De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Ik kan mij nog voorstellen dat Gover volle zalen trekt door de slimste mens en dat die mensen behoorlijk gaan schrikken, maar hij heeft ze wel eerlijk verwittigd dat de zaal altijd leeg loopt. Maar dan Soundos met een zaalshow, die is gewoon druk en luid en vooral niet grappig.

Heb persoonlijk toch ook wat heimwee naar de seizoenen waarin ze met vaste juryleden werkten. Sinds een paar seizoenen zijn ze daar dan mee gestopt, maar toen zaten er nog doorgaans deftige mensen in de jury. Wat we sinds een paar seizoenen te zijn krijgen op dat vlak is echter gewoon tenenkrullend bij momenten.

Die seizoenen waar we heel vaak Jeroom/Philippe/Herman te zien kregen waren voor mij de beste. Ik denk dan bv. spontaan terug aan dat seizoen dat Gilles won (2016 geloof ik?).

Die Gover is nu populair, maar als zijn show in België gaat zijn zoals zijn voorgaande shows gebruikelijk waren, dan gaat dat nog wat geven.

Die zijn namelijk zo absurd, maar niet van het Hans Teeuwen absurd dat grappig is...fragmenten die op YouTube te vinden zijn, zijn gewoonweg amper grappig te noemen.
Hij is in Nederland al 10j bezig en daar krijgt hij meestal vernietigende recensies.
Hij lijkt me echt een kunstenaarsbrein te hebben met alle respect, wat dus vaak resulteert in vergezochte zaken niet voor de massa.

Ik heb ‘m ooit live gezien en voelde mij echt bekocht ja. 😀 Dat was gewoon raar doen om raar te doen. Pure destructieve anti-comedy. En als je daar dan niets geniaals tegenover zet…

Iwein Segers kan dat bv ook hebben maar Gover was nog wel paar gradaties erger.

En dan te weten dat die Stefano Keizers jarenlang in Nederland een B-artiest is.
Net als die Marokkaanse grapschreeuwer.
Wij hebben gewoon een ander gevoel voor humor dat hier beter aanslaat. Meer moet ge daar niet achter zoeken.

Ik denk wel dat als Gover zijn shows in dezelfde stijl doorzet dat er dan veel mensen bekaaid gaan afkomen. Het grote voordeel is dat veel mensen op voorhand al naar de show gaan met het idee van ‘het is gekke Gover’ en dat hij op veel meer krediet zal kunnen rekenen van zijn publiek en dat confirmation bias er voor gaat zorgen dat ze het ook goed gaan vinden ook al was het ‘speciaal’

In het finalespel al gewoon geen vragen meer genre 'Welke Europese landen hebben het meeste....'. Dat is echt belachelijk.

Bij dergelijke vragen gewoon een limiet van 2 fouten antwoorden geven.

Heb dat altijd een beetje fout gevonden dat de ene een dergelijke vraag krijgt waar die gewoon kan blijven gokken en dan vervolgens krijgt de andere kandidaat iets over een of andere kunstenaar of historicus, waar ze met moeite drie trefwoorden vinden.

Of dat verhaal dat hij samen met het publiek tot 2700 (of hoeveel was het?) ging tellen :biglaugh:
Mooie les voor al diegene die €30 betalen voor Gover, om dan zoiets te zien. Hij heeft ze nochtans gewaarschuwd. Weinig compassie mee. Laat mij toe om te zeggen dat het volk dat naar DSMTW kijkt niet gemaakt is voor zijn humor. Dat zijn de simpele modale Belgen.

Ik kan niet wachten op de youtube movies waar hij effectief aan 1294 zit :D

Bij dergelijke vragen gewoon een limiet van 2 fouten antwoorden geven.

Heb dat altijd een beetje fout gevonden dat de ene een dergelijke vraag krijgt waar die gewoon kan blijven gokken en dan vervolgens krijgt de andere kandidaat iets over een of andere kunstenaar of historicus, waar ze met moeite drie trefwoorden vinden.
Bij quasi elke acteur of film vraag is 1 antwoord ook altijd Oscar, bij DSMTW noemen ze dat traditie.. Ik vind dat eerder zonde om zomaar gratis punten te geven aan die kandidaat.

Inderdaad, verder 2 fouten antwoorden geven maximum. De quiz moet qua concept niet veranderen maar een paar tweaks zouden het toch net iets beter maken qua quiz niveau, dat eindeloos gokken naar random antwoorden bij landen enz. zou eruit moeten.

Je kan daar heel ver in gaan natuurlijk.

Max. 2x gokken op een jaartal is logisch, omdat je letterlijk alle jaartallen kan afgaan (ik denk dat iedereen wel tot 100 kan tellen).

Oscar, Emmy, ... is vaak een weggever, maar toch wordt het vaak nog vergeten (door te snel te zijn, zenuwen, ...).
Een vraag die begint met 'Alle landen...' is ook vaak een trigger om een hoop landen op te noemen, zonder echt na te denken. Maar je zag in de finale dat een vraag met 'Noem alle buurlanden van Turkije' dan toch niet zo simpel bleek en je toch ook niet per sé heel ver komt met gewoon wat landen te spammen.

Je kan daar ook heel ver in gaan hé. Want wat in het geval de vraag over een persoon gaat? Je kan daar ook beginnen gokken op nationaliteiten en op beroepen (acteur, regisseur, schilder, schrijver, ...). Nu goed, meestal haal je daar dan ook maar 2 op 5 mee. Iemand die de persoon écht kent, zal al snel 4 op 5 halen.

Het is nu eenmaal ook wat eigen aan de quiz. Mij stoort het niet. Ze moeten gewoon proberen om de hele makkelijke gok-vragen gewoon te vermijden, zeker in de finaleronde. Alleen is dat dus zeker niet altijd het geval.

Wij hebben gewoon een ander gevoel voor humor dat hier beter aanslaat. Meer moet ge daar niet achter zoeken.

Ik denk wel dat als Gover zijn shows in dezelfde stijl doorzet dat er dan veel mensen bekaaid gaan afkomen. Het grote voordeel is dat veel mensen op voorhand al naar de show gaan met het idee van ‘het is gekke Gover’ en dat hij op veel meer krediet zal kunnen rekenen van zijn publiek en dat confirmation bias er voor gaat zorgen dat ze het ook goed gaan vinden ook al was het ‘speciaal’

Hoh ja, als je ziet hoe populair een roeptoeter als Alex Agnew is tov. een Gunter Lamoot of Iwein Segers, denk ik niet dat Gover hier een lange carrière beschoren is.

Gover Meit haalt de hoogste vorm van absurdisme.

In Sint Niklaas kreeg men waar voor zijn geld. Geen halfgrappige lokale komiek maar een fenomeen. Wat geweldig!!!

....niemand kreeg Gover Meit tijdens de hele voorstelling te zien. De cabaretier speelde in een volledig donkere zaal, en laveerde onzichtbaar over het podium. Alleen zijn stem en de zaklampen vanuit het publiek verraadden dat Meit er ook daadwerkelijk was....
Toen de lichten om 22 uur weer aangingen, bleef het publiek achter met een volstrekt leeg podium en vooral veel vragen. .... En net die verwarring creëren was ongetwijfeld het plan van Meit, die er bij zijn publiek op aandrong vooral niet te applaudisseren, tenzij voor zichzelf.

Terug
Bovenaan