De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Openda is een nuttige counterspits maar ook niet meer dan dat. Als zelfs Frankrijk tegen ons in het defensief kruipt weet je dat je daar nogal weinig aan hebt.
Ik vond Lammens een pluspunt. Die is enorm gegroeid. Wat een weelde hebben wij toch in de goal. En dan wordt de beste keeper van de Jupiler Pro League van 2025 nog niet eens opgeroepen.

Ngoy vond ik ook wel presence hebben, werd veel onder druk gezet maar loste het telkens op en stond er wel. De Winter alweer eens gebroddel helaas, wat is dat toch met die als hij bij de Duivels speelt. Op 't middenveld een zwakke invalbeurt van Tielemans, dat gebrek aan matchritme zal daar misschien zijn rol hebben gespeeld. Invalbeurten met veel lef van De Cat en Godts.
Lukebakio scoorde punten, blijft toch een rare speler. Alles of niks. Doku & KDB niveautje hoger als altijd. De rest viel me niet op maar dat is ook omdat ik ze niet echt herkende en mij mateloos aan 't storen was aan dat gebabbel. Net alsof je op een receptie stond.

Heb niet kunnen kijken, hoe speelde De Ketelaere? Want vraag mij af of Lukaku wel al helemaal terug gaat zijn tegen het WK (hopelijk wel uiteraard).

Openda is een nuttige counterspits maar ook niet meer dan dat. Als zelfs Frankrijk tegen ons in het defensief kruipt weet je dat je daar nogal weinig aan hebt.
Ik vond Lammens een pluspunt. Die is enorm gegroeid. Wat een weelde hebben wij toch in de goal. En dan wordt de beste keeper van de Jupiler Pro League van 2025 nog niet eens opgeroepen.

Ngoy vond ik ook wel presence hebben, werd veel onder druk gezet maar loste het telkens op en stond er wel. De Winter alweer eens gebroddel helaas, wat is dat toch met die als hij bij de Duivels speelt. Op 't middenveld een zwakke invalbeurt van Tielemans, dat gebrek aan matchritme zal daar misschien zijn rol hebben gespeeld. Invalbeurten met veel lef van De Cat en Godts.
Lukebakio scoorde punten, blijft toch een rare speler. Alles of niks. Doku & KDB niveautje hoger als altijd. De rest viel me niet op maar dat is ook omdat ik ze niet echt herkende en mij mateloos aan 't storen was aan dat gebabbel. Net alsof je op een receptie stond.
Hij scoort nu twee keer lekker, maar ik vind het 9/10 keer echt op niks trekken. Tot die blessure leek hij echt wel op dreef te komen... Ik ben er niet echt kapot van uiteindelijk. Ik heb dan liever Saelemaekers. Maar uiteindelijk vrees ik dat ik Openda stilaan zou achterlaten. Die kan er helemaal niks meer van én die hefet ook niet de fysieke presence van Dodi.

Heel spijtig dat Bakayoko helemaal is weggedeemsterd. Die had het seizoen van de herbevestiging nodig bij PSV denk ik. Die weet helemaal niet meer wat doen op het veld vrees ik. Begint ook extreem moeilijk te worden om hem te zien spelen, hij komt zelfs niet meer in de highlights voor. :unsure:

Heb niet kunnen kijken, hoe speelde De Ketelaere? Want vraag mij af of Lukaku wel al helemaal terug gaat zijn tegen het WK (hopelijk wel uiteraard).
Geen gemakkelijk match vond ik, moeilijk bereikbaar. Maar wat hij deed was wel ok.

Lammens : Heel goed gekeept, amai..
Meunier: speelt zijn match maar is niet meer van de snelste en heeft zich en paar keer in zijn rug laten pakken.
De Bast: Die speelt op een hoog niveau, heeft duidelijk meer body gekweekt, mooie goal ook.
Mechele: Speelt zijn match gewoon.. Weinig van te zeggen
De Cuyper: Is een beetje slachtoffer van het feit dat Doku voor hem staat, is cooral een aanvallende back, terwijl met Doku daar vooral een defensieve moet staan.
Onana: Speelde een heel goeie match, veel ballen gerecupereerd en natuurlijk heel sterk in de lucht
Raskin: Speelde ok..
De Bruyne: Ge merkt dat hij nog wat stroef is, zat toch redelijk wat slechte passes uit te delen. Maar ook goeie natuurlijk. Komt wel goed tegen het WK!
Doku: Alle gevaar kwam van hem, verviel wel terug een beetje in zijn oude pijnpunten, spel onnodig vertragen om een showke te doen en de laatste pass toch vaak onzuiver. Wel onze belangrijkste speler voor het WK
Saelemaekers: Komt altijd heel chaotisch over maar er zit toch een soort genialiteit in :) Doet mij een beetje denken aan Vandenborre. Misschien niet zijn beste wedstrijd maar die heeft altijd wel heel vel drive en drang naar voren.
De Ketelaere: Moeilijke wedstrijd, veel gelopen maar weinig ballen gezien. Als hij de bal had deed hij het wel goed.

Laatst bewerkt:
Akkoord met Misterblort, maar ook volgende bedenkingen:
- Raskin laat zich kinderlijk ringeloren bij die eerste goal van de US. Vond ik minder overtuigend dan anders.
- Saelemaekers zorgt voor frivoliteit en vindt altijd een mannetje, zoals hij Onana aan de rand van de carré vond die dan makkelijk kon binnenleggen
- Openda, 0 meerwaarde
- De Ketelaere heeft een goede match gespeeld in moeilijke omstandigheden.
- Lukebakio, eerst dacht ik, wat doet die in de selectie maar maakt twee mooie potten. Beetje on/off gevoel bij die jongen. Die zal gewoon heel veel vertrouwen nodig hebben om te kunnen presteren. Garcia was duidelijk op hem aan het inpraten na het eindsignaal.

