De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is tof he, maar moet dit dan Kroatië of Italië goedmaken? Gaan we volgende zomer terugdenken aan de 4 goals tegen Azerbeidzjan Amsterdam we er in de kwartfinale of halve finale uitliggen na onbegrijpelijke missers?

Gelieve alles wel in het perspectief te plaatsen.
Alles in perspectief plaatsen, maar dan wel vergeten dat:
  • Op het WK heel de ploeg niet marcheerde. Dat we daar de groepsronde niet overleefden, mag je eigenlijk volledig op het conto van Martinez schrijven. Lukaku zelf kwam net - en eigenlijk te vroeg - terug uit blessure, had niks van matchritme en helaas volgden de goals niet, maar zijn inbreng zorgde er toch meteen voor dat de match kantelde.
  • Op het EK tegen de uiteindelijke winnaar zat Lukaku inderdaad in de broekzak van Chillieni en Bonucci, een van de beste centrale duo's van het afgelopen decennium. Maar die match verloren we in de eerste plaats omdat Portugal de match daarvoor Hazard en De Bruyne kapot getrapt hebben. De Bruyne heeft die match tegen Italië nog gespeeld, maar was eigenlijk geblesseerd, en dat zag je aan zijn spel. En Doku, die Hazard verving, haalde toen helaas nog niet de resultaten die hij nu wel haalt met zijn acties.

Dit is tof he, maar moet dit dan Kroatië of Italië goedmaken? Gaan we volgende zomer terugdenken aan de 4 goals tegen Azerbeidzjan als we er in de kwartfinale of halve finale uitliggen na onbegrijpelijke missers?

Gelieve alles wel in het perspectief te plaatsen.
"Onbegrijpelijke missers", wat je hier soms toch allemaal moet lezen. Precies of die uitschakelingen zijn enkel en alleen de fout van Lukaku?

En als we op het EK de halve finale halen heeft België het gewoon goed gedaan en ga ik gewoon heel tevreden zijn hoor. Ook al liggen we eruit na een "onbegrijpelijke misser" van Lukaku.

Ik denk dat je eens op youtube moet gaan kijken naar die kansen
Die heb ik al genoeg gezien. Zitten daar grote missers bij? Ja, maar er zaten net zo goed missers bij die niet zo evident waren zoals ze "leken" (voor sommigen). Ook een beetje flauw om hem daarop te blijven afrekenen. Vooral om de uitschakeling dan bij hem te leggen. We kunnen het ook hebben over zijn goede actie tegen Brazilië (goal van KDB) of zijn 2 goals in Kroatië voor de kwalificaties?

Ik vind het ook jammer dat Babaluna op deze manier over de kritiek wilt beginnen, want dat heb ik de laatste pagina's niet gezien (?), maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat het onbegrijpelijk is dat er nog steeds mensen bij elke fout klaarzitten om kritiek te geven. Wat niet wilt zeggen dat Lukaku zijn gebreken niet heeft, maar wat gaan we hem missen als hij stopt. Het verschil met een Batshuayi, Openda of Cuypers (zal hem maar erbij zetten) is enorm. Toch zeker bij de RD.

En als we Maleisië, India & Iran buiten beschouwing laten, moet hij doelpuntgewijs enkel nog Puskás, Messi & Ronaldo voor zich dulden.

Not too shabby :love:
NOOIT Ali Daei buiten beschouwing laten :angry:
Blasphemy

On topic: Ik hoop zo hard dat Doku fit is op het EK. Wat een speler is dat geworden zeg :crazy: .
Ik zou zelfs durven zeggen: we hebben KDB niet 100% nodig. :unsure:

Al te gemakkelijk om die missers in Lukaku zijn schoenen te schuiven. Ja hij heeft ze gemist. Maar vergeten we dan ook niet dat Bobby brainfart besliste om te starten met Dries Mertens op de 9 en dat die laatste een loepzuiver kans in de tweede ring trapte?

-Man van de Match: Nooit eerder scoorde een Belg vier keer in één helft van een interland, tot vanavond. Romelu Lukaku was niet te stoppen door zijn bewakers en had zijn geliefkoosde linkervoet zelfs niet nodig.

-Opvallend: Big Rom stijgt met stip in de rangschikking van beste internationale schutters aller tijden. Met 83 goals staat hij op een gedeelde zevende plaats en hijgt hij in de nek van de legendarische Ferenc Puskas.

-Record: Niemand scoorde ooit vaker in een EK-voorronde dan Lukaku. Met zijn veertien goals doet hij beter dan Robert Lewandowski in de aanloop naar Euro 2016. Die bleef steken op dertien.
Toch ook even aanhalen.

Ik denk dat je eens op youtube moet gaan kijken naar die kansen
En jij naar het volledige matchverloop... We hebben toen een rukmatch van jewelste gespeeld en waren pas gevaarlijk vanaf hij erop stond... Zonder Lukaku had je nog 3 weken mogen spelen, je had nog niet aan een kans geraakt, laat staan gescoord.
Dat hij "onbegrijpelijke" missers maakte kan dan wel zijn maar dat was na maanden blessureleed zonder iets van matchritme.

Dat met zo'n kern een geblesseerde spits u WK moet redden is trouwens een veel grotere schande dan die geblesseerde spits die een paar kansen mist. Dat WK heeft er verdikke voor gezorgd dat ik Martinez hoger plaats op mijn "hate list" dan Wilmots.

Algemener nu, niet specifiek op u: Ik begrijp trouwens best dat Lukaku nooit de beste vriend zal worden van veel mensen. Hij heeft zijn ploeg in België en zijn huidskleur (en al wat daar rond draait) niet mee, is vaak een verschrikkelijke aandachtshoer en dramaqueen maar toch denk ik dat heel veel landen spijt hebben dat hij niet bij hen speelt. Het is jammer dat heel veel supporters, journalisten en HLN lezers hoegenaamd niet meer objectief kunnen zijn over hem.

Onze defensie is idd ons zorgenkind. Het is gewoon hopen dat ze net pieken op het juiste moment. Nederland haalde bijvoorbeeld ook de finale in 2010 met een zeer matige verdediging (van Bronckhorst, Mathijsen, Vd Wiel en Heitinga). Hopen dat er in de winter nog goede stappen worden gezet qua transfers (Vranckx bijvoorbeeld).
Van Bronckhorst: Feyenoord carrière bij oa Arsenal en Barcelona achter de rug
Heitinga: Everton (tussen 2007-2014 slechtste plaats 8 en beste 5)
Mathijssen: Hamburg (toen gewoon top 5 in Duitsland)
Vanderwiel: Ajax

Wij doen het met een linksachter bij een subtopper in Frankrijk (die eigenlijk CV is), speler op zijn retour bij Anderlecht, speler uit de Championship en iemand bij een degradatiekandidaat uit de PL. Dus Nederland had nog altijd een betere verdediging die van ons. En dan had je nog eens Van Bommel en De Jong ervoor als pitbulls.

Ik vond het trouwens ook een uitstekende match van Trossard.

En Faes doet me meer en meer denken aan David Luiz: in balbezit is het een meerwaarde want hij kan echt wel voetballen en mee opbouwen. Defensief zit je steeds met een bang hart te wachten op foutjes of blunders. En die krullen :unsure:

On topic: Ik hoop zo hard dat Doku fit is op het EK. Wat een speler is dat geworden zeg :crazy: .
Ik zou zelfs durven zeggen: we hebben KDB niet 100% nodig. :unsure:

Tegen janneke en mieke hebben we KDB niet nodig, nee. Maar straks op het EK wel, hoor.
Net als onze verdediging ook op het EK de zwakke schakel zal blijken te zijn.

Ach, je kan van elke topspits wel een ruime compilatie maken met "onbegrijpelijke" missers. Lukaku is gewoon de beste spits die ons landje ooit heeft gehad, klaar. Ik kijk wel uit naar het EK, hopelijk kan de defensie nog wat groeien en dan kan het wel eens een mooi toernooi worden voor de Belgen!

Wij doen het met een linksachter bij een subtopper in Frankrijk (die eigenlijk CV is), speler op zijn retour bij Anderlecht, speler uit de Championship en iemand bij een degradatiekandidaat uit de PL. Dus Nederland had nog altijd een betere verdediging die van ons. En dan had je nog eens Van Bommel en De Jong ervoor als pitbulls.
Ik denk dat vooral die laatste zin van belang is. We hebben een resem centrale (verdedigende) middenvelders met potentieel, maar die moeten ook nog veel boterhammekes eten (en fit zijn) om dat niveau te halen. Onze voorhoede met Doku, Lukaku, Trossard en met De Bruyne als aanvallende centrale middenvelder is wereldtop, maar voor alles daarachter komt het EK gewoon nog veel te vroeg.

Als De Bruyne en Lukaku (minstens) doordoen tot het WK, en daar nog top zijn, dan mogen we misschien wel nog wat meer verwachten.

Akkoord, maar Van Bronckhorst was ook op serieuze retour (na dat tornooi volledig gestopt geloof ik?). Heitinga en Mathijsen waren pure middelmaat en vd Wiel idd wel opkomend talent toen. Akkoord dat Nederland een betere defensie had dan ons, maar ik wou maar aantonen dat je met een gebrekkige defensie ook ver kunt komen. Het is een kwestie van pieken. Over een halfjaar kan onze verdediging ook weer anders zien met eventuele transfers en vorm(dip).

Ik vind ook dat de rol van Trossard gisteren niet mag onderschat worden, die heeft dat uitstekend gedaan.. Hij was de lijm van de ploeg.
Als De Bruyne fit is moet hij gewoon op rechts staan en dan hebben we echt wel een voorhoede van wereldniveau.

Ik zou Doku gewoon op rechts zetten en Trossard op links. Doku is daar gewoon even goed als op links maar Trossard is daar toch minder.

Maar idd, een voorhoede Trossard, Lukaku, KdB, Doku is gewoon wereldtop. Daar kunnen we elke ploeg pijn mee doen en hopen dat we er telkens eentje meer binnen prikken.

Ik geloof ook dat we met 2 verdedigende middenvelders zoals tegen servië (of welke match was het nu weer) het de verdediging veel makkelijker maken. Bv onana + vermeeren

Ik hoop ook dat Vranckx gewoon een laatbloeier is :unsure:
Begrijp ergens wel dat men potentieel ziet in die jongen, maar het is voorlopig een beetje een grijze mus (blinkt niet echt uit in iets specifiek)

Ik hoop ook dat Vranckx gewoon een laatbloeier is :unsure:
Begrijp ergens wel dat men potentieel ziet in die jongen, maar het is voorlopig een beetje een grijze mus (blinkt niet echt uit in iets specifiek)
Heeft de laatste jaren gewoon veel te weinig gespeeld, hopelijk komt die dit seizoen eindelijk eens deftig aan spelen toe. Dan zullen we pas weten wat we er mogelijk aan hebben.

Ik hoop trouwens ook dat het afgesproken was dat hij maar 45 minuten mocht spelen, want als je 4-0 voor staat bij de rust gewisseld wordt voor Tielemans is dat nu toch ook niet bepaald goed voor de moraal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan