Ik zing in ieder geval wel meeIk denk dat als ge de afgelopen twintig jaar wat rondgekeken hebt, dat het meer dan een aanname is. Ge gaat me toch niet zeggen dat ge echt denkt dat de gemiddelde Belg een even sterk nationaliteitsgevoel heeft als de gemiddelde Italiaan, Turk of Marokkaan bvb?
En die opmerking was dan ook vooral om de hypocrisie aan te duiden van kijkers die dat willen. Zitten die zelf mee te brullen met dat volkslied? Voelen die zelf nationale trots? En dat los van dat ik denk dat de mensen die daarvoor roepen nu niet direkt de mensen zijn die een issue hebben met spelers met een dubbele nationaliteit die kiezen voor een ander land. En dat laatste... Dat is wel een aanname![]()
.Maar ik bedoel ter vergelijking met Duitsland en Frankrijk. Maar ik wil er geen discussie van maken wie het meeste trots heeft, want Zuiderse landen zijn altijd wat feller. Ik heb het meer over dat dat bij sommigen wel een issue is, dat niet meezingen, maar tegelijkertijd wel iemand overhaald moet worden om voor ons te willen spelen.