Gisteren niet echt gekeken buiten een minuut of tien op het einde van de eerste helft. Er was te weinig interessants op dat veld voor mij persoonlijk, er staat als land vrijwel niets op het spel in zo een groep, en na die tien minuten vond ik het niveau ook nog eens zo lauwtjes dat ik toch liever wat oorlogsstreams opzette terwijl ik Royal Match op mijn gsm speelde (level #4247). Vanmorgen zag ik dat het 2-3 geworden was en dat Doku schijnbaar unieke sportprestaties afleverde. Na het aanschouwen van de
compilatie op HLN hierover vraag ik mezelf nog steeds af wat er zo uitzonderlijk aan was, geen idee. Misschien zaten de momenten voor "beste dribbelaar van Europa" niet in die compilatie, maar da's nogal dom voor een compilatie dan. En verdomme toch, Aster ook nog gehoord tijdens die compilatie, opnieuw nog liever dat Hebreeuws en Arabisch gejengel te midden van oorlogsmisdaden dan die marketing die voor journalistiek moet doorgaan. Het is wat het is, ik kan gewoon niet meer verwachten van zulke figuren.
Maar moet dan echt iedereen in de media overdrijven? Hoeveel en welke soort schnaps heeft Hans Vandeweghe ginter in zijn mik gekapt?
"Deze generatie kan nog twee à drie grote toernooien mee en is beter dan de ‘gouden generatie'. Ze hebben meer klasse en beschikken over het atletische vermogen waar het de gouden generatie soms aan ontbrak." Goed zot. Na een nog bijna weggegeven 0-3 op een halfuurtje tijd tegen een land dat niet eens in de top 25 van zowel de FIFA- als de ELO-ranking staat, zonder hun beste speler. Die andere kant van de vergelijking stond in een halve finale van een WK? Meer klasse??? Of Onana nog drie grote tornooien meegaat, durf ik ook te betwijfelen aangezien ik net heb gelezen dat die in Senegal geboren is en tot zijn twaalfde daar gewoond heeft.
"Jérémy Doku is een moderne en dubbel zo snelle versie van Eden Hazard" ... Nu ben ik de eerste om Hazard te verslijten als dilettant en aangedikte (huehuehue) topspeler, maar toch heb ik een pak meer respect voor Hazard dan dit soort zouteloosheid. Ook weer niet hetzelfde respect gelijk Mulder die Hazard even los verbindt met Cruijff, als Hollander, zonder schroom, natuurlijk. Maar goed, toch nog meer dan dat.
Doe toch eens effies normaal, ge zit niet op een forum lukraak wat gestileerde zever te posten he. Goede maar te verwachten winst, kwalificatie zoals eveneens verwacht al op zak, leuk dat er blijkbaar een paar spelers waren die goed speelden, na al dat blessureleed een cool filmpje van Doku zijn acties, en Tielemans trekt de dalende lijn van bij zijn clubs gewoon door bij zijn land. Als ge dat zegt als media, zullen mensen ook wel klikken en kijken hoor. En tegelijk ook een pak minder slecht chauvinistisch geïnformeerd zijn dan ik ben over het Midden-Oosten omdat ik liever TNT power-ups lig te combineren in mijn eigen spelletje dan op te letten in de echte wereld.