De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat mag. Ik weet gewoon niet welk punt je wilt maken. Niemand beweert toch dat hij de beste spits ter wereld is?
Voor de mensen die het niet begrijpen

De beste spits van België <> de beste spits ter wereld
De beste spits ooit van België <> de beste spits ter wereld <> de beste spits ter wereld ooit

Mensen mixen dit door elkaar. Je kan daar mee lachen MAAR dat lijkt op het eerste zicht voor sommigen gewoon een feit te zijn.

En ja De Bruyne en Courtois zijn beter dan Lukaku maar die twee zijn voor zover ik weet nog geen "spits"? Of heb ik iets gemist?

We gaan bij de nationale ploeg wel spreken over een 'post-Lukaku' tijdperk over een paar jaar.
Die is zo belangrijk geweest (en is het nu nog) voor ons.

Als die op het WK vanaf de eerste wedstrijd fit was, dan hadden we de groepsfase ook gewoon overleefd.

Denk ook wel dat als er iemand zegt "hij is de beste" dat dat dan meestal betekent "de beste Belgische spits allertijden", niet "de beste spits ter wereld". Maar de meeste landen hebben niemand van dat kaliber in de spits, hoor.

Wat ik wel echt vind, is dat we als Belgische supporters hem volop moeten steunen, net omdat anders de kritiek misschien in zijn hoofd kruipt. We hebben er allemaal baat aan als Romelu gelukkig is. Op dat vlak vind ik het eigenlijk ook een meesterzet van Tedesco om hem vice-kapitein te maken, ondanks de situatie met Courtois. In afwezigheid van KDB is hij ook gewoon de leider van de ploeg, zonder twijfel. Zelfs met KDB erbij zou ik Romelu durven kapitein te maken (omdat het KDB niet interesseert, maar Romelu er wel iets aan heeft).

Die mentaliteit van hem wanneer het goed zit is ook heerlijk om naar te kijken. En het zit de voorbije weken goed (sinds hij bij Roma speelt), dus hopen dat dat tegen het EK hetzelfde is.

Vertonghen liet zich na de match ontvallen dat ze mogelijk wel resultaat kunnen halen op het EK.
Het verraste me wel in positieve zin dat net hij zoiets zegt, dan is het toch teken dat je aanvoelt dat het snor zit in de groep.

We gaan bij de nationale ploeg wel spreken over een 'post-Lukaku' tijdperk over een paar jaar.
Die is zo belangrijk geweest (en is het nu nog) voor ons.

Als die op het WK vanaf de eerste wedstrijd fit was, dan hadden we de groepsfase ook gewoon overleefd.

Denk ook wel dat als er iemand zegt "hij is de beste" dat dat dan meestal betekent "de beste Belgische spits allertijden", niet "de beste spits ter wereld". Maar de meeste landen hebben niemand van dat kaliber in de spits, hoor.

Wat ik wel echt vind, is dat we als Belgische supporters hem volop moeten steunen, net omdat anders de kritiek misschien in zijn hoofd kruipt. We hebben er allemaal baat aan als Romelu gelukkig is. Op dat vlak vind ik het eigenlijk ook een meesterzet van Tedesco om hem vice-kapitein te maken, ondanks de situatie met Courtois. In afwezigheid van KDB is hij ook gewoon de leider van de ploeg, zonder twijfel. Zelfs met KDB erbij zou ik Romelu durven kapitein te maken (omdat het KDB niet interesseert, maar Romelu er wel iets aan heeft).

Die mentaliteit van hem wanneer het goed zit is ook heerlijk om naar te kijken. En het zit de voorbije weken goed (sinds hij bij Roma speelt), dus hopen dat dat tegen het EK hetzelfde is.
Ik durf zelfs te zeggen dat Lukaku misschien wel de belangrijkste speler naast het veld is. Ik denk oprecht dat hij iemand is die zeer belangrijk is voor die jonge gasten en de kleedkamer in het algemeen. Hij spreekt ook vaak de groep toe op het veld voor de match. Gisteren ook hoe hij Theate weg haalde bij de scheids bij die gele kaart.

Maar de rest van de ploeg is buiten Courtois en De Bruyne ook maar een veredelde caféploeg. Als die 3 in vorm zijn, dan mag de rest nog doen wat ze willen, maar dan heb je nog een topploeg.
Zeggen dat Lukaku de beste spits van België is, is overdreven maar deze zin moeten we maar serieus nemen?
Moet ik dan vergelijken met Lewandowski, Kane en Ibrahimovic? Exact zelfde positie en (waren) ook veel consistente
En ook hopen binnentikkers en goals tegen "caféploegen"...
Bij Lewandovski worden die binnentikkers natuurlijk wel "hij stond weeral op de juiste plaats" genoemd itt "allez, die maak ik zelfs" bij Lukaku.

Lewandovski, Kane, Zlatan, Ronaldo etc zijn trouwens geen Belgen dus dat boeit ook geen ene hol of die nog beter zijn. Maar bij deze: Lukaku is ook geen wereldspits, dan had zat hij nu niet bij Roma maar speelde hij in de top 4 van de PL of La Liga. Maar ergens denk ik wel dat mocht hij bij Chelsea gebruikt geweest zijn waar hij voor diende ipv tegengewerkt door de trainer ze er nu nog plezier van zouden hebben (en wat plaatsen hoger hadden gestaan)
Dat is hier precies de persoonlijke fanclub van Lukaku.
Geen stress, als hij volgende match er 2 mist is het hier weer een circle jerk van gehaat op hem. Die gasten zwijgen nu gewoon omdat ze niet anders kunnen na gisteren. En dat gaat blijven duren tot hij ermee stopt want zijn hele aura schreeuwt om die tweestrijd.

Ik durf zelfs te zeggen dat Lukaku misschien wel de belangrijkste speler naast het veld is. Ik denk oprecht dat hij iemand is die zeer belangrijk is voor die jonge gasten en de kleedkamer in het algemeen. Hij spreekt ook vaak de groep toe op het veld voor de match. Gisteren ook hoe hij Theate weg haalde bij de scheids bij die gele kaart.

Viel mij idd ook op, ook bij de gele kaart van Vranckx, die maakte aanstalten om te zagen bij de scheids, Lukaku deed meteen teken dat hij moest ophoepelen. Vranckx luisterde meteen, Theate protesteerde nog een beetje, maar het toont wel welke invloed en mentaliteit Lukaku heeft. Hij voelt zich duidelijk goed én belangrijk, dat is ooit wel anders geweest.

Ik heb echt geen idee wat je wilt bereiken door Lukaku op het WK de zwarte piet toe te steken. Omdat hij niet instant scherp stond na maanden blessurelast en op een punt dat hij quasi alleen de kastanjes uit het vuur moest gaan halen na 2,5 matchen zuivere incompetentie van die beunhaas van een Martinez?

Geen stress, als hij volgende match er 2 mist is het hier weer een circle jerk van gehaat op hem. Die gasten zwijgen nu gewoon omdat ze niet anders kunnen na gisteren. En dat gaat blijven duren tot hij ermee stopt want zijn hele aura schreeuwt om die tweestrijd.
Hoezo? We zijn hier toch?

Sorry, ik vind gewoon niets speciaals aan 4 potten maken tegen Azerbeidzjan en Estland.
Maar dat is eigenlijk ook niet zijn schuld en is voor mij te wijten aan dat overdreven lyrisch sporza-gedoe over zijn "waanzinnige" statistieken. Goede spits en fijn voor een subtopper in een grote competitie maar ze willen er altijd meer van maken dan hij eigenlijk is.

Hoezo? We zijn hier toch?

Sorry, ik vind gewoon niets speciaals aan 4 potten maken tegen Azerbeidzjan en Estland.
Maar dat is eigenlijk ook niet zijn schuld en is voor mij te wijten aan dat overdreven lyrisch sporza-gedoe over zijn "waanzinnige" statistieken. Goede spits en fijn voor een subtopper in een grote competitie maar ze willen er altijd meer van maken dan hij eigenlijk is.
Want het gebeurt wekelijks dat een speler 4 goals maakt in 20 minuten? Niks speciaals hoor :unsure: .

Ja mannekes, voor het eerst sinds lang nog eens richting de Heizel getrokken. Voor de eerste keer met onze oudste zoon en mijn neefje. Die mannen hebben daar echt van genoten (ikzelf ook), zowel van het voetbal als van de sfeer, die eigenlijk echt wel goed was.

Nu, hoe goed het voetbal was (toch zeker in de eerste helft) en hoe goed de sfeer was, zo slecht is toch alles op en rond dat stadion. Voor de match 20 minuten aanschuiven om je kaart op te laden, 25 minuten aanschuiven voor een hamburger en dan een dik half uur aanschuiven om in het stadion binnen te geraken.

Nu, zoals ik zei, ze hebben er van genoten, da's uiteindelijk het belangrijkste. Dat, en dat de hamburgers echt wel lekker waren :fingerguns_r: .

Ja mannekes, voor het eerst sinds lang nog eens richting de Heizel getrokken. Voor de eerste keer met onze oudste zoon en mijn neefje. Die mannen hebben daar echt van genoten (ikzelf ook), zowel van het voetbal als van de sfeer, die eigenlijk echt wel goed was.

Nu, hoe goed het voetbal was (toch zeker in de eerste helft) en hoe goed de sfeer was, zo slecht is toch alles op en rond dat stadion. Voor de match 20 minuten aanschuiven om je kaart op te laden, 25 minuten aanschuiven voor een hamburger en dan een dik half uur aanschuiven om in het stadion binnen te geraken.

Nu, zoals ik zei, ze hebben er van genoten, da's uiteindelijk het belangrijkste. Dat, en dat de hamburgers echt wel lekker waren :fingerguns_r: .

Vroeger aankomen :-), ik was er ongeveer een uur op voorhand en bijna nergens meer dan 2 minuten moeten aanschuiven.

Vroeger aankomen :), ik was er ongeveer een uur op voorhand en bijna nergens meer dan 2 minuten moeten aanschuiven.
Wij waren ruim op tijd hoor. Opladen van de pas was aan die kraampjes aan Parking C. We waren rond 17.00u aan het stadion zelf (Tribune 4) en het was daar chaos om binnen te geraken.

Tijdens de rust of na de match was het trouwens ook serieus aanschuiven om een burger te pakken te krijgen.

Wij waren ruim op tijd hoor. Opladen van de pas was aan die kraampjes aan Parking C. We waren rond 17.00u aan het stadion zelf (Tribune 4) en het was daar chaos om binnen te geraken.

Tijdens de rust of na de match was het trouwens ook serieus aanschuiven om een burger te pakken te krijgen.
Haha, letterlijk nooit anders geweten... Zowel bij matchen van de RD's als bij bekerfinales, altijd dezelfde shit alsof ze niet gewoon zijn om zoveel volk te ontvangen daar... Die poortjes :cry:

Ik zou graag wel nog eens een match willen live meepikken van de Duivels, maar die toestanden weerhouden er mij toch elke keer weer van. Nog maar 1 keer geweest, de vriendschappelijke wedstrijd tegen Ivoorkust in 2014. De wachttijden of chaos (behalve op de parking) kan ik me nu niet echt meer voor de geest halen, maar een aangenaam stadion om voetbal te kijken is dat toch niet.

De laatste keer dat ik daar was was tijdens de bekerfinale tussen Genk en Standard in 2018. Verschrikkelijk was het. Om te beginnen al enorm veel file. Pokkekoud was het toen ook. Lange wachtrijen voor drinken en eten. Alcoholvrij bier. Zelfs een onnozel zakske Crocky chips was niet meer te krijgen en dat bij de Crocky cup. En natuurlijk een kloteresultaat voor ons.

Oh ja, wat deelde ze bij het naar buiten gaan uit? Jawel! Crocky chips.

Ik ga nier meer naar het Koning Boudewijstadium, vanuit Oostende is dat al ver en dankzij de rottige parking ben ik nooit op een zinnig uur thuis.

Ik was hierboven aan het lezen over Lukaku en die voor/tegen doet mij denken aan Wilmots. Niet de ramp trainer, maar "das Kampfschwein" in de spits.
Die was ook (vaak terecht) bekritiseerd voor het missen van kansen (WK 94 bvb) maar op het WK 2002 was dat onze onbetwiste leider vanop de spits, die ons door elke match trok. Hij scoorde in elke match (ik reken even de afgekeurde tegen Brazilië erbij) en was het toonbeeld van inzet en leiderschap.

Ik voel dat Lukaku nu eenzelfde status kan krijgen/heeft bij de huidige RD. Zoals hierboven beschreven kijken de jongeren naar hem op, luisteren ze etc.
Voor of tegen, niemand kan ontkennen dat hij voorop gaat in de strijd, inzet en motivatie zijn altijd 100% en ook naast het veld is hij een leidersfiguur en een toonbeeld van professionalisme (in tegenstelling tot zijn broer bvb)

Als hij niet geblesseerd is dan kan hij op het EK echt schitteren in die rol denk ik. Onderschat vooral niet hoe belangrijk een dergelijke figuur kan zijn in de kleedkamer.

De Bruyne heeft (veel) meer talent, Courtois ook, maar die hun leiderschapskwaliteiten zijn veel minder. Dat is vaak zo met de echte top talenten, ik denk dat Lukaku net goed genoeg is om van die gasten respect te krijgen en niet zo goed dat hij onbereikbaar lijkt voor de mindere goden.

Hij maakt zijn goals (dat is duidelijk) maar hij kan nog veel belangrijker zijn als talisman en leider om bvb een Doku volledig te laten schitteren.

Op dat Wk 2002 hadden we een k#t ploeg en we waren al heel blij er bij te zijn, maar Wilmots trok ons over de streep en tegen Brazilë zijn er er uit gegaan met ons hoofd hoog geheven na een wedstrijd waarbij onze ploeg echt boven zichzelf uitsteeg.

De Bruyne of Doku kunnen met klasse een wedstrijd beslissen, Courtois kan een muur zijn, ik denk dat Lukaku ons een beter team kan opleveren. Daarom is hij voor mij de beste keuze als kapitein en waarom hij volgens mij zo belangrijk/overvangbaar is.

Rode Duivels als Kuifje en in bordeauxrood naar het EK? Mogelijk gelekte truitjes doen de ronde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan