De Tesla thread

En je bent die functionaliteit niet kwijt. Niets belet je de wagen een tweede keer aan de laadkabel te hangen, indien je altijd die beelden wilt hebben. Maar dat kost dus wel energie...

Ik heb betaald voor een LONG range van 500km, niet voor 250km 😡 graag ook wel met alle features die verkopers oh zo graag bovenhalen.

Ik heb er momenteel 175km mee gereden en omdat ik onder de 100km range zit raadt hij mij al aan om op te laden. Allé komaan wat een grap 😄

Ik heb betaald voor een LONG range van 500km, niet voor 250km 😡

Je hébt toch een long range van 500km ?

Als je alles laat aanstaan moet je toch niet verwonderd zijn dat daar wat energie naar toe gaat ?
je kan hem anders altijd nog laten verwarmen tot 21° dag en nacht, dan heb je maar 50km meer over.

(ik zie persoonlijk ook het probleem niet echt ? je komt ruimschoots toe en je laadt maar 1x per week op ? Als je weet wat je nu weet kan je daar toch rekening mee houden ?)

Maar dan nog… zeg nu 2%/dag voor sentry, dat is 14% per week. Dat is echt geen 150km range van de 400 die je toch zou moeten halen.
Er klopt iets niet.

Ik contacteer morgen Tesla via mail. Sentry mode die ervoor zorgt dat ik 250km minder kan rijden lijkt me straf

Ik contacteer morgen Tesla via mail. Sentry mode die ervoor zorgt dat ik 250km minder kan rijden lijkt me straf
Weet wel dat de 500km die je ziet op de boordcomputer conform WLTP of gelijkaardig is he, dat is niet de werkelijke range die je nu zal halen.
Ik zet dat dan ook in % ipv km, veel nuttiger.

Weet wel dat de 500km die je ziet op de boordcomputer conform WLTP of gelijkaardig is he, dat is niet de werkelijke range die je nu zal halen.
Ik zet dat dan ook in % ipv km, veel nuttiger.
Of iedere morgen (en 's avonds) voorverwarmen van het interieur, je kan daar dus niets uit op maken.

Het kan trouwens erger, een bedrijfje die apps maakt voor de aansturing van het laden van de batterij is er achter gekomen dat wanneer je een simpele API call doet naar de Skoda Enyaq om de batterij status op te halen, dat dit een gigantisch verbruik veroorzaakt.
Ik las het in een Skoda Enyaq thread, dus ik weet niet of het specifiek de Enyaq is die er last van heeft, maar ik vermoed dat op zijn minst de ID3/4 hier ook last van zal hebben.
huh? Wat bedoel je hier mee? Gewoon je app op de gsm even laten checken hoeveel charge je nog hebt?

huh? Wat bedoel je hier mee? Gewoon je app op de gsm even laten checken hoeveel charge je nog hebt?
Ja. De auto gaat in een soort van efficiëntie modus als de auto lange tijd afgesloten is. En om die batterijstatus op te halen, denkt die ontwikkelaar dat heel het systeem wakker moet worden ipv enkel de noodzakelijke delen om te weten wat de batterij status is.
Wat als gevolg heeft dat het energieverbruik redelijk significant is als je continu de batterijstatus ophaalt.
Ze hadden dat zelf getest en om die reden de frequentie van die status ophalen omlaag gedaan, om niet te veel van de batterij te verspillen.

Dat zal wel te maken hebben met heel hun legacy systemen waar ze niet zo snel van willen afstappen, terwijl Tesla bijvoorbeeld wel bereid is om totaal nieuwe dingen te doen.

Ik heb die camera bewaking afgezet en nog verbruikt mijn wagen op 1 nacht 5km. Gisteren kwam ik toe met nog 203km op de teller. Nu staat hij op 198km. Wat kan dit zijn?

Ik heb die camera bewaking afgezet en nog verbruikt mijn wagen op 1 nacht 5km. Gisteren kwam ik toe met nog 203km op de teller. Nu staat hij op 198km. Wat kan dit zijn?
Letterlijk alles?
Even berekening:
Uw tesla verbruikt ongeveer 15 kwh/100km, 5 km is dus 0.75kwh.
Op 12u is dat dus 62W verbruik. Uw Tesla heeft bvb een continuë internetverbinding, een hoop sensoren die continu werken, ... dus dat gaat altijd verbruik veroorzaken. Dat lijkt me nu niet overdreven veel eigenlijk (misschien kunnen andere Tesla-eigenaars dat beter inschatten).
Een ICE heeft trouwens ook gewoon verbruik terwijl hij stil staat he.

Moeilijk te zeggen. Gebruik je voorverwarmen? Percentages vermelden is ook veel duidelijker dan kms.

Geen voorverwarmen. Gewoon 5km verlies per dag, 50km per 10 dagen

Ok niets aan te doen zeker. Zonder camerabewaking moet ik 14 dagen doen met 1 oplaadbeurt.

Stel dat uw auto niks gebruikt, een batterij loopt ook sowieso langzaam leeg.
Waarom laad je hem niet tussendoor op?

Omdat ik maar 1000km doe per maand, wil ik mij limiteren tot 2 oplaadbeurten per maand. Ik weet niet waarom maar zo meermaals per week, dat is niet mijn plan. Als de onverwachts naar de zee moeten staat hier nog altijd een benzine.

Omdat ik maar 1000km doe per maand, wil ik mij limiteren tot 2 oplaadbeurten per maand. Ik weet niet waarom maar zo meermaals per week, dat is niet mijn plan. Als de onverwachts naar de zee moeten staat hier nog altijd een benzine.
Had jij niet gewoon een laadpaal op de oprit?

Of ge kunt ook gewoon niet onnozel doen en u aanpassen aan het type wagen dat je hebt gekocht? 🤔

Terug
Bovenaan