toch ook het stenen huis dat nog rechtstaat hé".![]()
Haha, dat is nog een goed antwoord, ga ik eens gebruiken: "ja maar, geen zorgen juffrouw, ge krijgt van ons gratis een stel speakers die beregeluiden maken, om de wolven weg te houden...".Het moment om, tegen een kleine meerprijs, een speciale anti-wolven-coating te verkopen!
Die uitbloei heb je toch ook met ramen? Mss minderNog mensen die wachten op hun ramen? Bij ons einde oktober/begin november alles opgemeten (HOB nieuwbouw), maar nog steeds geen zicht wanneer de ramen gaan komen. Momenteel al vertraging van een dikke twee maanden.
Doordat alles al zo lang openstaat enorm veel uitbloei op de gevelsteen, echt geen zicht ... En in juli moeten we onze lening volledig hebben opgenomen.![]()
Niet slim natuurlijk om uw huis al te verkopen als je nog maar in die fase van de bouw zitWij hebben begin dit jaar 7 maanden moeten wachten op levering van onze ramen. Eerste inschatting was ook eerst 11 weken...
Ook een bevriend koppel heeft 5 maanden moeten wachten op levering van hun ramen voor nieuwbouw, wat problematisch was omdat hun oud huis al verkocht was.

Ben toch ook niet zo'n voorstander van houten huizen.Ik krijg die opmerking dus effectief een keer of 2,3 per jaar hé, zeker op beurzen. Meestal van een niet al te snugger naïef trieneke van wie de papa heeft gezegd dat "zo houten huizen op niks trekken en niet stevig zijn". "Ja maar meneer, in de 3 biggetjes is het toch ook het stenen huis dat nog rechtstaat hé".![]()
). En persoonlijk, al is dat anekdotisch, zelf rond ervaren heb. Maar vooral mijn vader die als ik een huis bezocht met vb een tussenverdiep in hout hij het zoveelste explitief naar boven haalde dat zijn ervaring je dat maar direct kon laten vallen (maar eerder vanuit de optiek, als dat tegenvalt, dan kunnen de ingrepen wel al eens kostelijk/ arbeidsintensief zijn (de oude balken uitkappen, rest ondersteunen, nieuwe steken, rinse and repeat).Ben toch ook niet zo'n voorstander van houten huizen.
Niet vanuit stevigheidsperspectief. Maar eerder vanuit het feit dat mij dat enerzijds doet denken aan chalets, anderzijds de miserie die ik mij herinner van ons houten tuinhuisje en wat een werk dat dat was om dat hout mooi en "gezond" te houden. Terwijl bij een stenen tuinhuis dat allemaal niet zo veel uitmaakt.
Maar vooral het vooroordeel van de miserie van houten tussenverdiepingen en rot dakgebinte (of waar de "molm" inzat) waarbij toen men toen is overgestapt op potten en betonnen dallen waar je daar minder van dergelijke verhalen rond hoort (daarom bij mij een plat dak). En persoonlijk, al is dat anekdotisch, zelf rond ervaren heb. Maar vooral mijn vader die als ik een huis bezocht met vb een tussenverdiep in hout hij het zoveelste explitief naar boven haalde dat zijn ervaring je dat maar direct kon laten vallen (maar eerder vanuit de optiek, als dat tegenvalt, dan kunnen de ingrepen wel al eens kostelijk/ arbeidsintensief zijn (de oude balken uitkappen, rest ondersteunen, nieuwe steken, rinse and repeat).
Maar hout krimt en zet uit.Dat moet bv. in de zomer toch een krakend geluid geven?
Ziet er samen met alle vertragingen echt een zwaar fucked up moment uit om te starten met een bouw.In onze bijna-af HSB zijn het inderdaad enkel de ramen die kraken (slagen? springen? poppen?.Daarvoor moet je geen HSK hebben hoor. Ons (alu) ramen die kraken in de zomer ook waanzinnig tegen de avond/nacht.
Deze week contract getekend voor de ruwbouw gebaseerd op offerte van december 2021. Gaan pas dit najaar starten met prijzen die dus behoorlijk wat hoger gaan liggen dan de offerte....

Het is momenteel echt gek. Onze prijzen zijn sinds midden januari +- 6% gestegen. Dat is gemiddeld 20k tot 25k op een woning. En de prijs was al gemakkelijk 5 tot 10% gestegen het laatste jaar.Ik werk zelf als calculator bij een renovatie firma. Het is voor ons ook echt niet leuk meer. Wij moeten tegenwoordig wekelijks de prijzen aanpassen (onze prijzen worden voorlopig na ondertekening niet aangepast tenzij er vertraging is door toedoen van de klant (materiaal keuzes niet tijdig maken etc)
Voor meerwerken rekenen we tegenwoordig met dag prijzen.
Zelf heb ik vorige week bij een SOD getekend voor een nieuwe woning. Bouw start pas in oktober, maar de prijs is vastgezet tot eindewerken. Ik zal wellicht alsnog teveel betalen, maar ik kom niet voor verrassingen te staan.