De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
Het kan zomaar zijn dat die 2 jaar amper aan spelen komt en dan wordt het lastig om nog een deftige carriëre uit te bouwen (cfr Musonda) omdat je niet meer gezien wordt, en eigelijk gewoon compleet stagneert.
Musonda hier wel een heel slecht voorbeeld. Zonder blessures konden we daar nu wel gewoon van genieten ondanks de mindere keuze voor Chelsea.

Waarom is Onana eigenlijk incontournable voor u?
Voor mij is Onana absoluut incontournable voor het countervoetbal dat de Duivels spelen. De directheid in zijn passing is mede cruciaal om een counter of snelle aanval op te zetten, met al het brommerkesgeweld vanvoor. Iets wat Nainggolan in het verleden bijvoorbeeld ook heeft gehad.

Ik zie voorlopig enkel Vermeeren in staat (Lavia heb ik eerlijkheidshalve nog te weinig aan het werk gezien) om ook zo direct te spelen. Iets wat onze overige middenvelders ontbreekt. Aan de ene zijde heb je de brekers (Mangala, Dendoncker, Keita en Onana heeft dit ook) en aan de andere zijn de balbezitters (Tielemans, Vanaken, Vranckx,...). Die laatsten renderen minder bij countervoetbal.

Op korte termijn kan dit kloppen. Maar gezien de leeftijd van al onze middenvelders, en het potentieel dat ze reeds toonden, zit hier op termijn toch echt muziek in? En het is niet dat we de spelers niet hebben om op termijn terug dominant te spelen.

Op het beloften ek kon het duo Debast - De Winter mij bv wel bekoren. Om maar te zeggen, ook daar kan het snel keren. We hebben er maar een paar nodig om ons daar in de toekomst uit de nood te helpen.

Dat pessimisme over de toekomst snap ik niet goed. Op dat vlak is er net heel veel om enthousiast van te worden.

Alleen al die blessures (Butera, Duranville, Lavia) wel iets die hopelijk niet teveel de carrières van een paar key talenten teveel afremmen.
De Winter speelt zijn matchen bij Genoa en doorgaans ook op rechtsback. Alternatief voor Castagne?
Debast mag ook kansen krijgen want Faes doet soms pijn aan de ogen.

Hopelijk komt het besef eindelijk eens bij dergelijke spelers dat ze niet (per se) voor grote namen van ploegen moeten kiezen/zwichten waar de concurrentie moordend is, maar gewoon zorgen dat ze spelen, desnoods op een iets lager niveau/mindere ploeg.
Het kan zomaar zijn dat die 2 jaar amper aan spelen komt en dan wordt het lastig om nog een deftige carriëre uit te bouwen (cfr Musonda) omdat je niet meer gezien wordt, en eigelijk gewoon compleet stagneert.

Ik had het niet gedacht van Doku (zijn overstap naar MC), maar die zijn tussenstap naar Rennes, is duidelijk een meerwaarde gebleken als je die nu ziet spelen, ondanks zijn blessures. Hazard groeide ook eerst bij Lille, KDB bij Wolfsburg/Bremen, ...
Het is maar heel weinigen gegeven om direct bij een topclub te presteren en te spelen. Zo'n Vermeeren moet ook niet direct naar Barca gaan, dat zou gewoon niet slim zijn, die is toch echt nog niet van dat niveau om daar echt al mee te draaien, en kom niet af met "meetrainen bij de grote jongens", je moet matchen spelen. 95% van de carrieres gaat in trapjes, niet met reuzestappen, jammer dat spelers (en makelaars) soms hoofdzakelijk bezig zijn met geld.
Euhm Southampton?
Man city -> stapje terug, basisspeler -> Chelsea
Hij had ook voor United kunnen kiezen, dan was hij misschien wel basisspeler (kan bij Chelsea ook mja blessure), maar wat had hij daar geleerd dit jaar..

Euhm Southampton?
Man city -> stapje terug, basisspeler -> Chelsea
Hij had ook voor United kunnen kiezen, dan was hij misschien wel basisspeler (kan bij Chelsea ook mja blessure), maar wat had hij daar geleerd dit jaar..
Chelsea staat onder United he :unsure:. Hij had ook bij Liverpool kunnen tekenen.

Enfin, hij had bij bijna elke club in de PL kunnen tekenen en meer kans gehad om dit seizoen een basisplaats af te dwingen.

Dat is hij niet per se. Maar uw lijstje centrale middenvelders op dit moment bestaat uit: Onana, Mangala, Tielemans, Dendoncker, Keita, Vermeeren, Lavia, Vranckx, Matazo (vergeet ik er?). Tielemans, Matazo, Dendocker en Vranckx geraken niet in de basis bij hun ploeg, en zeker de laatste twee maken nauwelijks minuten. Lavia is geblesseerd en gaat een moordende concurrentiestrijd aan. Dan heb je nog Onana, Mangala, Keita en Vermeeren. Daarvan staat Onana op dit moment gewoon het verst.

@Pinkman het kan hé, dat Vermeeren overhyped wordt. Maar ik hoor niet wie je dan wel kiest, op dit moment?
Als iedereen fit is : Onana /Lavia/KDB .

Is niet normaal welke kansen wij weggeven, zeker als je zo laag staat op het veld.
Gelukkig hebben we offensief een paar klasbakken.
Op het ek zal het toch veel beter moeten.
En hopelijk bedenkt Toby zich nog om nog even door te gaan als rd.

@Pinkman het kan hé, dat Vermeeren overhyped wordt. Maar ik hoor niet wie je dan wel kiest, op dit moment?
Op dit moment: Blok met Onana/Mangala voor de defensie en CDK op tien. Vermeeren kan dan ingevallen bij twee situaties: Of we staan voor en kan mee voor de controle zorgen, of we staan achter en kan dan zorgen voor meer creativiteit.

Nu ik zou wel altijd Vermeeren laten invallen ipv Tielemans op dit moment :unsure: Ik zou gewoon opletten met Vermeeren en hem gewoon rustig aan brengen. Zie bv. wat Martinez heeft uitgespookt met Debast, dat is nergens goed voor.

Openda was gisteren ook weer geweldig teleurstellend.

Die combinatie met Lukaku werkte uiteraard niet, maar zelfs dan verwacht je toch iets meer, gezien hij het goed doet in de Bundesliga.

Op dit moment: Blok met Onana/Mangala voor de defensie en CDK op tien. Vermeeren kan dan ingevallen bij twee situaties: Of we staan voor en kan mee voor de controle zorgen, of we staan achter en kan dan zorgen voor meer creativiteit.

Nu ik zou wel altijd Vermeeren laten invallen ipv Tielemans op dit moment :unsure: Ik zou gewoon opletten met Vermeeren en hem gewoon rustig aan brengen. Zie bv. wat Martinez heeft uitgespookt met Debast, dat is nergens goed voor.
Mja, Martinez heeft Debast gebracht toen die vrij letterlijk nog maar een handvol matchen bij de A-kern van Anderlecht had gespeeld. Vermeeren staat intussen toch al stukken verder dan Debast toen.

Ik begrijp wel dat je van een 18-jarige nog niet je patron op het middenveld wil maken bij de Rode Duivels, dat is te veel druk. Maar als die tegen juni op dit niveau blijft presteren of nog progressie maakt, dan zie ik toch weinig reden om voor Mangala te kiezen in de plaats. Ik zie ook liever talenten als Vermeeren en Lavia ervaring tanken op het EK dan een Mangala.

Laatst bewerkt:
Gewoon 433 spelen en Openda wisselen voor CDK in het middenveld en dat zou een veel beter gebalanceerd elftal geweest zijn. Doku is echt ongelooflijk en Lukebakio heeft dat ook fantastisch gedaan. Den truk is gewoon die mannen hoog op het veld aangespeeld krijgen. Daarom dat er meer creativiteit in het middenveld moet zijn en als KDB er niet is is de volgende in de rij die dat heeft, CDK. Die heeft ook Torinstinct. Die moeten ze dan ook dekken en geeft meer ruimte op de flanken om de actie te maken.

Gisteren niet echt gekeken buiten een minuut of tien op het einde van de eerste helft. Er was te weinig interessants op dat veld voor mij persoonlijk, er staat als land vrijwel niets op het spel in zo een groep, en na die tien minuten vond ik het niveau ook nog eens zo lauwtjes dat ik toch liever wat oorlogsstreams opzette terwijl ik Royal Match op mijn gsm speelde (level #4247). Vanmorgen zag ik dat het 2-3 geworden was en dat Doku schijnbaar unieke sportprestaties afleverde. Na het aanschouwen van de compilatie op HLN hierover vraag ik mezelf nog steeds af wat er zo uitzonderlijk aan was, geen idee. Misschien zaten de momenten voor "beste dribbelaar van Europa" niet in die compilatie, maar da's nogal dom voor een compilatie dan. En verdomme toch, Aster ook nog gehoord tijdens die compilatie, opnieuw nog liever dat Hebreeuws en Arabisch gejengel te midden van oorlogsmisdaden dan die marketing die voor journalistiek moet doorgaan. Het is wat het is, ik kan gewoon niet meer verwachten van zulke figuren.

Maar moet dan echt iedereen in de media overdrijven? Hoeveel en welke soort schnaps heeft Hans Vandeweghe ginter in zijn mik gekapt? "Deze generatie kan nog twee à drie grote toernooien mee en is beter dan de ‘gouden generatie'. Ze hebben meer klasse en beschikken over het atletische vermogen waar het de gouden generatie soms aan ontbrak." Goed zot. Na een nog bijna weggegeven 0-3 op een halfuurtje tijd tegen een land dat niet eens in de top 25 van zowel de FIFA- als de ELO-ranking staat, zonder hun beste speler. Die andere kant van de vergelijking stond in een halve finale van een WK? Meer klasse??? Of Onana nog drie grote tornooien meegaat, durf ik ook te betwijfelen aangezien ik net heb gelezen dat die in Senegal geboren is en tot zijn twaalfde daar gewoond heeft. "Jérémy Doku is een moderne en dubbel zo snelle versie van Eden Hazard" ... Nu ben ik de eerste om Hazard te verslijten als dilettant en aangedikte (huehuehue) topspeler, maar toch heb ik een pak meer respect voor Hazard dan dit soort zouteloosheid. Ook weer niet hetzelfde respect gelijk Mulder die Hazard even los verbindt met Cruijff, als Hollander, zonder schroom, natuurlijk. Maar goed, toch nog meer dan dat.

Doe toch eens effies normaal, ge zit niet op een forum lukraak wat gestileerde zever te posten he. Goede maar te verwachten winst, kwalificatie zoals eveneens verwacht al op zak, leuk dat er blijkbaar een paar spelers waren die goed speelden, na al dat blessureleed een cool filmpje van Doku zijn acties, en Tielemans trekt de dalende lijn van bij zijn clubs gewoon door bij zijn land. Als ge dat zegt als media, zullen mensen ook wel klikken en kijken hoor. En tegelijk ook een pak minder slecht chauvinistisch geïnformeerd zijn dan ik ben over het Midden-Oosten omdat ik liever TNT power-ups lig te combineren in mijn eigen spelletje dan op te letten in de echte wereld.

Gisteren niet echt gekeken buiten een minuut of tien op het einde van de eerste helft. Er was te weinig interessants op dat veld voor mij persoonlijk, er staat als land vrijwel niets op het spel in zo een groep, en na die tien minuten vond ik het niveau ook nog eens zo lauwtjes dat ik toch liever wat oorlogsstreams opzette terwijl ik Royal Match op mijn gsm speelde (level #4247). Vanmorgen zag ik dat het 2-3 geworden was en dat Doku schijnbaar unieke sportprestaties afleverde. Na het aanschouwen van de compilatie op HLN hierover vraag ik mezelf nog steeds af wat er zo uitzonderlijk aan was, geen idee. Misschien zaten de momenten voor "beste dribbelaar van Europa" niet in die compilatie, maar da's nogal dom voor een compilatie dan. En verdomme toch, Aster ook nog gehoord tijdens die compilatie, opnieuw nog liever dat Hebreeuws en Arabisch gejengel te midden van oorlogsmisdaden dan die marketing die voor journalistiek moet doorgaan. Het is wat het is, ik kan gewoon niet meer verwachten van zulke figuren.

Maar moet dan echt iedereen in de media overdrijven? Hoeveel en welke soort schnaps heeft Hans Vandeweghe ginter in zijn mik gekapt? "Deze generatie kan nog twee à drie grote toernooien mee en is beter dan de ‘gouden generatie'. Ze hebben meer klasse en beschikken over het atletische vermogen waar het de gouden generatie soms aan ontbrak." Goed zot. Na een nog bijna weggegeven 0-3 op een halfuurtje tijd tegen een land dat niet eens in de top 25 van zowel de FIFA- als de ELO-ranking staat, zonder hun beste speler. Die andere kant van de vergelijking stond in een halve finale van een WK? Meer klasse??? Of Onana nog drie grote tornooien meegaat, durf ik ook te betwijfelen aangezien ik net heb gelezen dat die in Senegal geboren is en tot zijn twaalfde daar gewoond heeft. "Jérémy Doku is een moderne en dubbel zo snelle versie van Eden Hazard" ... Nu ben ik de eerste om Hazard te verslijten als dilettant en aangedikte (huehuehue) topspeler, maar toch heb ik een pak meer respect voor Hazard dan dit soort zouteloosheid. Ook weer niet hetzelfde respect gelijk Mulder die Hazard even los verbindt met Cruijff, als Hollander, zonder schroom, natuurlijk. Maar goed, toch nog meer dan dat.

Doe toch eens effies normaal, ge zit niet op een forum lukraak wat gestileerde zever te posten he. Goede maar te verwachten winst, kwalificatie zoals eveneens verwacht al op zak, leuk dat er blijkbaar een paar spelers waren die goed speelden, na al dat blessureleed een cool filmpje van Doku zijn acties, en Tielemans trekt de dalende lijn van bij zijn clubs gewoon door bij zijn land. Als ge dat zegt als media, zullen mensen ook wel klikken en kijken hoor. En tegelijk ook een pak minder slecht chauvinistisch geïnformeerd zijn dan ik ben over het Midden-Oosten omdat ik liever TNT power-ups lig te combineren in mijn eigen spelletje dan op te letten in de echte wereld.
Tgoh er zitten wel wat juiste zaken in… Maar sorry, Doku was weergaloos en dat was Hazard-esque. Ik had het nooit nog verwacht, maar Doku is enorm gegroeid als speler en dan vooral op het cerebrale vlak. Als die kan bevestigen heb je mogelijks effectief iemand beter dan Hazard.

En ik heb zelden iemand (anders dan Messi) zo vaak en zo succesvol weten dribbelen op internationaal niveau. Die prestatie verdienr echt wel een pluim.

Doku zal alleen maar efficiënter worden onder Pep. Het feit dat die al zo belangrijk is geworden en het vertrouwen krijgt kan alleen maar positief zijn voor de RD. FIT BLIJVEN 🤞

Doku toont zeker het potentieel dat hij hetzelfde (of meer) kan bereiken als Hazard, maar hij moet het nog bewijzen natuurlijk.
"Hazard-esque" zijn tegen Oostenrijk in een kwalificatiematch, ok prima, maar hopelijk gaan we dit ook zien wanneer het echt om de knikkers gaat.

Trouwens, hoe zou ons middenveld er uit gaan zien tegen Zweden? Onana is nu geschorst veronderstel ik? (of is dat enkel bij een rechtstreekse rode kaart?)

Hans Vandeweghe heeft een erg vilaine pen, dat weet iedereen en wel en dat verkoopt. Daarom krijgt hij zijn forum in de media, hij is ook eigenlijk een voetbal hater. Enfin hij kan er niet mee om dat voetbal veel populairder is dan "echte" topsporten en dus gaat elk artikel over te veel geld, te weinig trainen etc etc.

Hij verkondigt een mening die je vaak aantreft bij sporters/trainers etc in kleinere sporten (lees in minder verdienende sporten) in het Judo (waar ik op redelijk niveau zeer actief was) of in het Rugby (Zuid-Afrikaanse familie) is voetbal afkraken erg populair. Daar zit een erg groot element van jaloezie in, als is er vaak wel een kern van waarheid.

Ik denk dat iedereen wel weet dat Hazard meer uit zijn carrière had kunnen halen, maar ik kan zo veel talenten uit andere sporten opnoemen die dat ook hadden. Op het moment dat een icoon (en dat was Hazard zeker) stopt is het gewoon niet kies of opportuun om dat zo hard te stellen. Dat is gewoon "bullying" (ik vind pesten de lading niet dekken) en je forum (macht) misbruiken en daar is Vandeweghe niet vies van. Soms heeft hij gelijk maar ik vind hem deel van het probleem (de verharding van de media)

Overigens in het begin van zijn artikel vindt hij het nog eens nodig om hard op Lukaku te trappen ook. Op zijn leeftijd vidn ik gewoon dat hij beter zou moeten weten , ik zou als hoofdredacteur ook nooit zulke bagger laten publiceren. Ik lees dan ook deze krant niet.

DVincent Van Genechten kent gewoon duidelijk niets van voetbal, en tijdens die derde goal tegen Oostenrijk lag hij te slapen (of de tweet was van ervoor)

Hans Vandeweghe heeft een erg vilaine pen, dat weet iedereen en wel en dat verkoopt. Daarom krijgt hij zijn forum in de media, hij is ook eigenlijk een voetbal hater. Enfin hij kan er niet mee om dat voetbal veel populairder is dan "echte" topsporten en dus gaat elk artikel over te veel geld, te weinig trainen etc etc.

Hij verkondigt een mening die je vaak aantreft bij sporters/trainers etc in kleinere sporten (lees in minder verdienende sporten) in het Judo (waar ik op redelijk niveau zeer actief was) of in het Rugby (Zuid-Afrikaanse familie) is voetbal afkraken erg populair. Daar zit een erg groot element van jaloezie in, als is er vaak wel een kern van waarheid.

Ik denk dat iedereen wel weet dat Hazard meer uit zijn carrière had kunnen halen, maar ik kan zo veel talenten uit andere sporten opnoemen die dat ook hadden. Op het moment dat een icoon (en dat was Hazard zeker) stopt is het gewoon niet kies of opportuun om dat zo hard te stellen. Dat is gewoon "bullying" (ik vind pesten de lading niet dekken) en je forum (macht) misbruiken en daar is Vandeweghe niet vies van. Soms heeft hij gelijk maar ik vind hem deel van het probleem (de verharding van de media)

Overigens in het begin van zijn artikel vindt hij het nog eens nodig om hard op Lukaku te trappen ook. Op zijn leeftijd vidn ik gewoon dat hij beter zou moeten weten , ik zou als hoofdredacteur ook nooit zulke bagger laten publiceren. Ik lees dan ook deze krant niet.

DVincent Van Genechten kent gewoon duidelijk niets van voetbal, en tijdens die derde goal tegen Oostenrijk lag hij te slapen (of de tweet was van ervoor)
Heeft die er niet ongeveer alles uitgehaald? Real moogt ge toch niet catalogeren onder "niet alles uit zijn carrière halen"? Dat is geblesseerd geraken en in een vicieuze cirkel niet meer tot de top geraken die hij altijd was.

Die journalist begrijpt gewoon de hele sport niet. Het draait niet zuiver om statistieken en efficiëntie.

Hazard wist (en heeft dat denk ik zelfs letterlijk ooit gezegd) dat voetbal voor een groot stuk draait om het show gehalte. Mensen willen mooi voetbal zien, dribbels, wereldgoals, drama in de laatste minuten enz.

Cru gezegd: so what als jouw club dit jaar kampioen speelt. Volgend jaar is er weer een andere kampioen. En het jaar daarna, en het jaar daarna enz. Wat mensen zich wel lange tijd herinneren, zijn spelers die hen deden genieten van het spel.

Enfin, dat is toch mijn mening erover :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan