Als je het hele interview hebt beluisterd
Waar kun je het dan beluisteren ? Want ik las de hele transcript op de site van HBVL. Ik dacht ook dat dat een kranteninterview was, maar blijkbaar is dat dus ook ergens te beluisteren/bekijken ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je het hele interview hebt beluisterd
https://sporza.be/nl/2023/12/19/bek...8-minuten-met-thibaut-courtois~1702984576310/Waar kun je het dan beluisteren ? Want ik las de hele transcript op de site van HBVL. Ik dacht ook dat dat een kranteninterview was, maar blijkbaar is dat dus ook ergens te beluisteren/bekijken ?
) dan die journalist van HBVL.Dat dit alles “niets met die kapiteinsband te maken heeft”, gaf Thibaut Courtois nog mee. Om vervolgens... tien minuten over de hele kwestie door te bomen. En toe te geven dat “er iets knapte” toen Tedesco die zaterdagmiddag, enkele uren voor de interland tegen Oostenrijk, in een gesprek met Lukaku en Courtois liet weten dat die eerste de aanvoerder mocht zijn.
Hoezo heeft het dan niets met die band te zien? Komaan. Het was net dé reden waarom Courtois in zijn eer gekrenkt was. De “mooie geste” ontbrak, de dag waarop ie werd gehuldigd voor zijn 100ste interland. “Hét symbool van waardering en appreciatie.”

Geen gemis![]()
“Hij ging alles tegen de pers zeggen”: Courtois, die past voor het EK, vernietigend voor bondscoach Tedesco
<a href="https://www.hln.be/dossier/thibaut-courtois~d340d63a9-36c8-4875-b81d-8cb0a46c74da/" target="_blank">Thibaut Courtois</a> (31) past voor het Europees Kampioenschap in Duitsland komende zomer. Dat bevestigt hij nu ook eindelijk zelf aan Sporza. “Want ik kan nooit 100% klaar zijn.” Meteen...www.hln.be
Het is officieel geen Courtois.
Je speelt voor u LAND , het is een TEAMsport , maar je laat je ego de bovenhand nemen .Ik vind dat er hier toch weer velen heel hard en ongenuanceerd reageren op dit interview, duidelijk vanuit hun vooroordelen en afkeer van Courtois.
Courtois geeft nu toch gewoon meer uitleg, dat het meer was dan enkel die band? Maar toch maken velen hier er enkel weer dat van.
Het is gewoon duidelijk dat Tedesco niet omkan met Courtois en hem compleet verkeerd aangepakt heeft. Dat probeert Courtois nu ook duidelijk te maken, maar dat is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen om te lezen en te begrijpen. Nee, liever wat overdreven belachelijke commentaar op Courtois geven zonder op de inhoud van het gesprek in te gaan.
Zoals "Waarom heeft hij dan nooit gereageerd...". Dat staat gewoon letterlijk in de tekst, maar je moet het wel willen lezen natuurlijk.
Ik begrijp echt niet dat velen niet inzien dat Courtois één van de 2 of 3 absolute vedetten van onze ploeg zijn. Hij en KDB zijn de Mbappé, Neymar, Ronaldo, Messi,... van de RD's. Die geef je verdorie als coach het respect dat ze vragen en verdienen, ook al lijkt dat op het willen paaien van uw vedetten. Dat is het ook gewoon en dat zijn ze ook gewoon. Uit dit verhaal leer ik vooral dat Courtois in het algemeen, los van die band, veel gebrek aan respect voelde van Tedesco. Als dat effectief zo is gelopen is dat toch gewoon slecht gedaan van Tedesco.
De freaking beste keeper van de wereld, de beste die wij ooit gehad hebben, en dan lees ik hier zaken als "good riddance".![]()
En je denkt dat Mbappé, Ronaldo, Messi, Neymar, Zlatan, Bale, Haaland,... geen ego hebben of hadden? Allemaal de vedetten van hun ploeg, net zoals Courtois.Je speelt voor u LAND , het is een TEAMsport , maar je laat je ego de bovenhand nemen .
Los daarvan is hij onze beste keeper .
Stel u eens voor dat dit gebeurd midden op het EK ..
Dat zijn spitsen.. Die scoren.. Oneindig veel belangrijker dan een keeperkeEn je denkt dat Mbappé, Ronaldo, Messi, Neymar, Zlatan, Bale, Haaland,... geen ego hebben of hadden? Allemaal de vedetten van hun ploeg, net zoals Courtois.
Pas op, hij heeft verkeerd gereageerd en dat geeft hij ook toe, maar wat ik lees over Tedesco doet mij toch enorm de wenkbrouwen fronsen.
Het feit dat je hem "keeperke" noemt zegt al genoeg.Dat zijn spitsen.. Die scoren.. Oneindig veel belangrijker dan een keeperke
De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.Je speelt voor u LAND , het is een TEAMsport , maar je laat je ego de bovenhand nemen .
Los daarvan is hij onze beste keeper .
Stel u eens voor dat dit gebeurd midden op het EK ..
Mij lijkt het dat Tedesco wou tonen wie de baas is en dat het team voor gaat. Het is voor hem ook de eerste job als bondscoach met nog alles te bewijzen.De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.
Soit, ik vind Courtois ook een ongelofelijke kwal, die achterlijk reageerde toen en ook in dit interview totaal niet door heeft wat er leeft, maar had Tedesco dit binnenshuis proberen oplossen zoals elke normale coach zou doen in plaats van de volgende ochtend meteen 100% te escaleren naar de pers, dan konden we straks normaal wel rekenen op de beste keeper van de wereld in ons doel.
Het enige punt tegen Courtois en voor Tedesco dat je nog kan geven is dat Courtois bij een deel van de ploeg duidelijk niet goed ligt. Maar dat is volgens mij ook niet bepaald iets nieuws, en op het veld kon je daar nooit iets van merken. En ik denk dat zelfs al vind je een Casteels of een Kaminski een toffere peer dan Courtois, dat je als verdediger op het veld toch liever Courtois in je rug hebt dan een van die twee.