De Tesla thread

De aandrijving heeft toch sowieso geen weerstand? Het werkt met een magnetisch veld.
Die cardans en het differentieel vooraan zijn extra massa en weerstand op de vooras. Die draaien altijd mee, ook al is de front motor afgekoppeld. Dat is een klein minimaal verschil, maar samen met het extra gewicht maakt dat wat minder range. We waren ook 19" AWD tegenover 18" RWD aan het vergelijken. Met gelijk velgen (18") is het verschil nog 24km tussen de LR AWD en RWD LR.

De awd long range is nu ook te bestellen met 7 plaatsen.

Is toch enkel goed om zeer kleine kinderen te vervoeren?
Ziet er totaal niet praktisch uit

Vrienden van ons hebben een Volvo XC90 voor die 7 plaatsen. Met 3 kleine kinderen hadden ze dat nodig. De kleintjes met Maxi cosy'stoelen staan op de normale achterbank en de oudste van 4 jaar kruipt op die extra rij in de koffer.

Zijn die extra zetels uitneembaar in de Y?

Vrienden van ons hebben een Volvo XC90 voor die 7 plaatsen. Met 3 kleine kinderen hadden ze dat nodig. De kleintjes met Maxi cosy'stoelen staan op de normale achterbank en de oudste van 4 jaar kruipt op die extra rij in de koffer.

Zijn die extra zetels uitneembaar in de Y?
Denk niet dat ze uitneembaar zijn.
Enkel inklapbaar

Met aflopend dak? Waardoor je echt weinig ruimte overhoudt.
Veel beenruimte lijk je ook niet te hebben, in mijn GS was dit ook enkel geschikt voor kinderen trouwens.

Config_7Seat_Black.jpeg

Veel beenruimte lijk je ook niet te hebben, in mijn GS was dit ook enkel geschikt voor kinderen trouwens.

Config_7Seat_Black.jpeg
In de XC90 moet je daar ook geen volwassen zetten hoor.
Naar mijn mening enkel interessant met kinderen. Vooral als je nog Maxi cosy toestanden nodig hebt er geen 3 naast elkaar kunt zettn.

Koop een Tesla Model Y voor 40k
Gebruik referral van 1000 euro
pak Vlaamse premie voor 5000 euro.
Rij er vier jaar mee, en verkoop tweedehands voor 20k in 2028.

14k afschrijving op 48 maanden is 300 per maand, wat een deal voor zo'n auto!

Als je daar tevreden van bent, zou ik dit niet verkopen. Tegen 2028 moet je waarschijnlijk €1000 per jaar betalen voor zo'n wagen. Dan kan je er beter 10 of 15 jaar mee rijden vind ik.

Als je daar tevreden van bent, zou ik dit niet verkopen. Tegen 2028 moet je waarschijnlijk €1000 per jaar betalen voor zo'n wagen. Dan kan je er beter 10 of 15 jaar mee rijden vind ik.
1000€ jaarlijkse verkeers belasting per jaar?

Enig idee op welke auto's je tegenwoordig zo'n bedrag moet betalen?

Op elektrische wagens boven de 2 ton in Wallonie.
Daar zit de model Y nog onder 😊

Maar momenteel in Vlaanderen, op welke auto's betaal je boven de 1000€?

Zou wel weer n stunt zijn natuurlijk, eerst zoveel mogelijk richting ev sturen en dan zwaarder belasten dan een ice

Terug
Bovenaan