Totaal niet mee eens.
Het is aan de bondscoach om spelers op te roepen.
Dat geldt zowel voor jonge spelers als voor oudere spelers. Het is toch echt niet aan de speler zelf om in de pers te roepen dat ze willen opgeroepen worden? Stel u voor dat elke speler dat begint te doen, jong of oud.
Bij oudere spelers kan dat dan zijn dat hij eerst moet polsen of die terug wil komen.
Het is aan de bondscoach om de beste spelers op te roepen en als Witsel gewoon onze beste CV van dit moment is (ik hoop dat degenen die hier bij de vorige discussie drogredenen zochten - te traag, te oud, geen ervaring in een 4 mansdefensie, niet zijn natuurlijke positie...- hem gisteren hebben bezig gezien op het hoogste voetbalniveau?) dan is het aan hem om hem al dan niet te selecteren en te overtuigen.
Dat Tedesco dat zelfs niet probeert ligt dus 100% aan hem en zijn selectiebeleid.
Ik heb eerlijk gezegd hoe langer hoe minder vertrouwen in Tedesco en vooral zijn eerlijkheid en inschatting van spelers. Bij Courtois deed hij ook al zo verwonderd alsof hij niet wist waarom Courtois kwaad was en vertrokken is, nu geeft Witsel zelf aan dat tijdens een telefoongesprek van 2 minuten zijn gevoel niet goed zat, Tedesco noemt het "een goed en positief gesprek". Nee, ik vertrouw die vent zijn people skills niet, lijkt me heel moeilijk met een groep toppers om te kunnen.
Nu ook KDB niet opgeroepen, dat is gewoon toegeven aan Man City. Hij heeft zondag nog gespeeld, wedden dat hij ook de volgende wedstrijd tegen Newcastle gaat spelen?