Als Lukebakio scoort, zijn het vaak pareltjes, maar meestal brengt die toch echt wel veel te weinig. Tenzij hij bij zijn club nu ook echt vertrokken is, zou ik die niet als starter overwegen.

De Cuyper speelde zijn meest onzichtbare match bij de Duivels tot nu toe, heb het gevoel dat die niet heel compatibel is met Doku op dezelfde flank.

Openda ben je echt niets meer mee, weet al 2 seizoenen amper meer hoe hij moet scoren. Ik vond hem er ook wat te zwaar uitzien. De alternatieven zijn natuurlijk zeer schaars, maar zolang die zijn vertrouwen en vorm niet terugvindt, laat je hem beter thuis. Triestig.

In de eerste helft was er te veel ruimte tussen de linies, en raakte de VS veel te makkelijk aan ons doel. Zeer weinig controle op het middenveld. Het is altijd al een manko geweest van ons spel, maar met deze spelersgroep geraak je daar echt niet meer mee weg. Je kan dan blijven puzzelen met wie je waar zet, maar de realiteit is dat we in het algemeen de spelers niet meer hebben om zo open te spelen. Naar mijn gevoel moeten we echt op een andere manier beginnen spelen, want tegen een efficiënter/sterker land win je hier niet met 2-5 maar ga je zelf met 5-2 de boot in. De score maskeert dat de eerste helft echt zorgwekkend was.

Ik maak dezelfde bedenkingen als Lukebakio hoor, het is vaak niets maar soms ook wel heel veel. Speelt weinig volwassen, gaat altijd voor de mooie slangendribbel en vaakt pakt dat niet goed uit maar soms wel. Heeft ook wel een goed schot.

Maar ik hoop ook wel dat Fofana binnenkort (op niveau) terugkeert. Met Fofana, Doku, Saelemaekers en ook Trossard toch echt wel leuke kwaliteit op de flanken. Trossard is wellicht nog het meest compatibel met een hyperaanvallende De Cuyper. Doku kan je heel makkelijk ook gewoon vanop rechts alles laten kapotspelen. Dan is er nog wel ruimte voor een creatieve aanvaller (je kan Trossard ook op de 10 als doublure zien) en kan je bv. Godts meepakken.

Ik maak dezelfde bedenkingen als Lukebakio hoor, het is vaak niets maar soms ook wel heel veel. Speelt weinig volwassen, gaat altijd voor de mooie slangendribbel en vaakt pakt dat niet goed uit maar soms wel. Heeft ook wel een goed schot.

Maar ik hoop ook wel dat Fofana binnenkort (op niveau) terugkeert. Met Fofana, Doku, Saelemaekers en ook Trossard toch echt wel leuke kwaliteit op de flanken. Trossard is wellicht nog het meest compatibel met een hyperaanvallende De Cuyper. Doku kan je heel makkelijk ook gewoon vanop rechts alles laten kapotspelen. Dan is er nog wel ruimte voor een creatieve aanvaller (je kan Trossard ook op de 10 als doublure zien) en kan je bv. Godts meepakken.
Probleem is dat Leandro maar niet van start geraakt voor de rode duivels.

Mannen als Januzaj en Carrasco, leven die eigenlijk nog? Die zijn ook nog altijd "maar" begin 30, maar daar wordt helemaal niets meer over gezegd.

Blijft toch echt nog een leuke selectie, onze duivels.
Niet meer de kwaliteit van de vorige generatie, maar wel nog meer dan genoeg spelers om naar uit te kijken. Als nu een Duranville, Sambi, Lavia , …ook eens lange tijd fit kunnen blijven, heb je echt wel een heel mooie groep spelers om uit te kiezen.

Mijn voorkeur gaat toch nog altijd naar op links De Cuyper en Trossard (of Fofana indien die fit en in vorm geraakt) en op rechts Castagne en Doku. Ik weet dat Trossard niet altijd het niveau haalt van bij Arsenal, maar dat geldt voor bijna de hele selectie de afgelopen paar jaar dat de spelers niet hetzelfde niveau halen als bij hun club.

Akkoord met het meeste dat hier gepost is. Ik vind het alleszins terug leuk om naar matchen van de Rode Duivels te kijken, in tegenstelling tot de vorige campagnes. Ook al (of dankzij?) zijn we niet meer zo dominant. Zaterdag was ik jammer genoeg niet thuis om de match te zien.

Ik meen me te herinneren van (een) vorige match(en) dat een flank met De Cuyper en Trossard uitstekend werkte, omdat die zo compatibel zijn.
Saelemaeckers heb ik ook graag in de ploeg, die brengt altijd iets.
Doku, daar kan je niet omheen.

Ik laat het aan de coach om de juiste opstelling te maken.
Zolang we geen angsthazenvoetbal brengen, ben ik al content, en met wat meeval kunnen we misschien nog eens in een kwart- of halve finale geraken. Ik geloof er in!

Ik ga zwijgen met mijn hoop hier uit te drukken :sarcastic:

Ik krijg terug wat hoop rond Bounida -> dag erna hakt hij de knoop door en kiest voor Marokko.
Ik druk uit dat ik hoop dat Fofana snel terug in vorm is -> dag erna blijkt dat hij weer geopereerd moet worden.

Met alle namen die hier genoemd zijn, Diego Moreira ook nog wat erdoor geglipt.
Ook wel grote kanshebber om mee te gaan. Kan linksachter, linksvoor, rechtsvoor,...

Nu gaat ge zien dat die straks zijn been breekt tijdens het skateboarden.

Terug
Bovenaan