De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou op termijn Zeno Van Den Bosch meepakken ipv nu Alderweireld. Die jongen heeft al zoveel indruk gemaakt op mij. Heeft goed inzicht, strakke lange bal, correct positiespel, sterk in het duel, voetbalt gemakkelijk onder druk uit en is een goeie kopper.
Hij heeft enkel pech dat hij geblokkeerd wordt door ene Alderweireld die op dezelfde positie speelt.
Misschien bekijk ik het te hard door een rood -witte bril maar dat is volgens mij de toekomst van de Rode Duivels-verdediging.

Ik weet dat Toby dat gezegd heeft vadis, maar ik vind dat evengoed gewauwel. De Bruyne heeft die verplaatsingen ook niet meegedaan, OK niet zijn keuze, maar die twee eerste matchen van Tedesco die hij wel heeft meegespeeld gaan het verschil niet maken met een Alderweireld of Witsel qua ingespeeld raken in het systeem van Tedesco. Als - volstrekt hypothetisch - De Cuyper straks nog wordt opgepikt door een absolute topploeg en daar de pannen van het dak speelt, dan gaat Tedesco die ook gewoon oproepen en in de basis droppen. Dan gaan we ook niet lullen over dat hij die verplaatsingen niet heeft meegedaan.

Voor mij is dat allemaal weer een teken aan de wand dat het voetbal nog te veel geregeerd wordt door ego en emotie. Teamgeest is belangrijk, maar als iemand duidelijk beter is dan jou is het eerder zielig als je gaat protesteren met "ja maar, ik heb wel moeten vliegen naar Azerbeidzjan en hij niet!" wanneer je je plek kwijt geraakt.

Voor mij is het gewoon duidelijk: ofwel kies je vol voor de vernieuwing, en dan drop je ook een Vertonghen. Ofwel stel je het best mogelijke team op. En dan moet je durven kijken naar Witsel en Alderweireld. Zelfs naar Mertens als die de maanden voor het EK er elke match 3 in het mandje zou leggen.

En zelfs wanneer je vol voor de vernieuwing kiest, zou ik op de bank nog altijd de beste veteranen meepakken.
Je stelt het wel echt extreem zwartwit voor. Waarom moet je of alles vernieuwen of niet? Vertonghen, die op dit moment één van de betere achterin is, is nog steeds een ideale persoon naast een Theate of Debast bijvoorbeeld

En ik begrijp oprecht niet hoe je geen verschil ziet in iemand die niet mee wilt doen of niet mee mag doen in de kwalificaties.

Op dat middenveld is het ook niet ideaal hé. Je hebt daar idealiter twee verdedigende middenvelders, en vorig seizoen zouden we gezegd hebben: Onana - De Bruyne - Lavia. Maar Lavia zie ik dit seizoen niet meer in vorm geraken. En de andere opties zijn ofwel niet sterk genoeg (Mangala), niet wat we daar nodig hebben (Tielemans), komen nog maar net piepen (Vermeeren, Keita, Vranckx, ...), of komen niet van de bank (Dendoncker).
Feit, dat is ook een puzzel.
Lavia is idd wel echt jammer dat die niet fit is (en ook gewoon geen minuten maakt door zijn oerdomme transfer)
Ik zou dan eerder kijken richting "komen nog maar net piepen" of eventueel Dendoncker dan weer te gaan liggen klooien met een Tielemans. Mangala komt idd wat te kort maar op zich wil ik die nog niet volledig afschrijven.

In elk geval ligt de sleutel voor een goed EK volgens mij toch eerder daar dan op de CV positie. Met een goed slot op de deur zal je het wel volhouden met Vertongen en eender wie ze dernaast posteren. Als die constant onder druk komen mag je daar zetten wie je wilt, dan verzuipen ze gewoon mee. Tegen de Mbappé's en Kane's van deze wereld mag je het ook met Witsel of Toby vergeten, tenzij je op u middenveld ervoor zorgt dat die heren gewoon niet gelanceerd geraken.

Feit, dat is ook een puzzel.
Lavia is idd wel echt jammer dat die niet fit is (en ook gewoon geen minuten maakt door zijn oerdomme transfer)
Ik zou dan eerder kijken richting "komen nog maar net piepen" of eventueel Dendoncker dan weer te gaan liggen klooien met een Tielemans. Mangala komt idd wat te kort maar op zich wil ik die nog niet volledig afschrijven.

In elk geval ligt de sleutel voor een goed EK volgens mij toch eerder daar dan op de CV positie. Met een goed slot op de deur zal je het wel volhouden met Vertongen en eender wie ze dernaast posteren. Als die constant onder druk komen mag je daar zetten wie je wilt, dan verzuipen ze gewoon mee. Tegen de Mbappé's en Kane's van deze wereld mag je het ook met Witsel of Toby vergeten, tenzij je op u middenveld ervoor zorgt dat die heren gewoon niet gelanceerd geraken.
Ik denk dat hier iedereen het over eens is dat het totaalplaatje wel moet kloppen en dan moet je kijken naar de spelers in vorm, zelfs al zou dit betekenen, louter bijvoorbeeld dat je intrinsiek 'mindere goden' moet nemen.

Je stelt het wel echt extreem zwartwit voor. Waarom moet je of alles vernieuwen of niet? Vertonghen, die op dit moment één van de betere achterin is, is nog steeds een ideale persoon naast een Theate of Debast bijvoorbeeld
Ik trek gewoon de logica door hé. Er wordt gesteld dat je met Witsel en Alderweireld spelers voor 1 toernooi er bij haalt en dat men dan liever de nieuwe generatie kansen geeft, maar Vertonghen blijft wel staan. Terwijl je op de LCV een betere optie hebt met Theate en op de RCV Alderweireld en Witsel beter zijn dan wie nu in de selectie zit.

Dus ja, dan vind ik als je stelt dat verjonging belangrijk is de huidige 4 geen steek houden (Vertonghen aan zijn laatste toernooi bezig, Theate die daarna naar zijn natuurlijke positie zal schuiven, Faes die tegen het WK voorbijgesneld zal zijn door jongens als Debast), en als je stelt dat de beste moet spelen het helemaal geen steek houdt om dan twee van je beste CV's thuis te laten (en geen echte LB mee te nemen).

En ik begrijp oprecht niet hoe je geen verschil ziet in iemand die niet mee wilt doen of niet mee mag doen in de kwalificaties.
Op sportief vlak zit daar dan ook geen verschil in. Op extrasportief vlak wel, maar voor een Trossard of een Tielemans gaat het niet veel minder zuur zijn dat ze hun basisplek kwijt zijn aan De Bruyne dan voor een Faes aan Witsel hoor. En een Al-Dakhil gaat al helemaal geen tamtam maken als hij zijn bankzittersplek kwijt is aan een Alderweireld. Een Lukebakio moet ook niet mopperen als hij straks door zijn mindere vormpeil (en nu blessure uiteraard) zijn plek kwijt is aan een speler die tijdens de kwalificatie geen selectie heeft gehad maar de tweede seizoenshelft in bloedvorm zit. Uiteindelijk blijft voor iedere speler die er uit valt de grondreden hetzelfde: er is iemand beter dan jou (of de coach vindt die beter).

Laatst bewerkt:
Ik trek gewoon de logica door hé. Er wordt gesteld dat je met Witsel en Alderweireld spelers voor 1 toernooi er bij haalt en dat men dan liever de nieuwe generatie kansen geeft, maar Vertonghen blijft wel staan. Terwijl je op de LCV een betere optie hebt met Theate en op de RCV Alderweireld en Witsel beter zijn dan wie nu in de selectie zit.

Dus ja, dan vind ik als je stelt dat verjonging belangrijk is de huidige 4 geen steek houden (Vertonghen aan zijn laatste toernooi bezig, Theate die daarna naar zijn natuurlijke positie zal schuiven, Faes die tegen het WK voorbijgesneld zal zijn door jongens als Debast), en als je stelt dat de beste moet spelen het helemaal geen steek houdt om dan twee van je beste CV's thuis te laten (en geen echte LB mee te nemen).

Op sportief vlak zit daar dan ook geen verschil in. Op extrasportief vlak wel, maar voor een Trossard of een Tielemans gaat het niet veel minder zuur zijn dat ze hun basisplek kwijt zijn aan De Bruyne dan voor een Faes aan Witsel hoor. En een Al-Dakhil gaat al helemaal geen tamtam maken als hij zijn bankzittersplek kwijt is aan een Alderweireld.
Let's agree to disagree.

De enige Belgische verdediger zijn die wekelijks bij een topclub in een topcompetitie in de basis staat en daar al een heel seizoen een zeer hoog niveau haalt, zal er misschien iets mee te maken hebben?

Sorry, maar ik vind het verbijsterend om te moeten lezen hoe we in "godsnaam" bij een verdediger in topvorm bij Atletico Madrid uitkomen wanneer je naar de recente selecties kijkt. Twee Anderlechtspelers (een 37-jarige en een 20-jarige), een basisspeler bij Rennes, een meestal basisspeler bij Wolfsburg (maar die heeft nog maar 5 minuten mogen spelen en werd daarna niet meer geselecteerd), een talentvolle bankzitter bij Burnley, een basisspeler bij tweedeklasser Leicester, een talent van Club Brugge waar de Bruggelingen zelf steeds over zitten te klagen, en een verdedigende middenvelder die niet van de bank komt bij Aston Villa.

Is dat nu echt zo absurd om dan na te denken over Witsel?
Jij mag uiteraard zoveel nadenken over Witsel als je wil :tongue:

De vergelijking met Vertonghen gaat niet op. Witsel is naast de selectie gelaten door Tedesco en daarna heeft Witsel zijn afscheid aangekondigd. Twee zaken die Jan niet zijn overkomen (of de andere verdedigers)

We hebben ons jarenlang geërgerd aan Witsel met al zijn laterale pasjes, zijn traagheid van uitvoering, ... (en nee dat is niet de schuld van Martinez). Dat gaat nu niet plots anders worden. Kies dan maar voor een jonge verdediger (pakweg Debast) die naar voor durft denken.

Ja, hij speelt bij een topploeg, maar dat wil niet zeggen dat hij in het systeem van Tedesco evengoed zal werken. Me dunkt dat Tedesco niet het voetbal van Atl Madrid gaat spelen.

Ik begrijp jouw standpunt, maar ik ben het er niet mee eens.

Afhankelijk hoe je uw linies bekijkt is dat evengoed ook gewoon een 4-3-3.
of 4-5-1. Ik vind gewoon dat je met je beste 11 en een werkend systeem moet spelen. Het is niet omdat onze verdediging ons zwakker punt is dat je er één extra bij moet zetten. Daarvoor hebben we onze weelde in verdedigende middenvelders die vééél belangrijker (gaan) zijn.

Laatst bewerkt:
De beste moet gewoon spelen, de rode duivels zijn geen opleidingsploeg. Als die stappen potentieel gezet kunnen worden lukt dat ook wel bij de eigen club.
Zeno is toch ook geen risico hè op die positie. Ik zeg dat die wel nog veel groeimarge heeft. Wat een Faes en andere wss niet meer hebben. En ik schat het duo van rsca nu al hoger in dan bijvoorbeeld een duo Vertonghen en Faes.

Dat maakt nog altijd niet dat hij de enige optie is naast Witsel. Het is niet of Witsel of Faes. We hebben ook nog andere spelers die daar kunnen spelen.

Soit, we gaan er toch nooit uitkomen. Let's agree to disagree
Ik bedoelde niet voor een basisplek. Ik bedoelde voor een plek in de EK-selectie. Faes voldoet voor mij niet en heeft imo ook geen toekomstvooruitzichten in tegenstelling tot bv. Debast/Al-Daklil. Ik heb dat altijd al een zwakke tot matige verdediger gevonden en die wordt binnen enkele maanden 26. Als ik dan moet kiezen tussen hem of Witsel, dan is het voor mij duidelijk die laatste.

Dit geldt toch ook voor Witsel? Tedesco had geen plaats meer voor hem in de selectie, dus die heeft de eer aan zichzelf gehouden. Totaal iets anders dan Alderweireld die volledig zelf de keuze heeft gemaakt om te stoppen bij de RD.

Toch eeuwig zonde dat één van onze beste voetballers ooit eigenlijk nog beter had kunnen zijn.

Sommige zeggen dan wel dat hij net door die houding zo goed was, "neem dat weg en je neemt zijn genialiteit weg", maar dat is zever. Harder trainen en meer voor je sport leven loont altijd, punt.

Hij was op zijn top na dat laatste seizoen bij Chelsea qua niveau net onder Messi en Ronaldo, hij had imo er naast kunnen staan.

Toch eeuwig zonde dat één van onze beste voetballers ooit eigenlijk nog beter had kunnen zijn.

Sommige zeggen dan wel dat hij net door die houding zo goed was, "neem dat weg en je neemt zijn genialiteit weg", maar dat is zever. Harder trainen en meer voor je sport leven loont altijd, punt.

Hij was op zijn top na dat laatste seizoen bij Chelsea qua niveau net onder Messi en Ronaldo, hij had imo er naast kunnen staan.
Inderdaad. Ik vind het een geweldig interview om te lezen en ik zal altijd fan zijn en blijven van de persoon/voetballer Hazard, maar je maakt mij nooit wijs dat hij er alles uitgehaald heeft. Het feit alleen al dat hij niet aan diëten deed, laat dat nu net een van de grootste redenen zijn dat Ronaldo en Messi zelden geblesseerd waren in hun carrières. Hazard heeft jammer genoeg één keer een fatale tackle gehad, maar door zijn levensstijl en persoonlijkheid is hij daar jammer genoeg nooit helemaal van hersteld geraakt.

Ik weet niet of hij door die houding zijn genialiteit zou kwijt geraakt zijn, maar misschien wel zijn frivoliteit. Puur voor de prijzen zou ik altijd Messi en Ronaldo boven Hazard kiezen in mijn ploeg, maar om naar te kijken kies ik altijd Hazard. Het is net die mentaliteit van niet persé de beste te hoeven zijn, van gewoon puur voor het plezier te spelen, dat hem zo'n plezier maakte om naar te kijken.

Had hem misschien nog graag in onze competitie gezien. Voor een jaartje. Maar snap het wel. Hij heeft ons land echt wel vaak een dienst bewezen. Wat een speler.

Dat interview toont ook beetje aan waarom. Er is een klein beetje zelfkritiek, maar tegelijk wuift hij het weg. Dat extra trainen enzovoort had niet geholpen. Jawel, natuurlijk had het geholpen om topfit te zijn en op je dieet te letten. Voeding is zo belangrijk.

Maar hij had het mentaal niet kunnen trekken. En dat is ook oké.

Ik zou op termijn Zeno Van Den Bosch meepakken ipv nu Alderweireld. Die jongen heeft al zoveel indruk gemaakt op mij. Heeft goed inzicht, strakke lange bal, correct positiespel, sterk in het duel, voetbalt gemakkelijk onder druk uit en is een goeie kopper.
Hij heeft enkel pech dat hij geblokkeerd wordt door ene Alderweireld die op dezelfde positie speelt.
Misschien bekijk ik het te hard door een rood -witte bril maar dat is volgens mij de toekomst van de Rode Duivels-verdediging.
Weer erg indrukwekkend vandaag. Blijft week na week zeer secuur presteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan