De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik denk dat als ge de afgelopen twintig jaar wat rondgekeken hebt, dat het meer dan een aanname is. Ge gaat me toch niet zeggen dat ge echt denkt dat de gemiddelde Belg een even sterk nationaliteitsgevoel heeft als de gemiddelde Italiaan, Turk of Marokkaan bvb?

En die opmerking was dan ook vooral om de hypocrisie aan te duiden van kijkers die dat willen. Zitten die zelf mee te brullen met dat volkslied? Voelen die zelf nationale trots? En dat los van dat ik denk dat de mensen die daarvoor roepen nu niet direkt de mensen zijn die een issue hebben met spelers met een dubbele nationaliteit die kiezen voor een ander land. En dat laatste... Dat is wel een aanname ;)
Ik zing in ieder geval wel mee :unsure: .

Maar ik bedoel ter vergelijking met Duitsland en Frankrijk. Maar ik wil er geen discussie van maken wie het meeste trots heeft, want Zuiderse landen zijn altijd wat feller. Ik heb het meer over dat dat bij sommigen wel een issue is, dat niet meezingen, maar tegelijkertijd wel iemand overhaald moet worden om voor ons te willen spelen.

Ik vind het toch allemaal dubbel. Aan de ene kant willen we fiere Belgen die vol trots het volkslied meezingen voor een match, maar anderzijds moet de bond wel moeite steken in die persoon, want anders wilt hij niet voor dat land uitkomen.

Inderdaad, ik ben het absoluut oneens dat de bond bepaalde jonge spelers met dubbele nationaliteit moet charmeren of lobbyen om voor België te kiezen. Uw land vertegenwoordigen in een sport moet een eer zijn. Indien ze twijfelen mogen ze van mijn part ver weg blijven.

Allemaal mooi die gedachte. Maar denk dan maar niet dat ge heel competitief gaat blijven, aangezien er meer en meer spelers komen met meerdere nationale achtergronden. En als drie van de vier clubs met een top jeugdopleiding uit een stad komen met een zeer hoge gehalte aan multiculturele inwoners...

Inderdaad, ik ben het absoluut oneens dat de bond bepaalde jonge spelers met dubbele nationaliteit moet charmeren of lobbyen om voor België te kiezen. Uw land vertegenwoordigen in een sport moet een eer zijn. Indien ze twijfelen mogen ze van mijn part ver weg blijven.
Tgoh nu gewoon eens polsen hoe het is na een blessure bv kan natuurlijk ook wel helpen.

Tgoh nu gewoon eens polsen hoe het is na een blessure bv kan natuurlijk ook wel helpen.
Inderdaad. En dat moeten ze gewoon bij al hun spelers doen.

Dit gaat heel vaak over jongens die al voor een jeugdreeks van de Duivels spelen, het is gewoon absurd dat je bij ernstige blessures van wat eigenlijk nog kinderen zijn niets van je laat horen.

Inderdaad. En dat moeten ze gewoon bij al hun spelers doen.

Dit gaat heel vaak over jongens die al voor een jeugdreeks van de Duivels spelen, het is gewoon absurd dat je bij ernstige blessures van wat eigenlijk nog kinderen zijn niets van je laat horen.
Dat vind ik iets anders.

Of gewoon het land dat de speler "steelt" een factuurke sturen voor alle gemaakte onkosten gedurende de jaren :)
Goed idee. Kunnen we dat ook ineens doen wanneer iemand in het buitenland gaat werken en hier zijn school heeft gevolgd.

Ik blijf het toch straf vinden hoe die mannen zich precies altijd meer als hun tweede nationaliteit voelen en niet voor het land waar ze geboren zijn en al heel hun leven wonen en kansen gekregen hebben.

Goed idee. Kunnen we dat ook ineens doen wanneer iemand in het buitenland gaat werken en hier zijn school heeft gevolgd.
Zou eigenlijk een goed idee zijn om eerlijk te zijn.

Studieschuld/maatschappijschuld (geef het kind een naam) meegeven wanneer die geen belastingen in België betaalt of betaald heeft voor x jaar.

Gaan wij dat dan ook moeten doen voor al de Europese arbeidsmigranten in ons land? Dat werkt niet hé. Neen, gewoon veel vroeger die keuze afdwingen.

Of gewoon het land dat de speler "steelt" een factuurke sturen voor alle gemaakte onkosten gedurende de jaren :)

Veel onkosten heeft België er niet aan gehad. Genk in het geval Karetsas en Brugge in het geval Talbi daarentegen. Maar die gaan dat wel goed gecompenseerd zien door het transferbedrag dat ze gaan vangen. En voor de rest hebben die hun ouders gewoon belastingen betaald en hebben de spelers zelf dat ook gedaan vanaf het moment dat ze iets verdienden aan de sport.

Wordt het gegeven jeugdinternational, mede door ontgoocheling, overal niet een beetje overschat?

Die paar matchkes per jaar lijken mij nu niet zo een grote factor inde opleiding van een speler. En die kosten zullen ook wel meevallen. Ja, hij zal mss de plek van een andere speler innemen. Maar lijkt mij ook geen catastrofe.

Wordt het gegeven jeugdinternational, mede door ontgoocheling, overal niet een beetje overschat?

Die paar matchkes per jaar lijken mij nu niet zo een grote factor inde opleiding van een speler. En die kosten zullen ook wel meevallen. Ja, hij zal mss de plek van een andere speler innemen. Maar lijkt mij ook geen catastrofe.
Idd, het is meer een emotioneel iets. Dat hoort natuurlijk bij het voetbal, maar we moeten ook niet gaan overdrijven.

Gohja, zag iedereen wel aankomen, is voor mij ook het einde van de wereld niet. Ik denk dat wij (als Belgen met Belgische roots) toch moeilijk kunnen begrijpen hoe zo iemand zich voelt ten opzichte van België/Marokko (of Griekenland). Het zal ook wel niet helpen dat wij Belgen totaal niet patriottistisch zijn en dat sommige van die landen dat juist wel enorm zijn. Ik vind dat je als land ook niet moet gaan smeken om zo'n spelers, zorg ervoor dat de Belgische bond beter runt, dat je kwalitatieve coaches hebt bij de hoofd- en jeugdploegen en dan komen zo'n spelers vanzelf wel.

Je zit trouwens toch met gigantisch veel goede spelers/talenten op die positie: Doku, Trossard, Lukébakio, Bakayoko, Mbangula, Godts, CDK (eventueel), Steuckers, Duranville, ... Ik vind het verlies van een El Ouahdi dan toch het zwaarste van allemaal. Die had ik graag de competitie zien aangaan met een Seys voor die rechterkant. Ik denk trouwens dat van al die 50/50 gevallen geen enkele had gestart bij de Rode Duivels en enkel misschien El Ouahdi & El Khannouss geselecteerd hadden geweest.

Het Marokkaanse voetbal zit wel in de lift ook, dat is niet meer de wanorde die je in een Congo nog vindt. Hebben ook wat tornooien binnenkort(Africa Cup-WK). Dat zal ook wel allemaal meespelen.

Terug
Bovenaan