De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja de Laet was met wat humor, maar die verpersoonlijkt voor mij wel de grinta die ik graag zie, ik mis dat een beetje bij de jongere verdedigers.

KDB heeft hij niet kunnen gebruiken inderdaad, maar gaan we in principe op top niveau zien op het EK. De Cuyper is beter verdedigend dan veel denken. Die heeft wel wat terriër in zich. Puur verdedigend vind ik hem nog steeds beter dan een De Bast bvb.

Er zijn overigens slechtere teams met een Europese of wereldbeker thuis gekomen: Griekenland uiteraard, maar dat Italië dat zich daarna niet eens plaatst voor het WK had niet het (aanvallend) talent van deze ploeg (wel een VEEL betere coach/tactiek/groepsgeest/...)

Het gaat van de vorm en blessures afhangen, is ons aanvallend compartiment in topvorm en Courtois ook, dan kan dat zeker. Dat was eigenlijk enkel het geval op het WK in Brazilië. Het was op met Martinez maar als Lukaku in zijn huidige vorm stak dan speelden we gewoon de kwartfinale van het laatste WK of wie weet doen we wel hetzelfde als Kroatië.

Uiteraard zou dat een stunt zijn, maar die zie je in voetbal vaak genoeg. We zijn ook niet pakweg Schotland of Oostenrijk, die al lang blij zijn dat ze mogen meedoen. De Rode Duivels moeten toch naar Duitsland gaan om te winnen, zelfs al ben je geen favoriet, outsider zijn we wel nog.

Ik ben het eens dat ze Tedesco niet gaan vervangen. Ik had hem gewoon nooit aangeworven (denk ik) en vind niet dat hij het zo goed doet als iedereen maar zegt. Ik ben wel blij dat we ten minste een aparte TD en bondscoach hebben. En, nogmaals, ik hoop dat Tedesco mij het tegendeel bewijst. Ik ga er zeker zijn en 100% supporteren zoals altijd.

Een finale tegen Duitsland zoals zijn eerste match, daar teken ik voor (ik ben in Duitsland geboren en heb Duitse familie) maar ik denk dat onze Oosterburen nog minder kans hebben daar te raken dan wij. Enfin dat is ook een leuke kwartfinale natuurlijk.
Ik vind gewoon dat we na het EK pas kunnen oordelen over Tedesco. Hij kan ook slagen zonder dat we EK worden. Dat was eigenlijk het punt wat ik wou maken en hem nu vervangen gewoon raar zou zijn en geen optie. Voor de rest grotendeels wel eens met uw post. We kunnen stunten, maar we gaan niet één van de favorieten zijn. Wat misschien in ons voordeel kan werken.

Ja de Laet was met wat humor, maar die verpersoonlijkt voor mij wel de grinta die ik graag zie, ik mis dat een beetje bij de jongere verdedigers.

KDB heeft hij niet kunnen gebruiken inderdaad, maar gaan we in principe op top niveau zien op het EK. De Cuyper is beter verdedigend dan veel denken. Die heeft wel wat terriër in zich. Puur verdedigend vind ik hem nog steeds beter dan een De Bast bvb.
Debast speelt dan ook gewoon op een andere positie dus ik weet niet waar je dat haalt..

Witsel heeft ook zijn afscheid gegeven bij de nationale ploeg en die gaan we daar ook mooi laten waar hij ook zit.

Als, en ik zeg als Anderlecht het hele seizoen kan meespelen voor de titel en weinig doelpunten slikt kan je opteren voor de automatisme tussen Debast en Vertonghen of de ervaring van Alderweireld en Vertonghen.
De rest mja nie beter als bovenstaande.

Hoe zit het met Van Der Brempt voor de rechtsback bij Hamburg ?

Debast speelt dan ook gewoon op een andere positie dus ik weet niet waar je dat haalt..
Ik vergelijk gewoon de verdedigende kwaliteiten van een LB en een CV. Dat heeft niets met hun positie te maken. Het zijn gewoon 2 verdedigers die beiden kritiek krijgen op hun puur verdedigend werk en lof om hun andere kwaliteiten.

Als, en ik zeg als Anderlecht het hele seizoen kan meespelen voor de titel en weinig doelpunten slikt kan je opteren voor de automatisme tussen Debast en Vertonghen of de ervaring van Alderweireld en Vertonghen.
Debast kan mij dus echt niet overtuigen maar het kan. Hij kan ook nog beter worden. Ik zou die wel eens in de PL willen zien, dan kunnen we beter het verschil inschatten met Faes of Al Dakhil.

Maar ik zou dit EK nog Toby proberen. Die trapt ook nog makkelijk een assist en is altijd nog een wapen in de 16m als het van moeten is op het einde.

Of wie weet haalt hij zo nog eens uit vanop 20m in de finale. Enfin daarvan droom ik dan

Alderweireld heeft 5 goals gemaakt in 127 wedstrijden. Zijn laatste doelpunt bij de RD is van 2019 geleden. Dus welk gevaar in de 16m zou ie moeten zijn? Het is niet omdat ie een keer scoorde in mei dat hij daar een patent opheeft of dat ie plots een vlot scorende speler zou zijn. Jan Vertongen scoorde dubbel zoveel voor de RD en ook in competitieverband is hij productiever op de vlak. Dus dat is alvast geen argument

Edit: en qua assists zit ie aan 12 op 127 matchen dus 1 assist per 10 matchen.

Martinez heeft hem nooit uitgespeeld als toren in de spits in de laatste 10 min, bij Antwerp wel. Ook is gevaar verschillend van doelpunten of assists. Zijn aanwezigheid maakt dat aanvallers vrij kunnen staan.

Stats zeggen niet alles, op het laatste WK gaf hij 100% van onze assists.

Ik reken zijn passes in het algemeen daar ook bij. Jij mag het gerust geen valabel argument vinden.

Alderweireld heeft 5 goals gemaakt in 127 wedstrijden. Zijn laatste doelpunt bij de RD is van 2019 geleden. Dus welk gevaar in de 16m zou ie moeten zijn? Het is niet omdat ie een keer scoorde in mei dat hij daar een patent opheeft of dat ie plots een vlot scorende speler zou zijn. Jan Vertongen scoorde dubbel zoveel voor de RD en ook in competitieverband is hij productiever op de vlak. Dus dat is alvast geen argument

Edit: en qua assists zit ie aan 12 op 127 matchen dus 1 assist per 10 matchen.
Zou dan wel graag eens de stats zien hoeveel passes hij met Witsel had.

Nu heb je andere wapens op de flanken natuurlijk die je wel in de diepte kan bedienen met zo'n Toby bal die hij iedere match bij Antwerpen verstuurd.

Ik vond Toby die met zijn lange ballen plots de dirigent was van de Duivels op het WK het grootste zwaktebod van onze nationale ploeg in meer dan 10 jaar, om eerlijk te zijn.

Ik vond Toby die met zijn lange ballen plots de dirigent was van de Duivels op het WK het grootste zwaktebod van onze nationale ploeg in meer dan 10 jaar, om eerlijk te zijn.
Alles vertrekt met een tactisch plan natuurlijk.

Als KDB de dirigent is die constant doorsteekpassen geeft maar er loopt niemand de diepte in heb je ook een probleem.

Puur technisch kan Toby die ballen geven. De vraag is of dat opportuun is. Dat is dan weer afhankelijk van je eigen spelerskwaliteiten, gameplan tegenstander en wedstrijdverloop. Maar het feit dat je die optie hebt en kunt schakelen lijkt me een meerwaarde.

Martinez heeft hem nooit uitgespeeld als toren in de spits in de laatste 10 min, bij Antwerp wel. Ook is gevaar verschillend van doelpunten of assists. Zijn aanwezigheid maakt dat aanvallers vrij kunnen staan.

Ik reken zijn passes in het algemeen daar ook bij. Jij mag het gerust geen valabel argument vinden.
Tegen Argentinië heeft Danny ook de laatste tien minuten in de punt gelopen (en ei zo na gescoord) maar dat is nu toch niet de meerwaarde die we zoeken? Dat is eigenlijk plan D of E, waarbij quasi al uw kruit is verschoten, de konijnpoot kapot geknepen is en Maria haar oren tuiten van alle wees gegroetjes die intussen zijn gepreveld?

Toby heeft duidelijk een hoofdstuk willen afsluiten en je moet de vraag stellen of het wel gezond is om iemand heel hard proberen te overtuigen om er terug bij te komen, waar het gevaar op desillusie des te groter is. In 2000 smeekte Waseige Nilis ook om er terug bij te komen, wat hij ook heeft gedaan, maar eigenlijk kreeg Luc enkel een basisplaats tegen Turkije en we weten ook hoe dat is afgelopen.

Tegen Argentinië heeft Danny ook de laatste tien minuten in de punt gelopen (en ei zo na gescoord) maar dat is nu toch niet de meerwaarde die we zoeken? Dat is eigenlijk plan D of E, waarbij quasi al uw kruit is verschoten, de konijnpoot kapot geknepen is en Maria haar oren tuiten van alle wees gegroetjes die intussen zijn gepreveld?

Toby heeft duidelijk een hoofdstuk willen afsluiten en je moet de vraag stellen of het wel gezond is om iemand heel hard proberen te overtuigen om er terug bij te komen, waar het gevaar op desillusie des te groter is. In 2000 smeekte Waseige Nilis ook om er terug bij te komen, wat hij ook heeft gedaan, maar eigenlijk kreeg Luc enkel een basisplaats tegen Turkije en we weten ook hoe dat is afgelopen.
Ik denk dat het voor Toby bij de RD vooral was om te focussen op Antwerp en zijn gezin. Dus niet vanwege een verzuurde relatie met de coach of anderen daar.

Denk dat hij zich fysiek ook veel beter voelt dan verwacht en die combinatie ook wel haalbaar is.

Helemaal niks tegen Toby, en alle respect voor wat hij nog presteert, maar als een speler van ergens in de 30 aangeeft dat hij niet meer opgeroepen wil worden dan gaan we dat toch niet meer doen? Mocht hij nu op een positie spelen waar niemand jonger beschikbaar is zou je nog kunnen proberen hem te overhalen maar centraal achterin heb je toch genoeg spelers lopen he?
Ok, die halen niet zijn niveau, en u beste speler wordt dan nog op linksback gezet, maar het is niet dat Toby wel of niet oproepen uiteindelijk zoveel verschil gaat maken voor dit EK.

Ik begrijp je volledig, maar ik vind plan D en E ook belangrijk, Martinez had enkel een plan A. Toby laat de deur op een stevige kier staan in zijn communicatie. Hij kan in de CL nog mee, ik vrees dat veel van de nieuwe generatie nooit op het niveau gaan komen waar Alderweireld op zijn retour vandaag zit. Maar als hij niet wilt, dan wilt hij niet. Hij is volgens mij beter dan de alternatieven die we hebben, maar hij is ook niet de Messias die ons eigenhandig gaat komen redden uiteraard.

Ik denk wel dat iedereen het eens is dat de defensie het issue is, als er iemand creatieve ideeën heeft, hou je niet in, wie weet leest Tedesco wel mee :oi22:

Met wat geluk krijgen we dan wel leuke matchen waarin er aan beide kanten veel gescoord wordt. Ik droom uiteraard van EK worden, maar opnieuw een smaakmaker zijn met goed voetbal zou al geweldig zijn.

En het kan veel erger, je kunt Duitser zijn of Italiaan.

Iedereen had verwacht en gehoopt dat de ‘jonge’ verdediging wel pak verder gingen staan dan hetgene ze nu hebben getoond die laatste matchen. Zowel verdedigend als voetballend.

Kijk dan naar zijn aantal doelpunten in clubverband of assists. Dat is echt ook niet om naar huis te schrijven.

En de Jupkes liga mag je niet vergelijken met internationaal voetbal. Wereld van verschil

Iedereen had verwacht en gehoopt dat de ‘jonge’ verdediging wel pak verder gingen staan dan hetgene ze nu hebben getoond die laatste matchen. Zowel verdedigend als voetballend.
Akkoord maar toen Bobby afzwaaide hadden Faes en Theate samen 4 caps. Debast had er toen al meer. Faes was speler van het jaar bij Reims en Theate had ook al strepen verdiend.

Andere komen er moeilijk door zoals Vanheusden, Bornauw. De Winter flirt met een basisstek bij Genoa.

Ik vergelijk gewoon de verdedigende kwaliteiten van een LB en een CV. Dat heeft niets met hun positie te maken. Het zijn gewoon 2 verdedigers die beiden kritiek krijgen op hun puur verdedigend werk en lof om hun andere kwaliteiten.
Van wie krijgt hij kritiek? Van De Mos? :rofl: Of na die kopbalgoal van Vandijk? Waar je misschien de grotere Onana op Vandijk had kunnen zetten als mandekker als optie?
Cuypers staat naast peppi en kokkie in een ploeg die langs geen kanten draait en met een linkermiddevelder die daar niet op zijn plaats staat..
Debast kan mij dus echt niet overtuigen maar het kan. Hij kan ook nog beter worden. Ik zou die wel eens in de PL willen zien, dan kunnen we beter het verschil inschatten met Faes of Al Dakhil.

Maar ik zou dit EK nog Toby proberen. Die trapt ook nog makkelijk een assist en is altijd nog een wapen in de 16m als het van moeten is op het einde.
Hij kan u niet overtuigen, maar je wilt hem wel meteen in de PL zien?
Veel wedstrijden heb je nog niet gezien van Anderlecht dan? De passes of flankwissels van Debast moeten nie veel onderdoen voor die van Toby hoor.

Die ket is 19j en heeft automatisme met Vertonghen, op zich lijkt die keuze me niet verkeerd dan of onlogisch. Kwaliteiten heeft hij genoeg

Martinez had Benteke nog op de bank die ik als toren in de spits 10x hoger inschat als Toby. Zelfs die kreeg geen kans remember?
Hij kon zelfs Fellaini nog een rij naar voor schuiven.

Allé ge kunt nie verwachten dat Toby en perfecte lange passes gaat geven of dropballen EN in de 16 als toren staat om ze binnen te koppen

Van wie krijgt hij kritiek? Van De Mos? :rofl: Of na die kopbalgoal van Vandijk? Waar je misschien de grotere Onana op Vandijk had kunnen zetten als mandekker als optie?
Cuypers staat naast peppi en kokkie in een ploeg die langs geen kanten draait en met een linkermiddevelder die daar niet op zijn plaats staat..

Hij kan u niet overtuigen, maar je wilt hem wel meteen in de PL zien?
Veel wedstrijden heb je nog niet gezien van Anderlecht dan? De passes of flankwissels van Debast moeten nie veel onderdoen voor die van Toby hoor.

Die ket is 19j en heeft automatisme met Vertonghen, op zich lijkt die keuze me niet verkeerd dan of onlogisch. Kwaliteiten heeft hij genoeg

Martinez had Benteke nog op de bank die ik als toren in de spits 10x hoger inschat als Toby. Zelfs die kreeg geen kans remember?
Hij kon zelfs Fellaini nog een rij naar voor schuiven.

Allé ge kunt nie verwachten dat Toby en perfecte lange passes gaat geven of dropballen EN in de 16 als toren staat om ze binnen te koppen
De Cuyper (Cuypers is de spits van Gent? Of vergis ik me nu?) krijgt zeker kritiek op zijn verdedigen, ik hoor/lees niet anders ao op dit forum maar Franky Van der Elst bvb doet dat regelmatig, Verheyen ook. Toch 2 mensen wiens mening ik hoog inschat.

En ja ik kan zeggen dat ik De Bast wel eens in de Pl wil zien om te vergelijken met spelers die daar (aan de degradatie kant of zelfs 2e klasse) spelen en voorlopig vinden dat hij me niet overtuigd, dat is niet tegenstrijdig IMO. Het is ook voor de RD he, de lat leg ik hier (veel) hoger dan in de Jupiler League.

En zijn lange bal is goed (lang niet zo goed als die van Toby imo en ik heb zeker veel Anderlecht gezien) maar ik vind hem verdedigend te zwak.
Is maar mijn mening, je mag hem een toptalent vinden, maar Kompany op die leeftijd was echt wel HEEL wat anders. Dan leg ik de lat wel ultra hoog natuurlijk, maar er waren nog verdedigers die ik op zijn leeftijd beter vond. Dat kan natuurlijk keren, wie weet is hij over 5 jaar de nieuwe Beckenbauer en de kapitein van de RD, maar ik gok van niet.

Ik geef je volledig gelijk ivm Martinez dat was net mijn punt waarom hij niet veel scoorde, en Martinez blonk nooit uit in het gebruiken van verschillende profielen etc.

Je laatste zin is natuurlijk humor maar Toby kan dat wel allemaal en dat is dus (IMO) een meerwaarde.

Het idee dat je een ervaren rot als Toby, die nog steeds op en top prof is en die winnersmentaliteit heeft, kan meenemen voor zijn laatste toernooi.. Ik zou niet twijfelen als hij dat zelf ook 100% wil :)

Dat zou ik eigenlijk juist niet doen, dat kan je moeilijk maken t.o.v. de spelers die wel de kwalificatiecampagne hebben gespeeld. Ook niet echt aan de orde want hij heeft eigenlijk net hetzelfde gezegd.

Alderweireld zal volgend jaar als supporter naar het EK kijken. “Ik geef toe dat het wel even zal kriebelen, maar ik vind niet dat ik het verdien om erbij te zijn. De jongens die de kwalificatieronde hebben gespeeld en die wél de verplaatsingen naar Azerbeidzjan en Estland hebben gemaakt, verdienen het meer. Het is niet aan mij om een plaats op te eisen.”

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan