De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij was al niet geselecteerd toen hij goed in vorm zat en op de LB speelde. Nu staat hij op de RB en zit minder in vorm (mssn omdat hij op een andere plaats staat en het minder presteren van Club) dus lijkt met gewoon een logisch verhaal in het ogen van de bondscoach
Maar toen hij goed in vorm zat en op LB speelde was het excuus toch de U21 he? Of vergis ik me van speler? Ondertussen denk ik niet dat hij nog kan opgeroepen worden voor die U21 dus dat excuus mag gewoon de vuilbak in.

Maar bon, tzou op zich wel typisch zijn dat er op een positie waar de spelers dun gezaaid zijn naar vorm wordt gekeken om dan op andere posities gewoon de namen op het blad te gooien die (quasi) niet spelen.

Als je Witsel nu bij Atletico ziet spelen, toch wel jammer dat hij er niet bij is.
Ongeacht of hij dan zelf afscheid heeft genomen of er lichtjes toe gedwongen werd.

Blijkbaar is Witsel niet goed genoeg voor een oefenmatch centraal vanachter? Dat snap ik écht écht niet. Zeker gezien de armoede vanachter.

En dan Vermeeren die sinds zijn transfer 20 minuten gespeeld heeft ofzo wél oproepen. "Maak minuten" in aanloop naar EK klinkt nu wel heel hol.
Op Vermeeren zijn positie zijn er toch ook niet zoveel alternatieve keuzes? Soms moet je nu eenmaal bepaalde criteria laten vallen om aan x aantal man te geraken.

Die gedachtengang is toch krom? Verlenging na een goed EK of kostenloos vertrekken bij een minder EK, klaar.
Komaan, als u bondscoach niet met de druk gaat omkunnen van een eventuele slechte prestatie op het EK zonder garantie op de volgende 2 jaar moet hij maar een job zoeken zonder druk he... In het clubvoetbal sta je elke week onder druk als coach dus ik begrijp echt niet dat voor een bondscoach er zo'n voorkeursbehandeling moet zijn.

Of is dit echt gewoon een financiële kwestie? Dat bij een goeie prestatie Tedesco niet tevreden gaat zijn met het bedrag van zijn verlenging?
Ik bedoel eerder dat je te laat bent wanneer Tedesco goed presteert op een tornooi en dan nog moet verlengen. In mijn ogen kun je best het contract laten doorlopen tot 6 maanden na een tornooi of, nog beter, een eenzijdige optie tot verlenging.

Op Vermeeren zijn positie zijn er toch ook niet zoveel alternatieve keuzes? Soms moet je nu eenmaal bepaalde criteria laten vallen om aan x aantal man te geraken.

Goh. Er is een speler van gemiddelde leeftijd (niet jong maar verre van oud) die al enkele jaren kapitein en absolute meerwaarde is bij een Belgisch team dat in de afgelopen drie jaar twee maal tweede geweest is. Dat derde jaar zien we nog wel zeker :D

En uiteraard, een geregeld spelende Vermeeren moet absoluut de voorkeur krijgen. Maar als ge zo iemand al niet bij oefenmatchen eens de kans kunt geven... Ik zal het nooit snappen wat die jongen misdaan heeft om zelfs nog geen één keer geselecteerd geweest te zijn.

Als je Witsel nu bij Atletico ziet spelen, toch wel jammer dat hij er niet bij is.
Ongeacht of hij dan zelf afscheid heeft genomen of er lichtjes toe gedwongen werd.

Ik vind het ook idioot. Als je die gisteren weer zag spelen, dan zou ik geen neen zeggen om bij ons eens te experimenteren met de formatie van Atletico: Casteels - Theate, Witsel, De Winter - Doku, Onana, De Bruyne, Mangala, Bakayoko - Lukaku, Trossard

OK, Doku en Bakayoko zijn niet ideaal omdat je van hen dan ook meer verdedigende taken verwacht, maar onze verdediging is in de 4-4-2 van Tedesco helemaal gatenkaas.

Trouwens, geen Carrasco meer! Ik dacht echt dat die ging blijven opgeroepen worden onder Tedesco eigenlijk.

Het elke selectie blijven roepen om spelers die zelf gestopt zijn, ik begrijp het toch niet hoor.
Wanneer ze 1) duidelijk een meerwaarde zouden zijn voor het huidige basiselftal, en 2) er zelf naar solliciteren, snap ik begot niet wat daar niet te verstaan aan is behalve zelf tegendraads doen. Is het nu echt zo raar dat supporters de best mogelijke ploeg en spelers op het veld willen?

Messi is elvendertig keer gestopt bij Argentinië. OK, volstrekt andere grootorde dan Witsel, maar je gaat niet veel Argentijnen vinden die na zijn vorige interlandpensioen zeiden "GESTOPT IS GESTOPT".

Ik vind het ook idioot. Als je die gisteren weer zag spelen, dan zou ik geen neen zeggen om bij ons eens te experimenteren met de formatie van Atletico: Casteels - Theate, Witsel, De Winter - Doku, Onana, De Bruyne, Mangala, Bakayoko - Lukaku, Trossard

OK, Doku en Bakayoko zijn niet ideaal omdat je van hen dan ook meer verdedigende taken verwacht, maar onze verdediging is in de 4-4-2 van Tedesco helemaal gatenkaas.

Trouwens, geen Carrasco meer! Ik dacht echt dat die ging blijven opgeroepen worden onder Tedesco eigenlijk.
Je zou Mangala nog kunnen ruilen voor Debast. Die kan mi op de 6 uit de voeten en kan zo nodig een rij zakken. De Winter heeft bij Genoa ook al rechtsachter gestaan.

Carrasco is geblesseerd.

Wanneer ze 1) duidelijk een meerwaarde zouden zijn voor het huidige basiselftal, en 2) er zelf naar solliciteren, snap ik begot niet wat daar niet te verstaan aan is behalve zelf tegendraads doen. Is het nu echt zo raar dat supporters de best mogelijke ploeg en spelers op het veld willen?

Messi is elvendertig keer gestopt bij Argentinië. OK, volstrekt andere grootorde dan Witsel, maar je gaat niet veel Argentijnen vinden die na zijn vorige interlandpensioen zeiden "GESTOPT IS GESTOPT".
Witsel heeft toch een "sneertje" uitgedeeld aan Tedesco door te zeggen dat hij niet consequent is, dus heb toch serieus mijn twijfels dat hij effectief openstaat voor een terugkeer.

KDB 'geblesseerd'... lol.

Lijkt gewoon een excuus om niet mee te moeten doen bij die oefenwedstrijden. Ik heb er zeker begrip voor in deze fase van het seizoen, maar vind het wel grappig dat ze daar een excuus voor verzinnen dan.

Na de interlandbreak staat die sowieso direct weer in de basis bij ManC.

Oh ja, en ik hoop dat Svilar er niet bij is uit eigen keuze.

Als bond moet je die NU proberen te overtuigen om voor België te kiezen. Maakt niet uit dat hij misschien niet direct de eerste keuze is nu voor het EK, maar over een paar jaar zijn Courtois, Sels, Casteels en Kaminski op pensioen.

Maar gelukkig zijn er weer 4 !!!! doelmannen bij. Je zal het anders maar eens voor hebben dat er 3 tegelijkertijd geblesseerd zijn :unsure:

Oh ja, en ik hoop dat Svilar er niet bij is uit eigen keuze.

Als bond moet je die NU proberen te overtuigen om voor België te kiezen. Maakt niet uit dat hij misschien niet direct de eerste keuze is nu voor het EK, maar over een paar jaar zijn Courtois, Sels, Casteels en Kaminski op pensioen.

Maar gelukkig zijn er weer 4 !!!! doelmannen bij. Je zal het anders maar eens voor hebben dat er 3 tegelijkertijd geblesseerd zijn :unsure:
Mag blijkbaar niet opnieuw van land wisselen.

Hier wringt het schoentje persoonlijk voor mij. Ofwel stel je je officieel terug beschikbaar, ofwel niet. Maar zelf een halfslachtig ballonnetje oplaten in de hoop dat je gebeld wordt? Dat neigt voor mij naar "ik wil wel terugkomen maar trek mijn pensioen niet officieel in want als ik dan toch niet opgeroepen wordt heb ik me wat belachelijk gemaakt".

Hier wringt het schoentje persoonlijk voor mij. Ofwel stel je je officieel terug beschikbaar, ofwel niet. Maar zelf een halfslachtig ballonnetje oplaten in de hoop dat je gebeld wordt? Dat neigt voor mij naar "ik wil wel terugkomen maar trek mijn pensioen niet officieel in want als ik dan toch niet opgeroepen wordt heb ik me wat belachelijk gemaakt".
Totaal niet mee eens.

Het is aan de bondscoach om spelers op te roepen.

Dat geldt zowel voor jonge spelers als voor oudere spelers. Het is toch echt niet aan de speler zelf om in de pers te roepen dat ze willen opgeroepen worden? Stel u voor dat elke speler dat begint te doen, jong of oud.

Bij oudere spelers kan dat dan zijn dat hij eerst moet polsen of die terug wil komen.

Het is aan de bondscoach om de beste spelers op te roepen en als Witsel gewoon onze beste CV van dit moment is (ik hoop dat degenen die hier bij de vorige discussie drogredenen zochten - te traag, te oud, geen ervaring in een 4 mansdefensie, niet zijn natuurlijke positie...- hem gisteren hebben bezig gezien op het hoogste voetbalniveau?) dan is het aan hem om hem al dan niet te selecteren en te overtuigen.

Dat Tedesco dat zelfs niet probeert ligt dus 100% aan hem en zijn selectiebeleid.

Ik heb eerlijk gezegd hoe langer hoe minder vertrouwen in Tedesco en vooral zijn eerlijkheid en inschatting van spelers. Bij Courtois deed hij ook al zo verwonderd alsof hij niet wist waarom Courtois kwaad was en vertrokken is, nu geeft Witsel zelf aan dat tijdens een telefoongesprek van 2 minuten zijn gevoel niet goed zat, Tedesco noemt het "een goed en positief gesprek". Nee, ik vertrouw die vent zijn people skills niet, lijkt me heel moeilijk met een groep toppers om te kunnen.

Nu ook KDB niet opgeroepen, dat is gewoon toegeven aan Man City. Hij heeft zondag nog gespeeld, wedden dat hij ook de volgende wedstrijd tegen Newcastle gaat spelen?

Totaal niet mee eens.

Het is aan de bondscoach om spelers op te roepen.

Dat geldt zowel voor jonge spelers als voor oudere spelers. Het is toch echt niet aan de speler zelf om in de pers te roepen dat ze willen opgeroepen worden? Stel u voor dat elke speler dat begint te doen, jong of oud.

Bij oudere spelers kan dat dan zijn dat hij eerst moet polsen of die terug wil komen.

Het is aan de bondscoach om de beste spelers op te roepen en als Witsel gewoon onze beste CV van dit moment is (ik hoop dat degenen die hier bij de vorige discussie drogredenen zochten - te traag, te oud, geen ervaring in een 4 mansdefensie, niet zijn natuurlijke positie...- hem gisteren hebben bezig gezien op het hoogste voetbalniveau?) dan is het aan hem om hem al dan niet te selecteren en te overtuigen.

Dat Tedesco dat zelfs niet probeert ligt dus 100% aan hem en zijn selectiebeleid.

Ik heb eerlijk gezegd hoe langer hoe minder vertrouwen in Tedesco en vooral zijn eerlijkheid en inschatting van spelers. Bij Courtois deed hij ook al zo verwonderd alsof hij niet wist waarom Courtois kwaad was en vertrokken is, nu geeft Witsel zelf aan dat tijdens een telefoongesprek van 2 minuten zijn gevoel niet goed zat, Tedesco noemt het "een goed en positief gesprek". Nee, ik vertrouw die vent zijn people skills niet, lijkt me heel moeilijk met een groep toppers om te kunnen.

Nu ook KDB niet opgeroepen, dat is gewoon toegeven aan Man City. Hij heeft zondag nog gespeeld, wedden dat hij ook de volgende wedstrijd tegen Newcastle gaat spelen?
Ik vind dat dus echt onzin. Zodra je "officieel" je pensioen aankondigt, ben jij gewoon de eerste persoon die contact opneemt met de coach om te zeggen dat je weer beschikbaar bent. De coach moet echt niet iedereen gaan afbellen om te vragen of ze deze keer wel willen komen. Hij heeft gewoon 100% gelijk om dit niet te doen. (In hoeverre we kunnen beoordelen hoe dat hele proces is verlopen).

En Tedesco mag dan niet de beste People Manager zijn (ook weer in hoeverre we dit kunnen beoordelen), maar is dat dan een vereiste? Ik denk dat er genoeg coaches zijn die hier moeite mee hebben en toch een goede coach zijn.

Ook over KDB maakt het toch niks uit? We weten wat hij kan en laat hem maar lekker 100% fit geraken voor het eindtoernooi. Daar hebben we hem echt nodig.

KDB is een geniale speler, maar ook hem kan je niet zomaar in een nieuw systeem droppen en hopen dat hij en de rest van het team elkaar meteen vindt op het moment dat het van moeten is. Ik zou hem oproepen zodat hij op zijn minst mee is met het systeem en de nieuwe groep, daarom moet hij niet noodzakelijk de wedstrijden spelen als hij niet 100% fit is.

Ik vind het eerlijk gezegd absurd dat je in zo'n miljoenenbusiness er nog altijd mee weg komt met niet (deftig) te praten met je spelers. Ik versta dat echt niet. Zeker bij een bondscoach die zijn spelers niet elke dag ziet.

Witsel heeft zijn pensioen aangekondigd omdat Tedesco gelogen heeft over de reden waarom hij hem niet opriep, en heeft intussen al verschillende keren laten blijken dat de deur wat hem betreft wel degelijk nog op een kier staat. Ja, je kan tegen hem ook zeggen dat hij zijn ego kan steken waar de zon niet schijnt, en dat zou ook terecht zijn, maar dat is een voetballer. Een coach zijn belangrijkste job is om de sterkst mogelijke ploeg op het veld te krijgen en om je spelers en spelersgroep te managen. Als er 1 iemand is wiens ego zijn job niet in de weg mag staan, is het de coach.

KDB is een geniale speler, maar ook hem kan je niet zomaar in een nieuw systeem droppen en hopen dat hij en de rest van het team elkaar meteen vindt op het moment dat het van moeten is. Ik zou hem oproepen zodat hij op zijn minst mee is met het systeem en de nieuwe groep, daarom moet hij niet noodzakelijk de wedstrijden spelen als hij niet 100% fit is.

Ik vind het eerlijk gezegd absurd dat je in zo'n miljoenenbusiness er nog altijd mee weg komt met niet (deftig) te praten met je spelers. Ik versta dat echt niet. Zeker bij een bondscoach die zijn spelers niet elke dag ziet.

Witsel heeft zijn pensioen aangekondigd omdat Tedesco gelogen heeft over de reden waarom hij hem niet opriep, en heeft intussen al verschillende keren laten blijken dat de deur wat hem betreft wel degelijk nog op een kier staat. Ja, je kan tegen hem ook zeggen dat hij zijn ego kan steken waar de zon niet schijnt, en dat zou ook terecht zijn, maar dat is een voetballer. Een coach zijn belangrijkste job is om de sterkst mogelijke ploeg op het veld te krijgen en om je spelers en spelersgroep te managen. Als er 1 iemand is wiens ego zijn job niet in de weg mag staan, is het de coach.
Dat is toch allemaal maar giswerk? We weten helemaal niet wat in dat gesprek is gezegd? We weten ook niet of Tedesco redelijk was en Witsel zich misschien wat aanstelt? Ook niet in hoeverre Witsel openstaat/stond voor een terugkeer. Er wordt nu emotioneel op gereageerd met Tedesco als grote boeman, maar wij als supporters, weten toch echt niks van die gesprekken, hoe ze gevoerd zijn en wat de inhoud was. En ik zeg absoluut niet dat Tedesco geen fouten heeft gemaakt. Ik zeg alleen dat we als supporters conclusies trekken zonder te weten wat er speelt. Gewoon omdat we Witsel blijkbaar als reddende engel zien van de defensie. Wat ook weer ironisch is, aangezien hij eerst het probleem was.

Ik vind dat dus echt onzin. Zodra je "officieel" je pensioen aankondigt, ben jij gewoon de eerste persoon die contact opneemt met de coach om te zeggen dat je weer beschikbaar bent. De coach moet echt niet iedereen gaan afbellen om te vragen of ze deze keer wel willen komen. Hij heeft gewoon 100% gelijk om dit niet te doen. (In hoeverre we kunnen beoordelen hoe dat hele proces is verlopen).

Allé kom, "iedereen gaan afbellen", hoeveel spelers zijn er denk je die nog in aanmerking komen voor de Rode Duivels die hun pensioen hebben aangekondigd? Ik tel er momenteel eigenlijk 2, Alderweireld en Witsel en eventueel nog Mignolet omdat Courtois er niet bij gaat zijn.

Zoveel werk is dat dus niet. Dus als je gewoon de beste spelers wil oproepen dan pols je die, simpel. Witsel is gewoon op dit moment de beste Belgische CV in gans Europa. Je kan die dus zonder twijfel gebruiken.

Dat Tedesco dat niet doet is omdat hij het dus niet nodig acht, je wegsteken achter dat pensioen is zever. Als hij nu zou zeggen "ik heb hem gebeld en wil hem erbij maar hij wilt niet", dan houdt het uiteraard op.

En Tedesco mag dan niet de beste People Manager zijn (ook weer in hoeverre we dit kunnen beoordelen), maar is dat dan een vereiste? Ik denk dat er genoeg coaches zijn die hier moeite mee hebben en toch een goede coach zijn.

Mij lijken people skills als bondscoach net één van de belangrijkste eigenschappen. Je moet op een telkens korte periode een groep (wereld)vedetten op eenzelfde lijn krijgen én tijdens tornooien die groep scherp houden en brandjes, die er altijd wel ontstaan, blussen.

Ook over KDB maakt het toch niks uit? We weten wat hij kan en laat hem maar lekker 100% fit geraken voor het eindtoernooi. Daar hebben we hem echt nodig.

Ja, we weten wat hij kan. Maar bij City traint hij elke dag met zijn ganse team, denk je niet dat het belangrijk is om met de RD's toch ergens automatismen te hebben? Die ga je niet krijgen door plots na meer dan een jaar afwezigheid 2 oefenmatchkes te spelen vlak voor het EK. Wanneer KDB bv met Batshuayi voor zich moet spelen, die snapt nog half niet de genialiteit van KDB en waar die moet lopen zoals Lukaku dat wel weet. Ik vermoed dat het met pakweg Openda niet anders zal zijn.

Nee, KDB is uiteraard een absolute topper, maar hij kan het ook niet alleen en heeft een ploeg rond zich nodig die gewoon is om met hem te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan